Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید، در آخرین برنامه عمومی سفر هیئت ریاست و معاونان سازمان بسیج اساتید به استان اصفهان، گردهمایی بزرگ مسوولان و اساتید بسیجی کانون های بسیج اساتید دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، برگزار شد.


رئیس بسیج اساتید کشور با حضور در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان و در جمع اساتید بسیجی دو استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 23 هزار شهید استان اصفهان و 2500 شهید استان چهارمحال و بختیاری و تبریک تقارن پیروزی جبهه مقاومت در مقابل تکفیری ها با هفته بسیج، گفت: در این سفر روند تحولی و تغییری که قرار است در سازمان بسیج اساتید اتفاق بیفتد ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکترزارعی افزود: در آستانه چهلمین سال انقلاب یعنی بلوغ و کمال آن قرار داریم، و چنانچه قوه، فعل و نظریه انقلاب مورد توجه قرارگیرد روی این نقطه وفاق داریم،که قوایی از انقلاب به فعلیت رسیده و این فعلیت مرهون خون پاک شهدا، امام(ره) و رهبری فرزانه انقلاب است؛ اما همه قوای انقلاب اسلامی به فعلیت نرسیده و در واقع انقلاب اسلامی که مد نظر امام، ایرانیان و اندیشه دینی و اسلامی بوده هنوز همه ظرفیتهایش را محقق نکرده است.

* «دیپلماسی مقاومتی» و «تکنولوژی مقاومتی»، جواب داد!
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر این موضوع که وضع کنونی دچار بحران مدیریتی است و برای فعلیت ظرفیت های انقلاب اسلامی در اجزای مختلف چه باید کرد، گفت: گزاره های مختلفی وجود دارد و از آن جمله این که دیپلماسی مقاومتی در مقابل دیپلماسی بروکراتیک جواب داد؛ دیپلماسی مقاومتی بود که ما را به جلو برد, فضای تنفسی برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد.
دکترزارعی در ادامه افزود: تکنولوژی مقاومتی و دفاعی در عمل و واقعیت هم جواب داد؛ فرزندان این مرز و بوم برای دفاع از اسلام و ایران موشکهایی با برد دو و سه هزار کیلومتر ساختند که انحرافش کمتر از دو متر است.


* چرا برخی ظرفیتهای انقلاب اسلامی معطل مانده؟!
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر این که «تکنولوژی مقاومتی» و «دیپلماسی مقاومتی» با تکیه بر انقلاب و ظرفیتهای داخلی، تبلور و ظهور یافت و این که چرا مشکلاتی در سایر امور جاریه کشور وجود دارد و متناسب با ظرفیتها انقلاب محقق نمی شود، تصریح کرد: دو برنامه در جهان در حال رقابت با هم هستند، برنامه 2025 ایالات متحده امریکا و برنامه 1404جمهوری اسلامی ایران؛ و این دو برنامه دو تمدن را نمایندگی می کنند.
وی افزود: کشورهایی مثل مسکو، چین و اروپا را جایگزین ایالات متحده امریکا نمی دانیم؛ اینها رقبای سیاسی یکدیگر هستند و همگی در سنت مدرن زیست کرده اند، لذا از کلیتی واحد با اندکی فاصله از هم قرار دارند.
دکتر زارعی در تبیین نگاه به جهان شرق، اظهار داشت: اگر چه ژاپن به حوزه سنت های شرقی تعلق دارد اما جایگزینی مناسب برای لیبرال دمکراسی بحساب نمی آید، علاوه براین چنانچه با جناب پوتین روابط نزدیک دفاعی و اقتصادی داشته باشیم ولو این که متهم به دستکاری در انتخابات امریکا باشد، چیزی برای ارائه کردن بعنوان سنت روسی ندارد.

* اتاق راهبردنگاری و مشورت های راهبردی قوای اجرایی کشور گذاشت؟
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با طرح این سوال و اشاره به این که چندده اندیشکده در ایالات متحده از حیث راهبردی برای مهار جمهوری اسلامی ایران تجویز دارند، گفت: کسی که به قوه فاهمه و مفکره انقلاب اسلامی ارائه راهبرد و مشورت های راهبردی می دهد، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، و دانشگاهیان متعهد و نظریه پردازان و مخترعین جوان و اندیشمندان هم کمک می کنند. 
دکترزارعی با طرح این موضوع که فعلیت انقلاب متناسب با ظرفیت حقیقی انقلاب محقق نشده است، افزود: آیا در مقابل تمام ریزه کاری ها و برنامه های راهبردی که کمیسیون امنیت ملی امریکا مشمول تدوین برنامه 2025 بوده، و همه ابعاد رشد ایالات متحده امریکا را اندازه گیری کرده، همه اجزاء کشور به این حکیم فرزانه برای تحقق این 5 مرحله از گامهای دولت و تمدن اسلامی کمک کرده اند؟
وی در ادامه با اشاره به این که امروزه شرکتهای از نوع استارتاپی در ایران درباره نظام ایده تا تولید محصول، دارای فکر و برنامه هستند، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قریب به ده سال قبل این جنگ نابرابر را حس کرده بود، نمونه آن نهضت نرم افزاری و جنبش تولید علم، شرکتهای دانش بنیان، و تاسیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه افزود: دلیل این اقدامات آن بود که مقام معظم رهبری تهی شدن ایده و غارت سرمایه انسانی به سوی غرب و بلاتکلیف بودن حوزه علم و فناوری در داخل کشور را می دید، می خواست محصولش اقتصاد مقاومتی، یعنی خوشه های کسب و کار در حوزه علم فناوری، صنعت، کشاورزی، توریسم، نانو، بایو و همه صنایع هایتک باشد؛ اما این ظرفیت هنوز معطل است و محقق نشد.

* سازمان بسیج اساتید باید «مسئله محور» باشد 
دکترزارعی باید تبیین نگاه جدید تحول خواهانه در بسیج اساتید، اظهار کرد: اگر مشکلاتی در کشور وجود دارد بسیج اساتید صرف نظر از تفکر انتقادی که اساتید در همه جا حضور دارند و دیده می شوند، چه وظیفه ای دارد، آیا اصلا مسئله داریم، آیا مسئله محور هستیم، آیا ویژگی اجتماعی در ایران مسیری دارد و بسیج اساتید از حیث نسبت حل مسئله و مسائل اولویت دار کشور است که شأنیت عملکرد پیدا می کند.

* «سازمان کار» جدید در بسیج اساتید، مبتنی بر اندیشکده های راهبردی مسئله محور
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بعد از دوماه به این نتیجه رسیده ایم که کانون های بسیچ اساتید در سراسر کشور به اندیشکده های راهبردی تبدیل شوند و حداقل 100 اندیشکده از دل این 700 کانون باید بیرون بیاید.
وی در تشریح این سازمان کار جدید، افزود: ما اساتید و دانشگاه های توانمندی داریم و این سازمان 35 هزار نفر عضو دارد، و باید در حوزه عمل اجتماعی یک کار یا مسئله ای را در دستور کار قرار داده و از موضع دانشگاهی و علم به کمک دولت و حل مسائل کشور بیاید. خط کشی های تصنعی نباید وجود داشته باشد؛ اندیشکده های بسیج اساتید در سراسر کشور موظف هستند از تمامی ظرفیت های علمی و سرمایه انسانی اساتید در شهرهای مختلف کشور استفاده کنند، خواه آن اساتید عضو بسیج باشند و خواه نباشند؛ وظیفه ما حل مسائل کشور با تکیه بر توان بومی و نگاه سازنده در چارچوب انقلاب اسلامی است.
دکتر زارعی همچنین تصریح کرد: از میان 700 کانون بسیج اساتید در دانشگاه های سراسر کشور، حداقل 400 کانون فعال باید بتوانند اندیشکده راهبردی متناسب با مزیت های نسبی اقلیم خود را در تناسب با محورهای توسعه استانی، تعریف و راه اندازی کنند. 
وی افزود: استان اصفهان85 کانون بسیج اساتید دارد که حداقل 5 کانون بایستی با در دستور کار قراردادن مسائلی در نسبت با توسعه اصفهان، همچون توریسم، فرهنگ و تمدن، صنایع هایتک و نظایر آن، در قالب اندیشکده راهبردی نه پژوهشکده و نه تحقیقات بنیادین، فعالیت خود را تعریف کنند. 
ایشان در تشریح مسئله محوری اندیشکده های اقلیمی، ادامه داد: چه بسا اساتید قبلا چنین تحقیقاتی داشته اند اما بسیج اساتید مثلا در "اندیشکده راهبردی توریسم و فرهنگ" می تواند شکاف هایی را که بعضاً بین «نظر و عمل» وجود دارد شناسایی کرده و به کارگزاران اجرایی استان ارائه کنند. آیا چنانچه یک استاندار یا فرماندار از موضع علم و زبان و منطق علمی ببیند که بسیج اساتید مسائل و معضلات آن استان را سر دست گرفته و برای حل آنها تجویزهای راهبردی از موضع علم دارد، با این زبان مخالفت می کند؟ نه، قطعاً چنین نیست. حتی اگر چنین هم شد، باز هم به بسیج اساتید آسیبی وارد نمی شود، چون مسیر حل مسئله را درست پیموده، و تنها در نقطه اجرا کار قفل شده است. این خودش پیمودن بخش زیادی از راه حل مشکلات کشور است و تحول بزرگی است؛ اما متأسفانه تا به حال چنین فعالیت هایی کمتر در بسیج اساتید مشاهده شده است. 
دکتر زارعی همچنین خبر داد: «اندیشکده های راهبردی اقلیم محور» در شهرها و استانها کشور برپایه مزیت های نسبی و محور توسعه هر استان، و «اندیشکده های راهبردی موضوع محور» با نگاه به مسائل کلان و مشکلات ملّی همچون، "اندیشکده راهبردی حقوق بشر" که از موضع اساتید بزرگ علم حقوق و متخصصین حقوق شهروندی و حقوق بشر که از موضع علم مبتنی بر اخلاق و خرد و با اجماع اساتید کار کنند و خروجی کارشان قابل ارائه در جهان باشد، یا "اندیشکده راهبردی صیانت از طبیعت"، در تهران بزرگ و در کنار کانون های بسیج دانشگاه های بزرگ تهران راه اندازی می شود.

وی در پایان تأکید کرد: امروز جایگاه ایران در حوزه نانو و بایو کجاست؟ گردش مالی چند هزار دلاری سرمایه ها دراین بخش در جهان چه قدر است و جایگاه ما در این گردش سرمایه ها چگونه است؟ اینها مسائلی است که بسیج اساتید در سراسر کشور پیش روی خود دارد و باید با نظر به چنین دغدغه ها و بارهای برزمین مانده ای، خود را تجهیز و گام های پیش رو را تمهید کنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود

رئیس بسیج اساتید کشور در نشست با حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: با هم‌افزایی روزافزون و همکاری‌های مشترک می توانیم اهداف مشترک و بلند نظام اسلامی را در دانشگاه را بیش از پیش محقق نماییم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست محمدرضا مردانی و اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دفتر این نهاد برگزار شد.

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نشست‌های اینچنینی را زمینه ساز ارتباطات بیشتر این دو جریان مهم در دانشگاه‌ها ارزیابی کرد که می‌تواند به محقق شدن هر چه بیشتر اهداف و آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها کمک کند.

وی ظرفیت کم نظیر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را فرصت بسیار ارزشمندی دانست که بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شد و گفت: این نهاد با دستور امام راحل عظیم الشأن تشکیل شد و نهایتا تا این مقطع با نگاه بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دانشگاه‌ها تداوم یافته و ثمرات زیادی داشته است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: این فرصت کم نظیر و بی نظیر در دانشگاه و نیز بحث ایجاد گروه معارف و اساتید رشته معارف در دانشگاه‌های ما بسیار مغتنم است. بسیج اساتید هم به عنوان بدنه فعال و انقلابی اساتید دانشگاه‌ها فرصتی دیگر در دانشگاه است که به لطف پروردگار ایجاد شده است.  

مردانی همچنین گفت: با هم‌افزایی روزافزون و همکاری‌های مشترک می‌توانیم اهداف مشترک و بلند نظام اسلامی را در دانشگاه را بیش از پیش محقق نماییم.

وی در ادامه برخی فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید کشور در سال گذشته را برشمرده و افزود: بسیج اساتید در سال گذشته حرکت‌های میدانی زیادی در سطح ستادی و نیز در استان‌ها انجام داده است که از جمله آن تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در آموزش عالی با مسئولیت مقام محترم عالی وزارت و نیز تشکیل قرارگاه‌هایی در دانشگاه‌های سراسر کشور بوده است.

مردانی از موضوع انتخابات و دعوت به مشارکت حداکثری عموم مردم توسط اساتید دانشگاه‌ها سخن گفت و ادامه داد: در برنامه‌های مختلف و به ویژه انتشار نامه‌ای با امضای ۱۵ هزار استاد بسیجی و درخواست آنان از مردم برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای این مهم دنبال شد.

معرفی اساتید جهادگر تبیین، تشکیل هیات اندیشه‌ورز و کارگروه‌های انتخاباتی جهت ترغیب و تشویق مردم و ایجاد فضای مشارکت حداکثری، ایجاد فضای آموزش و توانمندسازی و شبکه‌سازی جهادگران تبیین با ۱۱۰۰ استاد جهادگر تبیین و سخنرانی در مساجد، مدارس و کارخانه‌ها و ...، برگزاری برنامه‌های روشنگری و اردو‌های تبیینی حضوری و مجازی برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و عملکرد نظام، برگزاری نشست‌های مجازی بسیار از جمله در روز‌های گذشته با حدود ۳۰۰ دانشگاه سراسر کشور، برگزاری اردو‌های پیشرفت و راهیان نور با حضور ۸۹۰۰ نفر، ارزیابی و مستندسازی اقدامات، پیگیری و تجمیع داده‌ها، تشکیل اتاق وضعیت در موضوع انتخابات، تولید محتوای تحلیلی و انتشار کتب و نشریه تحلیلی که ۶۰۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور در آن مشارکت کردند، انتشار نشریه بصائر در ایام انتخابات و  ویژه نامه‌ها از مواردی بود که رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به آن پرداخت.

برگزاری ۱۴۷۸سخنرانی تبیینی در دانشگاه‌ها، ۷۹۷ سخنرانی اساتید در مدارس، ۱۳۰۴ مورد سخنرانی در مساجد، ۴۷۱ مورد در مراکز نظامی و پادگان‌های ارتش و سپاه، ارتباط تصویری با رسانه‌ها در استان‌ها و در سطح کشور با فرستادن فیلم و مصاحبه کوتاه، ۳۱۸ مورد سخنرانی  در اردو‌های فناوری و پیشرفت، ۴۷۰  برای بازاریان،۸۷۰ جلسه نقد و مناظره در دانشگاهها، تولید ۱۱۳۶۰ محتوای تحلیلی، تبیینی، خبری توسط اساتید، برگزاری تریبون آزاد در معابر، تهیه و انتشار۶۲۶ کلیپ، ۲۶۰۷ یادداشت و بیانیه انتخاباتی، ۱۳۸۰ سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از جمله گزارش عملکرد اتاق وضعیت انتخابات در  بسیج اساتید بود که مردانی ارائه کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید همچنین در موضوع حمایت از مردم مظلوم غزه از صدور بیانیه‌ای با ۹۰۰۰ امضای اساتید دانشگاه‌ها با همکاری با نهاد مقام معظم رهبری و برگزاری نشست جبهه علمی فرهنگی با حضور ۳۰هزار استاد بسیجی در اولین روز هفته بسیج در دانشگاه تربیت مدرس و تشکیل جلسه شورای معاونین و مشاورین ویژه غزه، برگزاری جلسات گفتگوی تصویری برای تشریح موضوع، برگزاری جلسات متعدد تبیینی در دانشگاهها، راه‌اندازی وبگاهی برای تحریم رژیم صهیونیستی در مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با همکاری دانشگاه اصفهان که به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی، حمایت از عملیات وعده صادق با امضای ۱۳ هزار و ۲۴۵ استاد دانشگاه‌های سراسر کشور و درخواست برخورد جدی در صورت هر اقدام مذبوحانه دشمن و حمایت مردم غزه و تحریم رژیم صهیونیستی سخن گفت.

جمع‌آوری ۲ میلیارد تومان پول نقد از طریق مرکز نیکوکاری شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید، حضور فعالانه در فضای مجازی برای روشنگری، تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، ارسال نامه‌ای با امضای ۶۰۰۰ استاد برای دبیرکل سازمان ملل در موضوع غزه که تقدیم وزارت خارجه شد، برگزاری همایش بین‌المللی جهان عاری از استکبار، برگزاری اولین نشست زن مقاوم و شهید غزه با همکاری مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و با حضور همسر شیخ زکزاکی، راه‌اندازی کمپین حمایت از مردم غزه توسط اساتید با ارسال ایمیل به روسای دانشگاه‌های جهان، راه اندازی کانال اخبار بسیج اساتید جهت انعکاس فعالیت اساتید بسیجی سراسر کشور و بسیاری فعالیت‌های دیگر استادان بسیجی دانشگاه‌های کشور از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به آن اشاره کرد.

مردانی در ادامه برخی درخواست‌ها و انتظارات بسیج اساتید استان‌ها از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را به نمایندگی از استان به این شکل مطرح کرد: باز تعریف نقش‌ها و وظایف مسئولان نهاد در خصوص نحوه مواجهه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاهیان با رویداد‌های دانشگاه به ویژه در تعامل با دانشگاه‌ها و ارزیابی عملکرد آنان به صورت دوره‌ای، استقلال منابع مالی نهاد از دانشگاه به منظور ممانعت از هرگونه استفاده نامتعارف، اعمال گردش مدیران و نخبگان، جلوگیری از اشتغالات گوناگون خارج از نهاد در کسوت امام جمعه و جماعات که فرصت حضور موثر در ایفای نقش نهاد را دچار وقفه می‌کند، حفظ شأن نظارتی، هدایت و راهنمایی در برنامه‌ها و ماموریت‌ها و پرهیز از ورود به اجرائیات، نهادینه‌سازی و عمل به تبری و تولی در مواجهه با عناصر همسو و افراد متخلف و معاند، پرهیز از تمرکز بیش از حد بر فعالیت‌های کلیشه‌ای و اکتفا به برنامه‌های حاشیه‌ای در دانشگاه از جمله این موارد بود.

همچنین وی در ادامه درخواست‌ها از پرهیز از نقدناپذیری و قانع بودن به وضعیت کنونی و دیدگاه خوشبینانه به عملکرد اساتید و برنامه‌ها در دانشگاه، لزوم دانش افزایی اساتید به صورت دوره‌ای و به روز، بازنگری در برنامه‌های درسی، نکات، متون و محتوای آموزشی و روش تدریس دروس معارف و به روز رسانی آن، تولید محتواب متناسب با وقایع روز، ایجاد شبکه اطلاع رسانی و پاسخ گویی به شبهات در سطح اساتید و دانشجویان در حوزه معارف اسلامی و استفاده از فناوری‌های آموزشی و اردو‌ها در آموزش دروس معارف برای تاثیرگذاری بیشتر سخن گفت.

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود