Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ سیده اسری پاکنهاد مخترع دستبند پوشیدنی_بریل هوشمند نابینایان و عصای هوشمند با بیان اینکه بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ۲۸۵ میلیون نفر در سراسر دنیا مشکل بینایی دارند، عنوان کرد: از این تعداد ۳۹ میلیون نفر به صورت کامل نابینا هستند.

پاکنهاد گفت: از این رو در صدد آمدیم تا دستبند هایی را طراحی کنیم که با اتصال به تلفن همراه اندروید،موبایلی برای استفاده نابینایان از تکنولوژی طراحی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مخترع در خصوص طرح خود گفت: دستبند الکترونیکی با بلوتوث تلفن همراه اندروید متصل می شود و نقش تلفن همراه را برای نابینایان ایفا می کند.

او با بیان اینکه موبایل نابینایان دارای کلید هایی برای رد تماس و پاسخگویی است، خاطر نشان کرد: فرد نابینا می تواند با کلیدهای بریلی که روی دستبند وجود دارد و ویبره های تعریف شده پیام ارسال کند.

به گفته محقق مرکز رشد دانشگاه آزاد سنندج؛ با کلیدهای موجود روی دستبند،فردنابینا می تواند به سایر منوها و امکانات گوشی دسترسی پیدا کند.

او با بیان اینکه کیبورد این دستبند بریل است،گفت: این کیبورد بر اساس قوانین بریل قراردادی در کل جهان طراحی شده است.

به گفته پاکنهاد، این طرح نیازی به برنامه جانبی ندارد و به راحتی فرد نابینا می تواند تمام اقداماتی که یک فرد بینا با تلفن همراه از جمله تماس و ارسال پیام انجام می دهد را عملی کند.

این محقق با اشاره به مزایای محصول گفت: قابلیت اعلام هشدار و لرزش برای ارتباط با گجت های هوشمند، امکان اتصال به هندزفری،قابلیت دسترسی به دفترچه تماس، امکان تولید سفارشی، امکان تعریف ویبره های خاص و شخصی سازی از جمله مزایای این طرح به شمار می رود.

او با بیان اینکه موبایل نابینایان همراه با عصای هوشمند به ثبت اختراع رسیده و داوری ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران انجام گرفته است،تاکید داشت: این عصای هوشمند نابینایان کوتاه ترین عصا در دنیا محسوب می شود.

پاکنهاد افزود: این عصای هوشمند قدرت کنترل شناسایی موانع در ازدحام تا ۵ سانتیمتر و در فضای باز تا دومتر را دارد.

به گفته این محقق، سازمان بهزیستی و مراکز توابخشی مهمترین مخاطب های این طرح به شمار می رود.

او با بیان اینکه این طرح به نتیجه رسیده است، افزود: در حال حاضر اگر سرمایه گذاری به میان آید می توان این طرح را به تولید انبوه رساند.

منبع: مهر
202

دستبند هوشمند نابینایان طراحی و ساخت دانشگاه آزاد

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟

آفتاب‌‌نیوز :

این شرکت برای ساخت محصولاتش به داده طراحی تیم‌های فرمول ۱ هم دسترسی دارد.

آمالگام نامی مشهور در دنیای تولید ماکت‌های خودرو به شمار می‌رود که در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد و تمرکز خود را روی مدل‌های خاص معماری برای معماران بریتانیایی و آلمانی گذاشت.

بعد‌ها کمی پا را فراتر از آن گذاشت و نمونه اولیه یک جارو برقی را تولید کرد. در سال ۱۹۹۵، بنیان‌گذار آن در مسابقه گرندپری اردن حضور یافت و با تیم فرمول ۱ ویلیامز دیدار کرد؛ همین دیدار موجب تولید نخستین مدل خودرویی آن شد.

بعدا فراری هم همکاری با آمالگام را آغاز کرد و این شرکت توانست با دسترسی به اطلاعات طراحی این شرکت‌ها و دهه‌ها تجربه در ساخت مدل‌های گوناگون، مدل‌هایی بی‌نظیر و فوق‌العاده دقیق را بسازد.

از آخرین مخلوقات این برند، می‌توان به ماکت‌های فراری ۲۹۶ GT۳ و لامبورگینی کانتاش اشاره کرد که تنها سرهم‌بندی هر کدام (فارغ از تولید) به‌ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰ ساعت زمان برده است.

مسلما این سطح از دقت با هزینه‌ای زیاد همراه می‌شود. ارزان‌ترین محصولات آمالگام مدل‌های ۱:۱۸ هستند و از ۷۰۰ پوند آغاز می‌شوند. اما مدل‌های ۱:۸ جایی است که هنر آمالگام خود را بهترین شکل نمایان می‌کند.

این محصولات که با حداقل قیمت ۷ هزار پوند عرضه می‌شوند. برای نمونه، مدل مک‌لارن اسپیدتیل و فراری ۱۵۶ کلاسیک به‌ترتیب قیمتی برابر ۱۸ و ۱۲ هزار پوند دارند.

«کریس لاوِت»، مشاور نمونه‌سازی در آمالگام، می‌گوید که خودروسازان داده‌ها عظیمی را در اختیار شرکتش قرار می‌دهند تا بتوانند با ورود آن‌ها به نرم‌افزار‌های CAD، مدل‌ها را آماده کنند.

او درباره مقایسه نحوه رنگ‌آمیزی مدل‌ها و خودرو‌های واقعی می‌گوید: این همان سیستم است، اما با ابعادی کوچک‌تر. سیستم یکسان است، رنگ‌ها یکسان هستند….

هرچند که آماده‌سازی یک قالب به مدل نهایی فرایندی زمانبر است و به نوع خودرو سطح جزئیات آن بستگی دارد، اما کریس زمان متوسط آن را ۶ هفته عنوان می‌کند.

مدل‌های آمالگام نه‌تن‌ها در بحث رنگ و جزئیات مهندسی دقیق هستند بلکه در بخش جنس مواد به‌کاررفته برای ساخت مدل هم دقت بالایی دارند. به‌گفته کریس، این شرکت تا جای ممکن از مواد اولیه خودروی اصلی برای ساخت مدل استفاده می‌کند، اما بهره‌وری از مواد موج‌داری، چون فیبرکربن و ۸ برابر کوچک‌کردن آن‌ها برای استفاده در مدل، کاری غیرممکن است؛ بنابراین برخی مواد اصلی و برخی دیگر جایگزین می‌شوند.

برخی از مدل‌های آمالگام صرفا یک نمونه نمایشی هستند، اما برخی دیگر شامل اجزایی می‌شوند به‌کلی باز می‌شوند. متخصصان این مجموعه برای طراحی نمونه‌های پیچیده‌تر با قابلیت بازشدن در‌ها و گیرها، مجبور می‌شوند لولا‌ها و بست‌ها را به‌شکلی طراحی کنند که هم ظریف باشند، هم دقیق باشند و هم وزن قطعات دیگر را تحمل کنند.

آمالگام کتابخانه بزرگی از داده‌های طراحی دارد که به آن اجازه می‌دهد حتی یک شاسی خاص از یک مدل خاص را بازسازی کند. یکی از محصولات گران‌قیمت این مجموعه مک‌لارن M۸ به شمار می‌رود که به درخواست مشتری خصوصی، ویژگی‌های خودروی شخصی او را دارد. این شاهکار کوچک هم برابر ۲۰ هزار پوند قیمت دارد.

درصورتی که مشتری یک مدل خاص را با تمام جزئیات موتور و شاسی بخواهد که تاکنون توسط آمالگام بازتولید نشده است، قیمت مدل از ۵۰ تا ۱۵۰ هزار پوند افزایش خواهد یافت.

شاید تصور کنید با بزرگ‌تر شدن مدل‌ها (مانند نمونه فرمول ۱ مرسدس پتروناس که با مقایس ۱:۴ تولید می‌شود) فرایند تولید هم آسان‌تر خواهد شد! کریس در این‌باره می‌گوید: منطقی است بله. اما البته با بزرگ‌شدن مدل، می‌توانیم به جزئیات بیشتری توجه کنیم… از نظر تئوری بله، اما هنوز باید تا آنجا که می‌توانیم جزئیات را اضافه کنیم.

منبع: پدال

 

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • عکس| چگونه آمالگام دقیق‌ترین ماکت‌های جهان را می‌سازد؟
  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • کیا سید؛ از طراحی تا ساخت در کارخانه اسلواکی (فیلم)
  • توسعه محله اجتماعی هوشمند در شنژن
  • ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند
  • ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل
  • چین کم‌مصرف‌ترین و کارآمدترین تراشه هوش مصنوعی را ساخت
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۷ فروردین)