Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: 29 درصد از مجموع حدود 33 هزار ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در حوزه بار و مسافر این استان فرسوده است.

ابراهیم نصری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز ملی حمل و نقل در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع 32 هزار و 911 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای این استان، 27 هزار و 482 دستگاه مربوط به ناوگان باری است که 77 درصد از کل ناوگان فرسوده استان را تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 530 دستگاه از ناوگان باربری و مسافربری استان نوسازی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 96 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: همچنین در این مدت 12 هزار و 159 دستگاه وسیله نقلیه فرسوده این ناوگان اعم از شخصی، عمومی و دولتی از رده خارج شده است.

* رشد 70 درصدی ایمن سازی جاده های خراسان رضوی
نصری بودجه ابلاغی اداره کل راهداری استان در سال جاری را هزار و 780 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با وجود تخصیص حدود400 میلیارد ریالی این بودجه، ایمن سازی جاده های استان تاکنون 70 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: هزینه نگهداری راهها بر اساس شاخص های فنی معادل چهار درصد ارزش راههاست که این رقم در راههای استان معادل3400 میلیارد ریال در سال است.
وی گفت: جابجایی مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در هشت ماه امسال 13 میلیون و 689 هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد کاهش داشته است.
نصری افزود: این کاهش نشان از افزایش جابجایی مسافر با خودرو های شخصی است.
وی اظهار کرد: در مجموعه حمل و نقل جاده ای استان 55 هزار و 434 نفر اشتغال مستقیم دارند و در سال جاری اشتغال جدید برای سه هزار و 974 نفر برنامه ریزی شده که تاکنون 2 هزار و 758 نفر در این حوزه مشغول کار شده اند.
وی گفت: 40 درصد آسفالت جاده های استان نیازمند ترمیم و روکش جدید است اما به دلیل کمبود منابع، سالانه حدود یک سوم آنها ترمیم یا روکش می شود.
نصری ادامه داد: برای انجام آسفالت های حفاظتی، روشهای جدید و دانش بنیان از جمله استفاده از قیرهای پلیمری در دستور کار قرار دارد و هم اکنون چند کیلومتر از جاده سرخس با استفاده از این روش روکش شده است.
وی افزود: در این روش نوین عمر آسفالت چند برابر روشهای قدیمی است.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
این استان بعد از استان فارس رتبه دوم کشور را از نظر طول راهها به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: در فروردین ماه سال جاری متوسط تردد بین استانی ۲ میلیون و ۹۴۹ و ۷۰۳ وسیله نقلیه ثبت شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مرتضی شیروانی پنجم اردیبهشت اظهار کرد: از یکم تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ تردد ۲ میلیون و  ۹۴۹ هزار و ۷۰۳ وسیله نقلیه به وسیله ۶۸ دوربین تردد شمار به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته، همچنین نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: پیشینه حضور وسایل نقلیه غیر بومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک خوان در بازه یک ماهه فروردین ۱۴۰۳ معادل ۶۹۸ هزار و ۲۴۷ وسایل نقلیه مشاهده شده که در بازه یک ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

شیروانی تصریح کرد: محورهای بیشترین تردد وسایل نقلیه در یک‌ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به محور پلدختر _خرم‌آباد(چم انجیر) و  محور خرم‌آباد_سه راهی چالانچولان (بروجرد)هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان