Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@06:20:00 GMT

اجرای «فرشته نگهبان» در ارسباران

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۲۶۹۱

اجرای «فرشته نگهبان» در ارسباران

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگسرای ارسباران، نمایش «فرشته نگهبان» نوشته واسلاو هاول توسط گروه نمایشی مانا، با کارگردانی صادق وفایی دی ماه امسال درسالن استاد ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.

«فرشته نگهبان» یکی از نمایشنامه‌های تک پرده‌ای واسلاو هاول نمایشنامه‌نویس و رئیس جمهور فقید جمهوری چک است که در آن به اوضاع و شرایط سیاسی اجتماعی این کشور پس از بهار پراگ پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشنامه توسط رضا میرچی مترجم ایرانی مقیم پراگ ترجمه شده و در قالب یکی از نمایشنامه‌های کتاب «اعتراض» به چاپ رسیده است.

صادق وفایی پیش از «فرشته نگهبان»، نمایشنامه «شرفیابی» را از واسلاو هاول روی صحنه برده و علاوه بر نمایشنامه‌خوانی «فرشته نگهبان» در دو نوبت، خوانش نمایشنامه «در کار رفتن» را نیز از این نویسنده در کارنامه دارد. «تعلیق در اعماق آتلانتیک» دیگر اثری است که این کارگردان جوان تئاتر روی صحنه برده است.

نمایش «فرشته نگهبان» حاصل تلاش جمعی از دانشجویان تئاتر دانشگاه هنر تهران بوده و برخی از مراحل آماده‌سازی و تمرین آن با نظارت و راهنمایی حسین فرخی پیش رفته است.

عباس خادم، علیرضا گیلوری، بهمن وخشور و صادق وفایی بازیگران این نمایش هستند. اجرای دکور و پوستر این نمایش توسط میلاد ابراهیمی و بهمن وخشور انجام می‌شود.

گروه نمایشی مانا این روزها مشغول برگزاری جلسات پایانی تمرین های «فرشته نگهبان» هستند. این نمایش طی یک بازه 15 شبه در دی ماه سال جاری، در سالن استاد ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.

501

فرشته نگهبان صادق وفایی فرهنگسرای ارسباران واسلاو هاول

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴

اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.


این اثر با عنوان آینه‌های نور، چیدمانی تعاملی از مریم صفایی و محمد امین اوجی، زوج بوشهری-شیرازی است که پیش از این در بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ارائه و به عنوان نامزد کسب طوبای زرین شناخته شده بود و اکنون قرار است در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود.

اثر تعاملی این دو هنرمند بر اساس هندسه نقوش معماری ایرانی و رجوع به سنت کهن آینه‌کاری، با بیان و زبانی جدید طراحی شده است که به واسطه بازتاب نور، فضایی کهکشانی و بهشت‌گونه را می‌آفریند.

اجرای این اثر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز مشابه اجرای آن در شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خواهد بود؛ با این تفاوت که چیدمان اثر متفاوت بوده و به جای تابش نور، آثار مصطفی گودرزی و عبدالحمید قدیریان (از هنرمندان پاویون ایران) به روی آن تابانده می‌شود که علاوه بر انعکاس نور، بازتابی از نقش و رنگ را به وجود می‌آورد.

در این چیدمان تعاملی، مخاطب در اجرا مشارکت می‌کند و با در دست داشتن چراغ قوه و تابش نور، کهکشان خاص خود را به وجود می‌آورد.

در پس‌زمینه این اجرای تعاملی، صدای موسیقی هم شنیده می‌شود. آهنگسازی این کار توسط بابک ربوخه، چهره شاخص هنر موسیقی کشورمان انجام شده است که همزمان با اجرای اثر در فضای پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز، طنین‌انداز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید