Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بورس و بازارها و دبیر کمیته مبارزه با پولشویی ایران گفت: قاچاق اسلحه و مواد مخدر مصداق بارز پولشویی است و طی آن پول‌های نامشروع وارد چرخه اقتصادی می شود و گردش قانونی پیدا می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما، روح الله نجفی در کارگاه آموزشی پولشویی که در شهرستان خاش برگزار شد، اظهار کرد: قاچاق اسلحه و انسان، رشوه، اخاذی، مواد مخدر، کلاهبرداری و غیره از جمله جرایمی است که منشاء پولشویی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه توجه به دستورالعمل معاملات و فعالیت ها بسیار اثر گذار است، تصریح کرد: شناخت از مشتریان در واحدهای تولیدی و تجاری به سالم بودن فعالیت های تجاری و اقتصادی کمک می کند.

نجفی گفت: پولشویی فرایندی است که طی آن پول‌های نامشروع وارد چرخه اقتصادی می شود و گردش قانونی پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت های بزرگ تولیدی و صنعتی مانند سیمان خاش بهترین الگو برای مبارزه با پولشویی هستند، خاطرنشان کرد: شرکت سیمان خاش قطب اقتصادی و تجاری در منطقه است و این شرکت عملکرد موفق و مناسبی در مسئله عرضه و فروش محصولات با کیفیت و صادرات دارد و لذا مسئله پولشویی برای این شرکت دارای اهمیت بسزایی است.

گفتنی است؛ در این کارگاه یک روزه آموزشی مهمترین مبانی مبارزه با پولشویی مورد بحث قرار گرفت.

مفاهیم و کلیات مبارزه با پولشویی، آشنایی با روش های شناسایی عملیات و معاملات مشکوک به پولشویی، آشنایی با مفاهیم مربوط به روش های شناسایی مشتریان و پذیرش مشتریان و آشنایی با سیستم های کشف معاملات و عملیات مشکوک و نحوه گزارش دهی آن در این کارگاه مورد اشاره قرار گرفتند.

انتهای پیام/ه

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۵۴ هزار و ۷۲۵ قوطی انواع نوشابه و دلستر قاچاق به ارزش ۹۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برشمرد، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال از اصلی‌ترین دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق است.

وی با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اطلاع از نگهداری نوشیدنی قاچاق در انبار یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت، به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان، ۵۴ هزار و ۷۲۵ قوطی انواع نوشابه و دلستر قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۹۱ میلیارد و ۷۵۲ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این خصوص متهم ۳۵ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سردار ملکی از مردم خواست برای ریشه‌کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کد خبر 745520

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت
  • کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند
  • توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان
  • کشف مواد افیونی در بهبهان
  • کشف ۱۹۸ کیلو تریاک در میناب
  • کشف ۵ تن چوب گردوی قاچاق در قزوین