Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛  روزنامه فایننشال تایمز انگلیس به‌نقل از "منابع آگاه در امر تحقیقات درخصوص پرونده‌های فساد در عربستان" نوشت: ولیدبن طلال شاهزاده سعودی سازوکاری را که مسئولان سعودی برای حل‌وفصل پرونده‌اش به وی ارایه کرده‌اند، نپذیرفت.

این روزنامه افزود: ولیدبن طلال یکی از بارزترین شاهزادگان و بازرگانان از میان 159 نفری است که در هتل ریتز کارلتون شهر ریاض در بازداشت قرار گرفته‌اند و تحقیقات از آنها در خصوص پرونده‌های فساد در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر این شاهزادگان درخصوص سازوکاری برای حل‌وفصل پرونده خود با دولت عربستان به توافق رسیدند که براساس آن باید در قبال آزادی، بخشی از اموال خود را به دولت سعودی بدهند.

فایننشال تایمز نوشت: دولت سعودی از حل‌وفصل پرونده‌های شاهزادگان یادشده به‌دنبال جمع‌آوری یکصد میلیارد دلار است که مساوی با میزان بدهی‌های عربستان می‌باشد اما منابع آگاه از روند تحقیقات فاش کردند که ولیدبن طلال سازوکار مسئولان سعودی (تحویل بخشی از اموال خود در مقابل آزادی) را نپذیرفته است و قصد دارد تا از راههای قانونی وارد عمل شده و از خود در برابر اتهامات وارده دفاع کند و حتی وکلای خود را برای این کار انتخاب کرده است.

این درحالی است که یک منبع بانکی نزدیک به ولیدبن طلال نیز گفته است: امکان دارد که ولیدبن طلال با مسئولان سعودی برای آزادی خود معامله‌ای انجام دهد و این بدان معنا است که ممکن است در قالب این معامله از بخشی از پول و دارایی خود صرف‌نظر کند.

یک منبع دیگر به روزنامه فایننشال تایمز گفت: یکی از مدیران برنامه‌های ولیدبن طلال مدت اقامت خود در خارج از کشور را تمدید کرده است زیرا نگران است که مبارزه با فساد شامل حال او نیز شود، این درحالی است که یکی دیگر از مدیران بن‌طلال نیز به‌دنبال انتقال سرمایه خود به خارج از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است تا از این سرمایه در برابر هرگونه تلاش مسئولان سعودی برای مصادره آن جلوگیری کند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اخیراً در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود: پیش‌بینی می‌شود که ماحصل حل‌وفصل پرونده‌های فساد در عربستان، بالغ بر یکصد میلیارد دلار شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به دو پرونده در اولین جلسه سال جدید دادگاه مطبوعات

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: در نخستین جلسه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در سال جدید که با حضور اعضای منصفه امروز در مجتمع شهید سلیمانی برگزار شد، پرونده‌های خبرگزاری  ایسنا  و روزنامه سازندگی بررسی شد .

به گزارش ایسنا، اکبر نصراللهی با تبریک اعیاد نوروز و فطر و تشکر از رسانه‌ها در ادای مسئولیت‌های حرفه‌ای، دینی و ملی گفت: در جلسه امروز دادگاه به  پرونده  آقای مهدی عرفاتی مدیر مسئول سابق  ایسنا به اتهام نشر اکاذیب در سال ۱۳۹۴ علیه آقای محمد علی مددی نماینده وقت شهرستان میانه رسیدگی شد. شاکی‌ اعلام کرد که ایسنا در سوم آبان ۱۳۹۴ مصاحبه‌ای را به نقل از وی با تیتر "نگرانی دلواپسان درباره برجام با دیدگاه‌های رهبری زاویه دارد"،  منتشر کرده است که نادرست است و علت تاخیر چند ساله در شکایت، اطلاع از آن در  تاریخ  ۱ دی ۱۴۰۱ از آن بوده است.

وی افزود: آقای مهدی عرفانی در دفاع از خود گفت که در تاریخ  نشر مطلب مذکور مسئولیتی نداشته و  الان هم  مسئولیتی در ایسنا ندارد. وکیل ایسنا هم گفت که شاکی مستندات  و صدای مصاحبه  ۸ سال قبل را مطالبه کرده است که خبرگزاری آرشیو صوتی زمان مذکور را ندارد و نمی تواند ادعای کذب بودن مطالب انتسابی را رد یا تایید کند، ضمن اینکه خبر مذکور را ازروی سایت حذف کرده است.

وی گفت: هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی بعد از پایان رسیدگی به این پرونده که به ریاست قاضی  کاشانکی برگزار شد ، به اتفاق  آراء ، آقای مهدی عرفاتی مدیرمسئول سابق ایسنا  را مجرم نشناخت.

نصراللهی همچنین گفت: امروز به پرونده شکایت شهرداری  تهران  علیه روزنامه سازندگی به ریاست قاضی کریمی  و با حضور  اعضای هیات منصفه برگزار شد و  در این پرونده آقای سید افضل موسوی   به  نشر مطالب خلاف واقع  متهم شده است. در شکایت شهرداری تهران آمده است که   روزنامه سازندگی در مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۸ با تیتر " شهر رها شده اعلام نموده ...." گفته است زاکانی شهر را رها کرده است و به نشر اخبار کذب مبنی بر فروش تراکم غیر مجاز اقدام کرده است.

وی گفت: وکیل روزنامه سازندگی با اشاره به نقش و جایگاه رسانه گفت که نهادها و بخش‌های مسئول در قبال انتقادات  روزنامه نگاران  باید تاب آوری داشته باشند و موکلم هیچ جرمی مرتکب نشده است و اجرای اصول مسئولیت  و حسن نیت ‌ مطالب مذکور را البته بدون دقت در استخدام دقیق کلمات منتشر کرده است.

وی افزود: اعضای هیات منصفه بعد از استماع شکایت  و دفاعیات فوق ، مدیر مسئول سازندگی  را با اکثریت مطلق آرا مجرم و با اکثریت آرا ، وی را مستحق تخفیف  دانست.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌های  مهدی عرفاتی و سید افضل موسوی مدیر مسئول  روزنامه  سازندگی که جداگانه به ریاست قاضی کاشانکی در شعبه سوم و  قاضی کریمی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک  برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد
  • الگوی مطالبه‌گری در چارچوب قانون
  • مدیرمسئول سازندگی در دادگاه مجرم شناخته شد
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • روزنامه عبری‌زبان: «کشتی اسرائیل» پس از طوفان ۷ اکتبر راه خود را در دریا گم کرده است
  • ایسنا تبرئه و سازندگی مجرم شد
  • بررسی پرونده «ایسنا» و «سازندگی» در دادگاه مطبوعات
  • رسیدگی به دو پرونده در اولین جلسه سال جدید دادگاه مطبوعات
  • بررسی پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی در دادگاه مطبوعات