Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شرکت ماشین آلات صنعتی به عنوان یکی از شرکت های اقماری کارخانه تراکتورسازی در تبریز در دولت دهم به غیراهل واگذار شد و این امر مشکلات زیادی را برای مدیریت ارشد آذربایجان شرقی در دولت یازدهم به وجود آورد.
با تلاش هماهنگ مجموعه مدیریت ارشد آذربایجان شرقی، تشکیلات قضائی، فرماندار وقت تبریز و شورای تامین استان و شهرستان تبریز، در نهایت مقرر شد که اداره شرکت ماشین آلات صنعتی با توجه به سابقه درخشان و نیز برای جلوگیری از بیکار شدن کارگران آن برای مدت مشخصی در قالب اجاره به کارخانه تراکتورسازی واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حال گفته می شود که در این شرکت صنعتی از امروز توسط نهادهای مسئول پلمپ شده و بیش از کارگر شاغال در آن نتوانسته اند وارد شرکت شوند.
دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به اینکه اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی را پلمپ کرده است، گفت: کارگران بیشترین لطمه را از تعطیلی این واحد صنعتی می بینند.
کریم صادق‌ زاده تبریزی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سوء مدیریت کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی را با بحران مواجه کرد، گفت: این کارخانه به شکل درستی به بخش خصوصی واگذار نشد.
وی با بیان اینکه با پلمپ کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز، حق کارگران این کارخانه تضییع می شود، خاطرنشان کرد: این کارخانه 200 کارگر دارد و نباید معیشت و رفاه این تعداد کارگر به خطر بیفتد.
صادق زاده اجرای دقیق مصوبات درخصوص واحدهای صنعتی استان را ضروری دانست و گفت: کمیسیون کارگری استان در خصوص کارخانه ماشین آلات تراکتورسازی تبریز رای و نظر روشنی دارد و باید طبق قانون برخورد شود.
به گزارش ایرنا، روز گذشته اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز را پلمپ کرد.
در بنر درب ورودی کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز که توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز نصب شده آمده است: نظر به اتمام اجاره نامه در مورخه 23 آذر 1396 و عدم تمایل تمدید اجاره نامه توسط مستاجر محترم، درب ورودی و کلیه درب کارگاه ها و ساختمان ها و ... شرکت توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز به قائم مقامی از ورشکستگی شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز در اجرای قوانین و مقررات ورشکستگی مهر و موم و پلمب گردید.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: ورود کارگران و سایر اشخاص به داخل شرکت ممنوع بوده و ورود و شکستن یا محو پلمب جرم بوده و وفق قانون مجازات اسلامی از 3 ماه تا 2 سال محکوم به حبس می گردند.
رئیس اداره تصفیه امور ورشکستگی تبریز هم در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه 2 سال قبل حکم ورشکستگی شرکت ماشین آلات صنعتی تبریز صادر شده است، اظهارکرد: باید همان موقع نسبت به پلمپ و فروش شرکت به منظور پرداخت طلب طلبکاران اقدام می شد.
عزیز امن اللهی با اشاره به اینکه این شرکت به مدت 18 ماه به مجموعه تراکتورسازی اجاره داده شد، گفت: در زمان حاضر 4 ماه از مدت اجاره گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: توافق اولیه برای واگذاری این شرکت به مجموعه تراکتورسازی به شرط جذب و بکارگیری کارگران موجود صورت گرفته بود، ولی زیاده خواهی تعدادی از کارگران و پیش کشیدن ماده 12 موجب انصراف مدیریت تراکتورسازی از خرید این شرکت شد.
امن اللهی اعلام کرد: 20 درصد بدهی این شرکت مربوط به مطالبه تراکتورسازی است و 80 درصد بقیه طلب بانک ها و اشخاص است.
به گزارش ایرنا، شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران در سال های گذشته زیر مجموعه گروه صنعتی تراکتور سازی ایران محسوب می شد.
این کارخانه سال 1386 از طریق خصوصی سازی از تراکتورسازی مجزا و واگذار شد ولی با 750 میلیارد ریال بدهی در سال 92 اعلام ورشکستگی کرد و در این مدت توسط اداره ورشکستگی تبریز با اجاره دادن به تراکتورسازی اداره می شد.
مدیریت مجمتع تراکتورسازی در این مدت نزدیک به 200 میلیارد ریال برای تداوم فعالیت شرکت هزینه کرده است.
واگذاری شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی ایران به افراد نااهل در دولت قبلی، این شرکت را با مشکلات بنیادین مواجه کرد، به طوری که در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم کارگران شرکت 9 ماه حقوق نگرفته بودند.
واگذاری به افراد نااهل و عملکرد غلط آنان باعث شد که شرکت پرتوان و قدیمی ماشین آلات تراکتورسازی در آن زمان به سازمان تامین اجتماعی، اداره کل امور مالیاتی و بانک های متعدد آذربایجان شرقی بدهی داشته باشد.
عملکرد غلط آدر واگذاری شرکت به افراد نااهل، آن را به ورشکستگی رساند و متاسفانه موجب اعتراضات کارگری در نیمه دوم سال 1392 شد.
خوشبختانه با تلاش و پیگیری های کمیسیون کارگری در سطوح شهرستان تبریز و آذربایجان شرقی و همکاری و همراهی ارزشمند دستگاه قضایی، این شرکت تعییت تکلیف شد و در سه سال اخیر با مدیریت گروه تراکتورسازی ایران بار دیگر به چرخه تولید و حیات بازگشت.
وی با اشاره به فعالیت شرکت ماشین آلات ادامه داد: در حال حاضر بر اساس رویه قانونی، آگهی واگذاری
شرکت ماشین آلات تراکتورسازی ایران در سال 1370 برای ساخت، تولید، فروش، واردات و صادرات انواع ماشین آلات صنعتی و کشاورزی از تراکتورسازی تفکیک شد.
در همین حال مخالفان تعطیلی شرکت ماشین آلات صنعتی ادعا می کنند که مدیران تراکتورسازی ایران با تمدید نکردن اجاره نامه مدیریت شرکت، به دنبال خرید آن با قیمت پایین تر از بازار است.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب درحوزه تولید ورفع موانع وبه ویژه کمک به رشد اقتصادی در شرایط فعلی، وظیفه داریم دربخش‌های حقوقی وقضایی با حداکثر توان به مسائل ومشکلات واحد‌های تولیدی رسیدگی و بر اجرای صحیح قوانین نظارت کنیم.

 وی خاطرنشان کرد: ضرروت دارد ستاد اقتصاد مقاومتی با توان بیشتر و پیگیری مستمر و ویژه، نسبت به مسائل این حوزه ورود کند البته درحال حاضر کارگروه‌ها مسائل و موضوعات را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد:نشست‌هایی طی سال گذشته با حضور مدیران شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی، همکاران قضایی و مجموعه رفع موانع تولید داشتیم، اقدامات خوبی انجام شد و مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی در حوزه آب، برق و .. با نظارت دستگاه‌های نظارتی مرتفع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه حدود ۶ شرکت ورشکسته که درحالت تعطیلی قرار داشتند که با پیگیری‌هایی انجام شده احیا و به چرخه تولید بازگشتند و ۲۳۴ نیرو حفظ و با احیای ۸ واحد تولیدی برای تعداد ۷۷۲ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

دیگر خبرها

  • از شایعه تا واقعیت بمب خبری فوتبال ایران
  • شرق؛ حکایت ظریف و وسط بازی و گرفتاری میان دو آرزو/ تجربه ورق زدن سال‌نامه در گوشی
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در هرمزگان
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • ۱۲ نفر از اعضای باند قاچاق ماشین آلات راهسازی دستگیر شدند
  • اعضای باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در استان هرمزگان دستگیر شدند
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته