Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@07:05:05 GMT

شرط ایرانخودرو برای تولید محصول جدید

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۰۳۴۵

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو،‌ رویکرد مهم اين گروه را عقد قرارداد براي طراحی و تولید پلتفرم اختصاصي عنوان کرد و گفت: اجرای این قرارداد مستلزم تامین مالی بیش از هزار میلیارد تومان است که نیازمند حمایت قانونگذاران هستیم. ناطقان: به گزارش ايكوپرس، مهندس یکه زارع در مراسم راه اندازی خط تولید دناپلاس توربوشارژ و 207 صندوقدار اتوماتیک صنعت خودرو را لکوموتیو صنعت کشور خواند و گفت: تولید امسال خودروسازی یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو است که در صورت واردات این تعداد 15 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شد که خودروسازی کشور با صرف یک و نیم میلیارد دلار این تعداد را تولید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وي از مذاکره با شرکت پژو برای استفاده از توان قطعه سازان ایرانی براي تولید در سایت الجزایر پژو خبر داد و گفت: قطعه سازان توانمند ایرانی می توانند با سرمایه گذاری در الجزایر، قطعات پژو را در این کشور تولید و تامین کنند.

مهندس يكه زارع ضمن تشریح مشارکت های بین المللی ايران خودرو در دوران دولت تدبیر و امید گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، با تکیه بر توان داخلی و نیروی کار جوانان کشور، تولید در ایران خودرو را به سمت تولید ایرانی و برند ایرانی هدایت می کنیم.

وي تصریح کرد: ساخت د اخل 70 درصد از قطعات و صادرات 30 درصدی محصولات مشترک، خط قرمز مشارکت های ایران خودرو با طرف های خارجی است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو انتقال دانش و فن آوری تولید را از دیگر موارد قراردادهای بین المللی ایران خودرو عنوان کرد و گفت: بازار بزرگ ایران را بدون آورده جدید از دست نخواهیم داد.

وي تصریح کرد: نگاه ویژه به صنعت خودرو و قطعه سازی موجب توسعه و پیشرفت آن مي شود و در آینده نتایج آن نصیب اقتصاد ایران خواهد شد.  

مهندس یکه زارع اظهار کرد: ایران خودرو خود را در قبال مشتری مسئول و متعهد می داند تا خودرو را با تکنولوژی روز تولید کرده و با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار دهد.

وی با بیان این که قطعه سازی کشور در معرض فرسودگی قرار دارد، این صنعت را اشتغالزا خواند و ضمن ضروری دانستن سرمایه گذاری جدید برای نوسازی خطوط قطعه سازان خاطرنشان کرد: 80 درصد از کیفیت خودرو مربوط به قطعات به کار رفته در آن است که در 4 سال اخیر جهش کیفی قابل ملاحظه ای در این بخش داشته ایم.

یکه زارع در ادامه خواستار توجه و حمایت از خروج خودروهای فرسوده شد و گفت: در سال گذشته با حمایت های وزیر صنعت، معدن و تجارت 50 هزار دستگاه تاکسی را از شبکه حمل و نقل خارج کردیم که ادامه این روند و خروج تعداد 57 هزار دستگاه نیازمند توجه و حمایت ویژه و تخصیص بودجه مناسب از سوی مجلس شورای اسلامی است.

وی از طرح موضوع واردات خودروهای تجاری به جای سرمایه گذاری برای خروج فرسوده ها انتقاد کرد و گفت: باید بستر حمایت از قوای محرکه خودروهای تجاری در کشور فراهم شود.

گفتنی است دو محصول جدید ایران خودرو، دناپلاس توربوشارژ و 207 صندوقدار اتوماتیک با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسیون صنایع مجلس و جمعی از نمایندگان و مدیران ارشد صنعت کشور به بهره برداری رسید.
برچسب ها: ایران خودرو ، مهندس یکه زارع ، تولید پلتفرم

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد پیکان در هر استان چقدر است؟ | خراسانی‌ها هم اول و هم آخر!

پیکان که روزگاری بیشترین و محبوب‌ترین خودروی کشور بود، این روز‌ها کمتر در سطح کشور دیده می‌شود. تولید این خودرو در سال ۱۳۴۶ توسط شرکت ایران ناسیونال (ایران‌خودرو) شروع شد و سرانجام در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۴ پس از تولید ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه با خط تولید خداحافظی کرده و آخرین نسخه آن نیز راهی موزه شد. 

امروزه بیشتر این خودرو به سرنوشت اسقاط دچار شده، اما همچنان هستند کسانی که سوار بر این خودروی دوست داشتنی در خیابان‌ها و جاده‌ها تردد می‌کنند.

 بر اساس آماری از اس‌دیتا تعداد ۲۷۷.۰۷۸ خودروی پیکان در کشور وجود دارد که در جدول زیر به تفکیک آن در هر استان‌می‌پردازیم:

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • ژست سوئیسی استاندارد خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد؟
  • آماری از این خودروی نوستالژیک؛ چه تعداد پیکان در هر استان وجود دارد؟
  • تدوین استانداردهای ۱۲۰ گانه برای تولید خودرو
  • تعداد پیکان در هر استان چقدر است؟ | خراسانی‌ها هم اول و هم آخر!
  • تولید مرغ بیشتر از تقاضا شد
  • تدوین استاندارد‌های ۱۲۰ گانه برای تولید خودرو
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد