Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، طرح آموزش 33 روزه روخوانی قرآن در پایه سوم ابتدایی مدارس سراسر کشور از اول آبان‌ماه آغاز و تا 11 آذرماه ادامه دارد.
براساس این طرح هر روز یک زنگ کامل به درس قرآن براساس فصل دوم کتاب درسی آموزش قرآن این پایه اختصاص پیدا می‌کند تا مهارت روخوانی قرآن در میان دانش‌آموزان این پایه ارتقا پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امید است، طی این 33 روز با تشویق والدین و اهتمام آنها به روخوانی روزانه آیات و سوره‌هایی از قرآن کریم زمینه مؤانست دانش‌آموزان با کلام وحی فراهم شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی و جذب نظام آموزشی می‌شوند

حمید طریفی با بیان اینکه در دوره ابتدایی سه عنصر معلم، دانش آموز و خانواده به عنوان ارکان جریان تربیت هستند گفت: بیشترین جذب‌ها در نظام آموزش و پرورش در سه سال اخیر در دوره ابتدایی صورت گرفته است و پنجره فرصت تاریخی روزآمد سازی نیروی انسانی در دوره ابتدایی رقم خورد؛ در ادامه این مسیر بحث توانمندسازی معلمان را داشتیم که در قالب طرح شهید همت حدود ۱۹۶ هزار معلم با اولویت معلمانی که کمتر از ۵ سال سابقه کار داشتند تحت آموزش قرار گرفتند.

وی  با اشاره به اهمیت زبان‌آموزی دانش آموزان دو زبانه مناطق روستایی و مرزی گفت: حدود ۸۰۰۰ مدرسه تحت پوشش زبان آموزی قرار گرفته و امیدواریم این آموزش‌ها در ادامه مسیر استمرار داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: در بحث بازماندگان از تحصیل سامانه‌ای برای اولین بار طراحی شده که به صورت چهره به چهره بازماندگان شناسایی و کار جذب آن ها در نظام آموزشی و دریافت خدمات آموزشی تسهیل می‌شود.

طریفی به برنامه‌های سال آینده اشاره کرد و گفت: به صورت ویژه تحول دوره اول ابتدایی را در دستور کار داریم؛ در حین اینکه سازماندهی نیروی انسانی را به شکل نظام دوری در بخش قابل توجهی از مدارس داریم تا بدین ترتیب یک معلم بتواند سه سال متوالی در کنار دانش آموزان خود باشد تا شناخت دقیقی از توانمندی‌ها، استعدادها و نیازهای دانش‌آموزانش به دست آورد، اینگونه معلمان ارتباط موثرتری با خانواده‌ها برقرار و در یک کار مشترک و هماهنگ مسیر رشد و شکوفایی و استعدادهای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

وی در ادامه به طراحی و استقرار الگوی همگانی پرورش استعداد مهارت آموزی و خلاقیت پروری در سطح مدارس اشاره و افزود: اولویت بخشی به مدارس دولتی به خصوص در دوره ابتدایی اهمیت داردغ باید کیفیت آموزشی و آموزش تمام ساحتی را تضمین کنیم تا مدارس به مکانی به عنوان کانون تربیتی محله تبدیل شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید انواع و اقسام آموزش‌ها در مدرسه برقرار باشد ادامه داد: چیزی تحت عنوان کانون‌های پرورش استعداد خلاقیت پروری در سطح مدرسه باید داشته باشیم، حدود ۱۰۰ ساعت در سند برنامه درسی ملی در اختیار مدارس قرار داده شده که از این ۱۰۰ ساعت در خلال برنامه درسی و بسته‌های تربیتی یادگیری استفاده می کنیم؛ در بحث مهارت آموزی، پرورش خلاقیت‌ها و پرورش استعدادهای دانش آموزان را باید داشته باشیم تا زمان غیر آموزشی و ایام تعطیل، مدرسه به صورت پویا و فعال در خدمت دانش آموزان باشد.

طریفی با اشاره به اینکه بحث شایستگی‌های حرکتی و سواد حرکتی در دوره ابتدایی مهم است گفت: با تجهیز فضای ورزشی و تربیت معلمین چند مهارتی می توانیم هویت دوره ابتدایی را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه نظام دوری به صورت آزمایشی در ۶۴۰ کلاس درس انجام شده افزود: معلم به مدت ۳ سال با دانش آموز است و این طرح در مدارسی که شرایط و آمادگی داشته باشند، اجرایی می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش کار مربیان پیش دبستانی و مربیان مهد کودک را سخت‌ و موثر و حساس عنوان کرد که مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شیرینی روزه و روزه داری در کام روزه اولی‌های خرمشهر
  • برپایی نمایشگاهی از دست ساخته‌های دانش آموزان در فسا
  • اجرا شدن طرح شهید همت درخراسان رضوی
  • ۸۰۰ محتوای آموزشی پایه ششم ابتدایی در اپلیکیشن شاد بارگزاری شد
  • آثار منفی «کنکور» سال‌ها باقی خواهد ماند
  • اختصاص بودجه ۴۰ میلیاردی برای تجهیز مدارس عشایری
  • شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل و جذب آن‌ها در نظام آموزشی
  • شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل و جذب آنها در نظام آموزشی
  • بازماندگان از تحصیل چهره به چهره شناسایی و جذب نظام آموزشی می‌شوند
  • توانمندسازی ۱۹۶ هزار معلم در طرح شهید همت