Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دادستان تهران با بيان اينکه گزارش‌هاي مغرضانه‌اي که عليه جمهوري اسلامي ايران منتشر مي‌شود صحت ندارد به نقش ديده باني وزارت امور خارجه در حمايت از حقوق ايران و صيانت از اموال کشور، اقدامات قوه قضاييه و تهاجماتي که عليه احکام مي‌شود تاکيد کرد.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران در حاشيه همايش انعکاس موازين حقوق بشر در قوانين کيفري ايران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اين جلسات دوره‌اي در رابطه با برخي موضوعات تخصصي بحث و بررسي صورت مي‌گيرد و در جلسه امروز پيرامون حقوق شاکي و متهم مباحثي مطرح شد و راهبرد‌هاي اصلي جمهوري اسلامي ايران براي مبارزه سرسختانه با ادعا‌هاي مغرضانه غربي‌ها مطرح و تببين شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به قوانين جمهوري اسلامي ايران در مورد حقوق متهم و شاکي ادامه داد: گزارش‌هاي مغرضانه‌اي که عليه جمهوري اسلامي ايران منتشر مي‌شود صحت ندارد، احکام دادگاه‌هاي ما مبتني بر قانون است و از طرفي حضور وکيل در دادگاه‌ها الزامي است و بيشتر احکام قابل تجديد نظر هستند.
دادستان تهران تصريح کرد: برخي از ادعا‌هايي که در رابطه با محکومان با مواد مخدر مطرح مي‌شود و همچنين گزارش‌هاي خلاف واقع در مورد عدم رعايت حقوق متهم در ايران صحت ندارد.
جعفري دولت آبادي در رابطه با اهميت حمايت ديپلماتيک در پرونده‌هاي قضايي خاطرنشان کرد: مسايل حقوق بشري از مسايل ملي ما است اين در حالي است که در ستاد حقوق بشر هر سه قوه حضور دارند و اين هماهنگي اهميت بسزايي دارد به عنوان مثال ممکن است حکمي صادر شد و دولت‌هايي در مورد آن حکم ادعا‌هايي مطرح کنند که بايد در اين زمينه هماهنگي و همکاري بين بخش‌ها افزايش پيدا کند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه در مورد شناسايي اموال بابک زنجاني تعاملات ديپلماتيک چگونه بود، ادامه داد: قضات ما الزاما براي پيدايش اموال نمي‌توانند سفر کنند و اين کار بايد با همکاري سفارتخانه انجام شود.
دادستان تهران در پايان بر نقش ديده باني وزارت امور خارجه در حمايت از حقوق جمهوري اسلامي ايران و صيانت از اموال کشور، اقدامات قوه قضاييه و تهاجماتي که عليه احکام مي‌شود تاکيد کرد.
ميزان
506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادهای فرهنگی در زمینه حل مسئله حجاب مسئولیت دارند

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: نهادهای فرهنگی هم در زمینه حل مسئله حجاب مسئولیت دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سید جواد ایلالی با بیان اینکه کشف حجاب یک عنوان مجرمانه و مستوجب مجازات است، اظهار داشت: کسی که قانون را رعایت نمی‌کند، مرتکب جرم شده و به همین اعتبار کشف حجاب یک رفتار قانون شکنانه به شمار می‌رود.

وی افزود: ضابطان انتظامی وظیفه دارند براساس‌ موازین قانون با مصادیق هنجارشکنی و خلاف ضوابط برخورد کنند که البته امیدوارم که شاهد قانون‌شکنی نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد، تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و محافل دانشگاهی در این خصوص صاحب نقش و کارکرد با ماهیت فرهنگی و اجتماعی هستند، لذا بر این اساس در زمره ادارات‌ تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستند و باید در این زمینه فعال باشند.

ایلالی گفت: کشف حجاب در 4 حوزه خودرو، اماکن و صنوف، فضای مجازی، معابر و خیابان‌ها باید رعایت شود که اگر رعایت نشود صاحبان اصناف متخلف پلمب و  وسائل نقلیه مرتبط با این مسئله به پارکینگ‌ها منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • دفاع غرورآفرین جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل ابهت پوشالی و مصنوعی آنان را شکست
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • گزارش گاردین درباره اتهام‌زنی مغرضانه تل‌آویو علیه آنروا
  • رعایت حقوق بشر در ادبیات سعدی به خوبی تبیین شده است
  • نهادهای فرهنگی در زمینه حل مسئله حجاب مسئولیت دارند
  • نظام اسلامی، احیاگر حقوق زنان است
  • انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت هزار و ۲۰۰ قاضی زن در ایران
  • انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت ۱۲۰۰ قاضی زن در ایران