Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@12:55:32 GMT

ادعای بمباران کارخانجات نظامی ایران در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۵۳۷۴

یک روزنامه کویتی مدعی شده است که در ماه‌های اخیر آنچه آن را کارخانجات نظامی ایران در سوریه دانسته است، توسط نیروهای اسرائیلی مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از اورشلیم پست، روزنامه جدید کویت در گزارشی مدعی شد که ایران در مناطق صنعتی شهری سوریه دارای چند کارخانه نظامی است و این مراکز در چند ماه اخیر مورد حمله اسرائیل قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه تا کنون هیچ یک از منابع سوری و دیگر طرف‌ها موضع‌گیری نسبت به این ادعا اتخاذ نکرده‌اند اما برخی از این مراکز در نزدیکی حمص و جمیرا در غرب دمشق هستند.

بنا بر این ادعا آنها در ظاهر کارخانجات صنعتی شهری هستند اما در واقع کارخانجات نظامی ایران هستند که از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2011 ساخته شده‌اند.

سایت الکسوه سوریه نیز که شامل تاسیسات ایرانی و پایگاه‌های حزب‌الله است دارای کارخانه تولید موشک‌های پیشرفته است.

بنا بر ادعای این روزنامه عربی، ایران در حال ساخت انبار مهمات و کارخانجات در مناطق مختلف سوریه بوده است و قطعات موشک‌ها را به این سایت‌ها انتقال می‌دهد که بر حسب نیاز در جبهه‌های جنگ موشک‌های جدید ساخته می‌شوند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه

وزارت دفاع سوریه درباره تجاوز بامدادی آمریکا به مناطقی در شرق این کشور بیانیه‌ای صادر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع سوریه در این بیانیه آورده است: جنگنده های اشغالگران آمریکایی بامداد امروز سه شنبه به برخی شهرکها و روستاها و مواضع نظامی در استان دیرالزور و حومه آن حمله کردند.

تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه

این بیانیه افزود این تجاوز آمریکایی به شهادت هفت نظامی و یک غیرنظامی و زخمی شدن 19 نظامی و 13 غیرنظامی منجر شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، حمله اشغالگران آمریکایی خسارتهای زیادی هم به زیرساختهای این مناطق وارد کرد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین: ادعای جنگ روسیه با ناتو مزخرف است
  • واکنش پوتین به ادعای جنگ روسیه با ناتو
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • شهادت 30 فلسطینی دیگردرشمال نوارغزه
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • لحظه بمباران سنگین سوریه توسط آمریکا و شهادت مستشار ایرانی
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران
  • اولین شهید راه قدس در سال ۱۴۰۳ | شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران