Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین شحنه تبار ناشر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این مطلب گفت: گرانی کاغذ بر تمام مراحل تولید کتاب تاثیر گذاشته است و حتی در صادرات کتاب ایرانی در جهان نیز تاثیرگذار بوده چرا که با بالا رفتن قیمت دلار، اگر شما بخواهید کتابی را به بیرون از کشور ارسال کنید باید مبلغ قابل توجهی بپردازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره گرانی کاغذ ما نمی‌توانیم به صورت مستقیم بگوییم که وزارت ارشاد یا وزارت صنایع مقصر هستند هرچند که همه این‌ها به تنهایی نقش دارند و در نهایت، مخاطب اصلی که همان کتابخوان‌ها هستند لطمه می‌خورند.

شحنه تبار گفت: نشر درحال حاضر در وضعیتی قرار دارد که با یک تلنگر ضربه نهایی را می‌خورد و نیازی به ضربه محکم تری ندارد.

وی با اشاره به اینکه کاغذ ۴۰ درصد از قیمت تمام شده یک کتاب است، افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند، قیمت کتاب بزودی زود به بالای ۵۰ درصد می‌رسد.

قیمت کاغذ چند هفته‌ای است که افزایش پیدا کرده است، ابتدا علت این گرانی، تخصیص نیافتن ارز مبادله‌ای به کاغذ بیان شد که با تکذیب این شایعه از سوی بانک مرکزی مشخص شد واردکنندگان کاغذ در اقدامی هماهنگ، جو بازار را آشفته کرده اند.

در حال حاضر روزنامه‌های بخش خصوصی و ناشران بیشترین اعتراض‌ها را به این موضوع مطرح کرده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!

به گزارش خبرآنلاین ،معامله‌گران، کاهش انتظارات تورمی همزمان با آرامش سیاسی را دلیل کاهش قیمت در بازارهای مالی می‌دانند.

نوسانات بازار طلا که معاملات نقره را هم دربر می‌گیرد طی دو روز اخیر بالا بوده و همین موضوع، معامله‌گران بازار طلا و سکه را در لاک احتیاطی قرار داده است؛ علاوه بر آن، افت ارزش فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا باعث کاهش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی شده است.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار دارند. بر همین اساس، امروز اونس جهانی نقره روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ ثابت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با قیمت ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان در حال معامله است و نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900651

دیگر خبرها

  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟