Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:14:14 GMT

رسانه های زنجان به لحاظ کمی و کیفی توسعه خوبی دارند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۰۸۷۷

رسانه های زنجان به لحاظ کمی و کیفی توسعه خوبی دارند

زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مطبوعات و رسانه های استان زنجان به لحاظ کمی و کیفی توسعه خوبی داشته و در حال حاضر روند روبه رشدی را طی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مقدم ظهر شنبه در مراسم تحلیف اعضای جدید هیئت‌منصفه مطبوعات استان زنجان بابیان اینکه فضای رسانه‌ای استان، فضای سالم و  روبه رشدی است، افزود: در حال حاضر بسترهای خوبی برای توسعه رسانه‌اید ر استان زنجان فراهم‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه فضای سالم و آرام موجود در جامعه رسانه‌ای استان حاصل تعامل بین همه نهادهای مرتبط و همچنین دادگستری استان است، ادامه داد: مطبوعات و رسانه‌های استان به بلوغ فکری رسیده‌اند و این امر باعث ارتقاء کیفی مطبوعات  و رسانه‌های  شده است.

مقدم بابیان اینکه انتخابات مربوط به اعضای این هیئت هر ۲ سال یک‌بار انجام می‌شود و در استان زنجان ۱۴ نفر به عضویت این هیئت انتخاب می‌شوند،  گفت:  نمایندگان تمام گروه‌های اجتماعی در این هیئت حضور دارند.

وی گفت: روحانیون، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسان، نویسندگان و روزنامه نگاران، وکلای دادگستری، دبیران و آموزگاران، اصناف، کارمندان، کارگران، کشاورزان، هنرمندان و بسیجیان اعضای این هئیت را تشکیل می‌دهند و در طول چهار سال گذشته تنها یک جلسه هیئت منصفه مطبوعات استان زنجان برگزار شده است.

همچنین مدیرکل اجتماعی استانداری زنجان همراهی دادگستری در ایجاد فضای آرام بر مطبوعات را مهم ارزیابی کرد و گفت: مطبوعات استان زنجان با وجود مشکلاتی که در تهیه کاغذ مواجه هستند فعالیت چشمگیری در عرصه دارند.

مسیح الله سلطانی با بیان اینکه در حال حاضر حوزه مطبوعات کشور با مشکلات زیادی مواجه است، کمبود کاغذ را به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: فعالیت مطلوب مطبوعات در حالی است که امروز مطبوعات کشور مصیبت زده استٰ.

وی با بیان اینکه با وجود همه چالش‌ها و مشکلات مطبوعات استان زنجان روند روبه رشد خود را طی کرده‌اند، افزود: مایه خرسندی است که بر حوزه مطبوعات آرامش حاکم است.

در حال حاضر در استان زنجان بیش از ٥٢ نشریه و پایگاه خبری فعالیت دارند که در میان آن‌ها مجوز پنج روزنامه، ١٦هفته‌نامه، ٦ عنوان دو هفته‌نامه، پنج ماهنامه‌ها و ١٢ فصلنامه، یک دو فصلنامه و هفت پایگاه خبری فعالیت دارند که تعدادی از این نشریات به تازگی مجوز فعالیت خود را دریافت کرده‌اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی منفرد روز دوشنبه در جلسه توسعه صادرات استان، افزود: این هدفگذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شد.

وی افزود: این میزان در سال گذشته ۴۵۷ هزار تن به ارزش ۵۳۵ میلیون دلار بود.

گلشنی منفرد اظهار داشت: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: در سال جاری، ۳۲ کالای جدید صادراتی نیز به سبد محصولات صادراتی استان افزوده شده است.

گلشنی منفرد با بیان اینکه سهم صادرات استان از کشور ۱.۳ درصد است، افزود: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی ادامه داد: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

کد خبر 6085662

دیگر خبرها

  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • ممی‌زاده: اوزونیدیس از لحاظ شخصیتی و فنی بهترین است
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم