Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در آستانه آغاز سال نو ميلادي، فهرستي از موفق‌ترين کتاب‌هاي مرتبط با گروه‌هاي سني کودک و نوجوان معرفي شده است. به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا، همواره در آستانه آغاز سال نو ميلادي فهرستي از بهترين آثار هنري در حوزه‌هاي مختلف توسط رسانه‌ها مطرح مي‌شود که نگاهي دارند به ويژگي‌هاي آثاري که از نظر تکنيک و يا خلاقيت نسبت به ديگر آثار توليد شده در آن سال، يک سر و گردن بالاتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه گاردين نيز در آستانه آغاز سال نو ميلادي، نگاهي انداخته به بهترين کارهاي منتشر شده در حوزه ادبيات کودک و نوجوان براي گروه‌هاي سني مختلف. در اين گزارش، خلاقيت نويسنده در شيوه پرداخت و روايت داستان، تصويرسازي کتاب‌ها و جذابيت آنها مد نظر قرار گرفته است. از جمله آثاري که در اين فهرست از آن ياد شده، کتابي است از جوديت کر، آلماني ـ انگليسي با عنوان «دم کاتينکا».
اين نويسنده و تصويرگر محبوب که چندي پيش 94 سالگي‌اش را جشن گرفته و 50 سال پيش اولين داستان‌ گربه‌اي خود را منتشر کرد، کتاب جديدش را «داستاني درباره گربه‌اي کاملاً معمولي با دُمي نه چندان معمولي که انگار مال خودش نيست» توصيف کرده است. اثر جديد او،‌ با الهام از «کاتينکا» گربه خانگي او به نگارش درآمده و به گفته خودش «کاملاً درباره قدرت» است.

«کاتينکا» گربه‌اي است با اخلاقيات عجيب و غريب که براي مثال «کر» را مجبور مي‌کند درِ عقب ماشين را برايش باز کند و با او مثل يک آدم رفتار کند. اما اين گربه در کتاب جديد اين نويسنده از مرزهاي واقعيت فراتر مي‌رود و به جنگل و ماه سفر مي‌کند.
«موپوک» عنوان ديگري است که گاردين از آن به عنوان يکي از موفق‌ترين کتاب‌هاي حوزه گروه سني کودک نام برده است. اين اثر براي گروه سني 0-4 سال توسط فيليپ بنتينگ نوشته شده و در آن داستان جغدي روايت مي‌شود که عاشق صلح و آرامش است. در معرفي اين کتاب بر نثر و شيوه روايت نويسنده و تصويرسازي کتاب تأکيد و از آن به عنوان يکي از نقاط قوت اثر ياد شده است. نويسنده تلاش دارد تا مفاهيم ارزشمند را با استفاده از نثري جذاب و در عين حال کمي با چاشني طنز بيان کند.

در ميان آثار ياد شده، عناويني نيز مرتبط با فضاي سال نو ميلادي و کريسمس ديده مي‌شود. از جمله اين آثار مي‌توان به کتاب «دوازده روز از کريسمس» اشاره کرد. تصويرگري اين اثر نيز از جمله نقاط قوت آن ياد شده است. «اولين آرزوي کريسمس» نوشته کاترين راندل از ديگر آثاري است که در اين فهرست ياد شده است. اين اثر داستان اولين شب کريسمس تئو و آرزوي او را روايت مي‌کند. تئو با ديدن ستاره‌اي در پنجره اتاقش آرزو مي‌کند که دوستاني هميشگي داشته باشد، بعد از اين آرزو دکور اتاق او شروع به تغيير مي‌کند و ... .

«افسانه‌ها» از ديگر آثاري است که در اين فهرست از آنها ياد شده است. اين اثر که نوشته هيلاري مک‌کي است، بازخواني داستان‌هاي فولکلور و قديمي درباره موضوعات مختلف از جمله گنج است. «دزدان دريايي بزرگ» نوشته ديويد لانگ از ديگر آثاري است که براي گروه سني 5-8 سال عنوان شده است.

«هري پاتر و زنداني آزکابان» از جمله عناويني است که در اين فهرست ديده مي‌شود. اين اثر که نوشته جي کي رولينگ است، به عنوان يکي از کتاب‌هاي برتر براي گروه‌هاي سني 8-12 سال مطرح شده است. براساس اين اثر، فيلمي نيز در سال 2004 ساخته شده که به نظر برخي از کارشناسان، بهترين قسمت کل مجموعه‌ي «هري پاتر» است.

"Satellite"، نوشته نيک ليک از جمله آثاري است که در اين فهرست به چشم مي‌خورد. روزنامه گاردين اين اثر را يکي از بهترين کارهاي منتشر شده براي گروه‌هاي سني بالاي 12 سال ياد کرده است. "Satellite" داستان پسري را روايت مي‌کند که در فضا متولد شده و حالا در 15 سالگي قصد دارد که براي اولين‌بار به زمين سفر کند. اين اثر جزو کارهاي خلاق در حوزه داستان‌هاي علمي تخيلي در سال 2017 ياد شده است.

انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب