Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@21:26:06 GMT

نظر ترامپ در خصوص ویزای لاتاری‌

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۳۲۳۹

نظر ترامپ در خصوص ویزای لاتاری‌

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در مراسم فارغ التحصیلی آکادمی ملی «اف‌.بی‌.ای» اظهارات ضدمهاجرتی خود را بار دیگر تکرار کرد.

او در این مراسم، مهاجرانی را که از طریق برنده شدن در لاتاری (ویزای مهاجرتی گوناگونی) به آمریکا مهاجرت می‌کنند، زباله خواند و گفت آنها از میان زباله‌ها انتخاب شده‌اند و «بدترینِ بدترین‌ها» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور آمریکا در این مراسم با اشاره به دو حمله تروریستی اخیر در نیویورک گفت: «هر دو تروریست از طریق برنامه مهاجرتی ناکارآمدی به کشور ما آمده‌اند، که به سرعت در حال رفع اشکال آن هستیم. یکی (از تروریست‌ها) از طریق مهاجرت زنجیری و دیگری از طریق ویزای لاتاری آمده است. آیا فکر می‌کنید کشور‌ها بهترین افرادشان را به ما می‌دهند؟ نه. این چه نظامی است؟ آن‌ها (مهاجران) با یک لاتاری (قرعه‌کشی) وارد می‌شوند. آن‌ها (دیگر کشورها) بدترین افرادشان را به ما می‌دهند و آن‌ها (مهاجران) را در یک سطل زباله قرار می‌دهند».

ترامپ در ادامه از «چاک شومر» سناتور دموکرات آمریکایی، به دلیل کمک به شکل گرفتن برنامه ویزای گوناگونی وزارت خارجه انتقاد کرد و وعده داد کنگره را برای تغییر دادن آن متقاعد کند.

»جف سشنز» دادستان کل آمریکا، نیز در بیانیه‌ای اظهارات ترامپ را تایید کرد و گفت: «رئیس‎‌‎جمهور درباره تغییراتی که باید در نظام مهاجرتی ایجاد کنیم کاملا درست می‌گوید. خواهرزاده ۲۰ ساله یک شهروند آمریکایی نباید برای مهاجرت به آمریکا نسبت به یک شخص مستعد و ماهر اولویت داشته باشد«.

او همچنین گفت: «با یک برنامه مهاجرتی مانند برنامه استرالیا و کانادا که براساس شایستگی است موافقم. این یعنی مستعدترین و باهوش‌ترین را بپذیریم و «تروریست‌ها»، «قاچاقچیان»، «کلاهبرداران» و کسانی را که از کودکان سوءاستفاده می‌کنند، رد کنیم«.

شایان ذکر است، ویزای گوناگونی مطمئناً صرفا انتخاب ساده افراد از درون یک سطل نیست. برنامه بیست‌ساله‌ها هم شامل کشور‌هایی می‌شود که مهاجران زیادی در آمریکا ندارند. شومر در سال ۱۹۹۰ در کانون تشکیل این برنامه بود.

بر اساس گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا، سالانه ۵۰ هزار ویزا برای برنامه بیست‌ساله‌ها تایید می‌شوند. متقاضیان باید تحصیلات دبیرستانی یا حداقل دو سال سابقه کاری داشته باشند. علاوه بر آن دو سال هم تحت آموزش قرار می‌گیرند. آن‌ها همچنین تعداد زیادی فرم را پر می‌کنند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمایی بیش از ۷۰۰۰ گردشگر نوروزی از طریق سامانه ۱۳۷

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از راهنمایی بیش از ۷۰۰۰ گردشگر نوروزی از طریق سامانه ۱۳۷ و اسکان حدود ۸۵۰۰ مسافر نوروزی در مدارس و بوستان‌ها خبر داد. - اخبار اجتماعی -

امیر قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه نوروز 1403 با جشن آغاز فعالیت‌های نوروزی در 25 اسفندماه آغاز شد، اظهار کرد: در این جشن بالغ بر 52 دستگاه خودروی تزیین شده و بلندگو زده و حامل گروه‌های هنری شرکت کردند، 10 دستگاه تراکتور گل زده شده و تزیین شده به صورت گل حضور داشتند و بالغ بر126 گروه نمایشی در قالب 504 نفر در این برنامه شرکت داشتند و 211 نفر هم عوامل پشتیبان این برنامه بودند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم شهروندان و مهمانان نوروزی را هدایت و از آنها استقبال کنیم، 100 ایستگاه اطلاع‌رسانی و استقبال گردشگری در شهر داشتیم که در این ایستگاه‌ها واقعیت مجازی وی آر و ای آر فعال بود و در غرفه‌ها انجام می‌شد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تصریح کرد: علاوه بر این محصولاتی از جمله 19 هزار و 280 جلد کتاب کودک، 143 هزار و 702 نقشه گردشگری، 143 هزار و 220 بروشور گردشگری، 144 هزار و 854 برگه تخفیف، 1800 ماکت جاذبه‌های گردشگری شهر تهران به شهروندان ارائه شد و بالغ بر 37 هزار و 458 نفر نیز از خدمات وی آر و ای آر استفاده کردند.

برگزاری 461 تور روزانه برای بیش از 8000 گردشگر

وی در ادامه گفت: برگزاری تورهای گردشگری روزانه از طریق مناطق 22 گانه اجرا شد و در این راستا 461 تور برای 8 هزار و 926 نفر به اجرا درآمد. تورهای پیاده‌ای که امسال در 19 مسیر پیشنهادی انجام شد و 46 هزار نفر از این خدمات استفاده کردند.

قاسمی اظهار کرد: برای روزه‌اولی‌ها نیز 129 تور برگزار شد و 4 هزار و 257 نفر از آنها استفاده کردند، برای دهه هشتادی‌ها نیز 157 تور برگزار شد که برای 5 هزار و 24 نفر مورد استفاده قرار گرفت؛ علاوه بر این سالمندان و افراد دارای معلولیت 290 تور برای 3 هزار و 190 نفر برگزار شد که البته تورهای این دسته از افراد با خودروی ون صورت گرفت.

برگزاری تورهای «ری‌ گردی» برای 3000 گردشگر

وی در ادامه گفت: تور ری گردی امسال خیلی شاخص بود و هر روز برگزار شد؛ در این راستا 3 هزار و 80 نفر از تور‌های ری گردی بهره‌مند شدند، این تور هر روز از ایستگاه متروی شهرری آغاز می‌شد و گردشگران می‌توانستند از جاذبه‌های گردشگری شهر ری بازدید کنند و در نهایت مهمان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) باشند و افطار و شام را در این مکان باشند.

میزبانی از 200 کمپر در ایام نوروز / برگزاری نوروزخوانی برای 141 هزار نفر 

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تصریح کرد: امسال در تهران میزبان بالغ بر200 کمپر بودیم و برای آنها برنامه‌های مفصلی از جمله برگزاری 24 تور برای 960 نفر برگزار کردیم. 

وی با بیان اینکه در شهر تهران نوروزخوانی را هم از 25 اسفندماه برگزار کردیم که 545 برنامه برای 141 هزار نفر اجرا شد، اظهار کرد: «تهران در قاب عکس نوروز» را هم اجرا کردیم که 43 هزار و 500 نفر مخاطب 46 برنامه اجرا شده آن بودند. «فتوواک، در جاذبه‌های گردشگری» شهر تهران نیز در قالب 66 برنامه برای 5 هزار و 326 نفر و برنامه «طبیعت پاک در بهار ایران» در قالب 42 برنامه برای 2 هزار و 276 نفر برگزار شد.

راهنمایی بیش از 7000 گردشگر نوروزی از طریق سامانه 137

قاسمی در ادامه به هدایت مهمانان نوروزی و شهروندان از طریق سامانه 137 اشاره کرد و گفت: این کار یکی از اقدامات شاخص برنامه‌های امسال شهرداری بود، بر این اساس 7 هزار و 481 نفر از طریق تماس با سامانه 137 موفق به دریافت مشاوره و راهنمایی در حوزه گردشگری شدند. 

وی افزود: 2 هزار و 660 تماس با سامانه 137 توسط تهرانی‌ها و 4 هزار و 821 تماس توسط شهرستانی‌ها انجام شد و در مجموع زمان مشاوره‌ای که صورت گرفت 14 هزار و 340 دقیقه بود بیشترین مدت مشاوره نیز 23 دقیقه و کمترین مدت 3 دقیقه بوده است.

گشایش گره‌های گردشگری با مشارکت شهروندان

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تصریح کرد: از طریق سامانه USSD نیز 8 هزار نفر در جریان موضوعات و برنامه‌های گردشگری قرار گرفتند. 

اسکان حدود 8500 مسافر نوروزی در مدارس و بوستان‌ها

وی در ادامه نیز گفت: در ایام نوروز 2 هزار و 880 مسافر در مدارس، 5 هزار و 127 مسافر در بوستان‌ها و 435 مسافر هم در اماکن دیگری از جمله مساجد اسکان داده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • استفاده از روش CLA برای بازنگری برنامه ۱۴۰۵ اصفهان
  • راهنمایی بیش از ۷۰۰۰ گردشگر نوروزی از طریق سامانه ۱۳۷
  • با اقامت استانی کانادا آشنا شوید
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل‌آویو
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نشان‌دهنده ضعف آمریکا بود
  • مشکل لمس سری گلکسی اس ۲۳؛ سامسونگ می‌گوید گوگل مقصر است!