Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@20:19:56 GMT

آيفکس 1056واحدي شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۵۸۰۴

به گزارش خبرگزاري صداو سيما ، شاخص فرابورس امروز با 13 واحد رشد به 1056 واحد رسيد که اين اتفاق تحت تاثير مثبت 9 واحدي دو نماد «مارون» و «زاگرس» از گروه محصولات شيميايي بود.

حجم و ارزش معاملات

حجم و ارزش دادوستدهاي فرابورس نيز رشد چشم‌گيري را به همراه داشت که ناشي از رشد حجم و ارزش مبادلات در بازار اوراق با درآمد ثابت با مبادله بيش از 10 ميليون ورقه به ارزش نزديک به 10 ميليارد ريال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اين افزايش حجم و ارزش در تابلو اوراق با درآمد ثابت ناشي ادامه پذيره‌نويسي اوراق مرابحه شرکت واسط مالي فروردين چهارم در نماد معاملاتي «سلامت 6» در دومين روز از مهلت سه روزه بود.

در روز نخست از اين پذيره‌نويسي بيش از دو ميليون ورقه به ارزش بالغ بر دو هزار ميليارد ريال از مجموع 20 ميليون ورقه «سلامت 6»، پذيره‌نويسي شد. بدين ترتيب تا امروز جمعا پذيره‌نويسي 11 ميليون ورقه سلامت 6 انجام شده و يک روز از مهلت سه‌روزه نيز باقي مانده است.

بازارهاي اول و دوم

در سمت ديگر بازار و در بازارهاي اول و دوم، دادوستد بيش از 232 ميليون ورقه به ارزش نزديک به 534 ميليارد ريال انجام شد که بيشترين حجم و ارزش مبادلات در اين بازار به نماد «ذوب» اختصاص يافت.

ادامه مبادلات سهام، در بازار پايه به نقل‌وانتقال بيش از 145 ميليون سهم به ارزش افزون بر 231 ميليارد منتهي شد که نماد «شلرد» به لحاظ بيشترين ميزان حجم و ارزش معاملاتي صدرنشين اين بازار شد.

اوراق تسهيلات مسکن

خريداران و فروشندگان اوراق تسهيلات مسکن نيز در روز جاري بيش از 70 هزار ورقه تسه را به ارزش افزون بر 52 ميليارد ريال دست به دست کردند و بيشترين اقبال را نسبت به امتياز تسهيلات مسکن آبان‌ماه 96 نشان دادند.

در پايان نگاهي به جدول بيشترين افزايش و کاهش قيمت‌ها در ميان نمادهاي فرابورسي نشان مي‌دهد که نمادهاي «ودي» و «غپآذر» بيشترين رشد قيمتي را تا سقف حدود 5 درصدي به همراه داشتند. در سمت مقابل نمادهاي «ثالوند» و «دسانکو» بار بيشترين افت قيمتي را به دوش کشيدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر طلبکاران اوکراین تمام شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، گروهی از دارندگان اوراق بدهی اوکراین به دنبال آن هستند که این کشور را مجبور کنند روند باز پرداخت بدهی‌هایش را آغاز کند.

در حالی که پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین وصول بخشی از بدهی‌های اوکراین از سوی طرف‌های طلبکار کنار گذاشته شد، دیگر دارندگان اوراق بدهی این کشور با تصور اینکه این درگیری چند ماهه تمام خواهد شد، ۲ سال به اوکراین فرصت تنفس دادند اما خبر رسیده که صبرشان به سر آمده و به سمت استخدام مؤسسات حقوقی برای مذاکره با مقامات اوکراینی رفته اند.

منابع آگاه می‌گویند البته قرار است در این مذاکرات اوکراین در قبال بخشیده شدن بخش دیگری از بدهی اش روند پرداخت بهره اوراق بدهی خود را آغاز کند.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که دارندگان اوراق بدهی اوکراین موفق شوند، این کشور باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار بهره به طلبکارانش پرداخت کند.

نکته جالب اینکه این طلبکاران فقط ۴ میلیارد دلار از ۱۶۱ میلیارد دلار بدهی خارجی اوکراین را در اختیار دارند. اگر هم توافقی بین اوکراین و دارندگان اوراق قرضه این کشور حاصل نشود، کی یف دچار نکول خواهد شد.

کد خبر 6097895 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آینده بورس در چند پرده
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!