Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@06:20:12 GMT

پایان نامه های دانشگاه ها کاربردی نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۰۴۵۹

پایان نامه های دانشگاه ها کاربردی نیست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علی‌مهراس مهرابی  معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه  با انتقاد از اینکه خیلی از پژوهش‌های در حال انجام در دانشگاه ها و مراکز علمی کاربردی نبوده و اصلا در راستای نیازهای کنونی کشور نیست، بیان  کرد: پژوهش‌های کاربردی، پژوهش‌هایی هستند که به سمت تولید فناوری و یا ثروت پیش بروند، این در حالیست که در حال حاضر خیلی از پژوهش‌هایی که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی انجام می‌شوند، این اهداف را دنبال نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: شاید از یک سو واحدهای تولیدی و صنعتی از کارخانجات و صنایع گرفته تا بخش های دیگر اطلاعات کافی در مورد آزمایشگاه‌ها و تجهیزات دانشگاهی و اعضای هیئت علمی و در مجموع توان دانشگاه‌ها و مراکز علمی ندارند که حل مشکلات خود را به آنها نمی سپارند و از دیگر سو نیز دانشگاه ها هم از مشکلات این بخش‌ها بی اطلاعند و همه اینها سبب شده تا دانشگاه ها و صنعت از هم دور مانده و عملا به درد هم نخورند.

مهرابی بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها مشکلات بزرگی در ارتباط با صنعت دارند که اگر این لینک اصلاح و ارتباط بین دانشگاه و صنعت پررنگ‌تر شود، می‌توان به حل مشکلات صنعت در دانشگاه‌ها و مراکز علمی امیدوار بود.

انتهای پیام/ز


دانشگاه‌ها مشکلات بزرگی در ارتباط با صنعت دارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابط مردمی سازی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان منصوب شد

  رضاجعفری در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر تقویت گفتمان مردمی سازی و تلاش برای تسهیل گری ادارات و دانشگاه‌ها در واسپاری امور به مردم اظهار کرد: در دولت مردمی؛ دستیاران مردمی سازی در دانشگاه‌ها و ادارات کل باید تلاش کنند که حضور مردم در عرصه تصمیم سازی، تصمیم گیری، اجرا و نظارت تقویت شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان، جامعه مردمی و فعالان حوزه های مختلف به منظور پیشبرد اهداف نظام و ارتقا سطح کیفی دانشگاه پیام نور از جمله وظایف رابط مردمی در این دانشگاه است.

دستیار ویژه استاندار سیستان وبلوچستان گفت: این استان غنی و سرشار از ظرفیت های بالقوه است که اگر بالعفل شود می تواند تحول عظیمی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه ها و دانشجویان نیز باید در این مسیر و اجرای هدف های کلان و گسترده تر گام بردارند و جامعه هدف خود را توانمند کرده و با آموزش هایی که ارائه می دهند که کارآفرین و خلاقیت بدنبال داشته باشد.

جعفری ادامه داد: ضرورت دارد تا تعاونی های مردمی مختلفی در سیستان و بلوچستان شکل بگیرد و مردم خودشان عهده دار مدیریت آن شوند و اگر اقتصاد در استان مردم پایه شود در کوتاهترین زمان شاهد پیشرفت های چشمگیری خواهیم بود.

وی اظهار کرد: اساتید دانشگاهی و اعضای هیات علمی و دانشجویان باید با هم اندیشی و احصا مشکلات و موانع پیش رو نسبت به رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم در حوزه های مختلف با استفاده از علوم روز و فناوری‌های نوین گام بردارند.

گفتنی است در پایان این جلسه "دکتر احمد میرگل" عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز زاهدان به عنوان رابط مردمی سازی این دانشگاه منصوب و معارفه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • رابط مردمی سازی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی