Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@22:06:44 GMT

نخستین صندوق زمین و ساختمان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۲۲۰۵

نخستین صندوق زمین و ساختمان افتتاح شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، محمدهاشم بت شکن در مراسم افتتاح پروژه صندوق زمین و ساختمان نسیم اظهارداشت: صندوق‌های زمین و ساختمان ابزار جدیدی هستند و بانک مسکن به عنوان نهاد توسعه‌ای بخش ساختمان در این نهادسازی مالی کمک کرده است.
 وی افزود: در حالت انفرادی بسیاری از ساخت و سازهای شخصی به صورت مشارکت انجام می‌شود اما به شکل عمومی در این زمینه موفق نبوده‌ایم و نمونه آن پروژه هایی است که به سرانجام نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی ادامه داد: یونیت های صندوق زمین و ساختمان در فرابورس قابل معامله است و هر زمان مشارکت کننده به پولش نیاز داشته باشد می تواند اقدام به فروش آنها کند. مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: ریسک دیگر در زمینه مشارکت در ساخت ساختمان، قیمت گذاری بود که صندوق‌های زمین و ساختمان این مشکل را برطرف کرده است.
 مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: ریسک مهم دیگر در این زمینه نحوه خروج از پروژه بود که در صندوق‌های زمین و ساختمان استراتژی خروج از پروژه به شکل مناسبی طراحی شده است.
 وی گفت: با توجه به ویژگی های مشخصی که پروژه‌های صندوق زمین و ساختمان دارد برای اولین بار موضوع ضمانت را بر روی فاکتورهای اصلی ساختمان می‌توانیم برای خریداران ارائه کنیم که اطمینان خاطری برای آحاد مردم خواهد بود.
 بت شکن افزود: همچنین با توجه به اینکه رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای احیای بافت فرسوده تاکید زیادی دارند در کنار صندوق‌های زمین و ساختمان که راه‌اندازی شده دو نهاد توسعه‌گر نیز باید راه اندازی شود که در اینصورت بخشی از نهاد سازی مالی و بانکی شکل خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: بانک‌ها با تجهیز و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای بافت فرسوده می‌توانند نسبت به تامین مالی بلند مدت و ارزان قیمت متقاضیان بافت فرسوده اقدام کرده و با نرخ تک رقمی برای یک دوره ۱۵ تا ۲۰ ساله تسهیلات دهند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی  پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان آبرسانی در ۶٠٠ روستا در آذربایجان غربی در حال اجراست که ۱۶۵ روستا از آنها در شهرستان بوکان در جنوب استان واقع شده است.

سرهنگ تقی نجمی ادامه داد: در طول یک سال گذشته ۵٠ هزار بسته معیشتی توزیع، ۵۵١ جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم اهدا، ١۵ باب مسکن مددجویان احداث و ١۵ پروژه آبرسانی افتتاح شده است.

وی از فعالیت  ۶١٠٠ گرو‌ه  جهادی در سطح استان خبر داد و افزود: با یاری این گروه های جهادی در یک سال گذشته یک هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی ایجاد شده،  ٢٢٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و  ۴ هزار ٢۵٠ دوره آموزشی کارآفرینی برگزار شده است.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی تاکید کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح ٧٠ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتبار ١٢ میلیارد تومان، مرمت ۶۵ واحد روستایی، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های پزشکی و دامپزشکی، دیدار جهادگران با مقام عالی استان، افتتاح ٩ کیلومتر راه روستایی بین مزارع، افتتاح نمایشگاه مقاومتی در کل شهرستان‌ها، واگذاری ١٠ هزار تن قیر رایگان به روستاها، افتتاح ۵ پروژه ورزشی و چندین طرح و پروژه در هفته گرامیداشت بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم مجموعه سپاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی است که اقدامات خوبی در سطح استان در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • درختانی که از داخل ساختمان عبور کردند
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان