Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه همایش انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسات دوره‌ای در رابطه با برخی موضوعات تخصصی بحث و بررسی صورت می‌گیرد و در جلسه امروز پیرامون حقوق شاکی و متهم مباحثی مطرح شد و راهبرد‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه سرسختانه با ادعا‌های مغرضانه غربی‌ها مطرح و تببین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به قوانین جمهوری اسلامی ایران در مورد حقوق متهم و شاکی ادامه داد: گزارش‌های مغرضانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود صحت ندارد، احکام دادگاه‌های ما مبتنی بر قانون است و از طرفی حضور وکیل در دادگاه‌ها الزامی است و بیشتر احکام قابل تجدید نظر هستند.

دادستان تهران تصریح کرد: برخی از ادعا‌هایی که در رابطه با محکومان با مواد مخدر مطرح می‌شود و همچنین گزارش‌های خلاف واقع در مورد عدم رعایت حقوق متهم در ایران صحت ندارد.

جعفری دولت آبادی در رابطه با اهمیت حمایت دیپلماتیک در پرونده‌های قضایی خاطرنشان کرد: مسایل حقوق بشری از مسایل ملی ما است این در حالی است که در ستاد حقوق بشر هر سه قوه حضور دارند و این هماهنگی اهمیت بسزایی دارد به عنوان مثال ممکن است حکمی صادر شد و دولت‌هایی در مورد آن حکم ادعا‌هایی مطرح کنند که باید در این زمینه هماهنگی و همکاری بین بخش‌ها افزایش پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مورد شناسایی اموال بابک زنجانی تعاملات دیپلماتیک چگونه بود، ادامه داد: قضات ما الزاما برای پیدایش اموال نمی‌توانند سفر کنند و این کار باید با همکاری سفارتخانه انجام شود.

دادستان تهران در پایان بر نقش دیده بانی وزارت امور خارجه در حمایت از حقوق جمهوری اسلامی ایران و صیانت از اموال کشور، اقدامات قوه قضاییه و تهاجماتی که علیه احکام می‌شود تاکید کرد.
 

میزان

506

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سناتور سابق جو لیبرمن روز گذشته در پی آسیب ناشی از زمین خوردن در خانه‌اش در ۸۲ سالگی درگذشت.

این سناتور سابق نخستین یهودی آمریکایی بود که در سال ۲۰۰۰ برای سمت معاونت ریاست‌جمهوری از حزب دمکرات نامزد شده بود.

لیبرمن از جمله حامیان اسراییل و از مخالفان برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود و ریاست سازمان غیرانتفاعی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» را نیز بر عهده داشت.

وی از نخستین افرادی بود که برای تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح انسداد مرزها توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان + تصویر
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • اسماعیل هنیه به ایران سفر می‌کند
  • متهم شدن رژیم صهیونیستی به نسل‌ کشی در غزه در گزارش سازمان ملل
  • دیدار هنیه با امیرعبداللهیان در تهران