Web Analytics Made Easy - Statcounter


دومین جشنواره دانشگاهی فناوری، کارآفرینی و تحقیقات دانشجویی و اولین جشنواره منطقه‌ای «فَکت» با حضور جمعی از مهمانان از استان‌های همدان، قزوین، گیلان، کردستان، زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز به کار کرده و تا فردا ( 26 آذر ماه) ادامه دارد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرپرست و بنیانگذار فَکت و  قائم مقام و دبیر شورای راهبردی جشنواره در مراسم افتتاحیه آن، با تاکید بر این‌که فرآیند تحقیق باید به سمت کارآفرینی و تجاری سازی پیش رود، گفت: دانشی که از آن سودی برده نشود، محکوم به فنا است و به طور کلی باید حداقل 20 درصد پژوهش‌ها تبدیل به فناوری و 30 درصد از آن آن تبدیل به کارآفرینی و تجاری سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
پیمان کیهان‌ور ادامه داد: اختراعات و مقاله‌ها باید به سمت تجاری سازی پیش روند و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروزه وارد حوزه استارت آپی شده و دانشجویان و علاقمندان زیادی در آن فعالیت دارند.
 
وی در خصوص مرکز «فکت» و زمینه فعالیت‌های آن، بیان کرد: دفتر فکت (کمیته تحقیقات دانشجویی سابق) به عنوان یک پارادایم شیفت در عرصه فعالیت‌های علمی دانشجویی و شامل تغییراتی بنیادین در ساختار کمیته تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی بوده و برای اولین بار در کشور به دنبال فرهنگ سازی مفهوم «دانشجوی نسل سوم » بوده است.
 
وی بیان کرد: دورنمای فکت حرکت به سوی دانشجوی نسل سوم، «مدیر، نوآور، فناور و کارآفرین» بوده و رسالت آن ایجاد خلاقیت و نوآوری به همراه برنامه‌ریزی هدفمند، مدیریت سیستمیک، همکاری تیمی و هم‌افزایی همه جانبه، با حفظ ارزش‌های اخلاقی، امانتداری و حریم شخصی در محورهای آموزش، تحقیقات، فناوری، کارآفرینی و تجاری سازی، به ویژه در مرزهای دانش و فناوری‌های همگرا با ارتقای فرهنگ و فرایندها، به عنوان الگو در منطقه غرب آسیا ، است.
 
کیهان ور در بخشی دیگر از سخنان خود از افتتاح مرکز نوآوری و شتاب دهنده آذربایجان (منشا) در تبریز خبر داد و افزود: امیدورایم که تا پایان سال جاری این مرکز افتتاح شود و بتواند بستری برای رشد استارت آپ‌ها در عصر تکنولوژی و گپ نوآورانه فراهم کند و دانشجویان با تکیه بر توانایی‌ها و دانش خود می‌توانند ایده‌های خود را وارد حوزه کارآفرینی و فناوری وارد کنند.


وی در بخش پایانی سخنان خود از شورای شهر و شهرداری تبریز خواستار تشکیل کمیته فکت در شهرداری تبریز شد.
 
بر اساس این گزارش؛ برگزاری همایش ملی تجربه، کارآفرینی و استارت آپ‌ها از دیگر بخش‌های این جشنواره است که می‌تواند نقش تحول‌آفرینی در زندگی شغلی داشته باشد و توسط دفتر فناوری، کارآفرینی و تحقیقات دانشجویی (فکت)، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز نوآوری و شتابدهی آذربایجان (منشأ) در تبریز برگزار می‌شود.
 
در این همایش کارآفرینان موفق، از تجربیات خود و چالش‌هایی که در مسیر با آن‌ها مواجه شده‌اند و راه‌حل‌هایی که با آن‌ها مشکلات را از سر راه برداشته‌اند سخن می‌گویند تا افراد با دانستن این تجربیات، راه پر فراز و نشیب کارآفرینی را آسوده‌تر و با دانش بیشتر طی کنند.
 
بخش مهم آن معرفی استارت آپ‌های برتر به این شکل است که در مدت زمان چهار دقیقه نماینده هر تیم، استارت آپ خود را برای حاضرین و داوران همایش به صورت Elevator Pitch ارائه خواهد داد و براساس نظر هیأت داوران تیم‌های اول، دوم و سوم به عنوان استارت آپ‌های برگزیده همایش معرفی شده و جوایز ۱۵، ۱۰ و ۵ میلیون ریالی خود را دریافت کنند.
 
همچنین در بخش معرفی ایده‌های برتر در حوزه علوم پزشکی و سلامت، ایده پردازان در مدت زمان  سه دقیقه ایده مورد نظرشان را توضیح خواهند داد تا براساس نظر هیأت داوران ایده‌های برگزیده در هر یک از محورهای زیر معرفی شده و جوایز ایشان تقدیم شود و نیز از کارآفرینان، استارتاپ های برتر  تجلیل می‌شود.
 
برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه مدیریت، کارآفرینی، مدیریت و تحقیقات از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
 
کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به اختصار فکت، با نگاه ترجمانی و تفکر مبتنی بر کسب ثروت دانش بنیان، مفاهیم فناوری، کارآفرینی و تجاری سازی شروع به فعالیت کرده است و با رشد استارت‌آپ‌ها تبدیل به برترین قطب فناوری، کارآفرینی و تجاری‌سازی کشور شود تا با نگاه سیستمیک اقدام به ایجاد تشکیلات چابک در این عرصه کرده است.
 
فکت با تاسی از مدل نوآوری باز (OI) و با تاکید بر همکاری‌های تیمی، بین و فرارشته‎ای با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها از یک طرف اقدام به حرکت در مرزهای دانش و به ویژه فناوری های همگرا (NBICS) کند و از طرف دیگر با گسترش همکاری با بخش خصوصی به تعامل هدفمند در این عرصه بپردازد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جشنواره کریمانه در شهرستان جم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، پویش سفره‌های کریمانه در محلات منازل و مساجد، شب قرآنی کریمانه. شب شعر و مشاعره کریمانه، ایستگاه کریمانه سرپرستی ایتام، رزمایش بسته‌های معیشتی کریمانه، بازارچه خیریه کریمانه، مسابقات قرآنی و فرهنگی کریمانه و مراسم پایانی جشنواره از جمله برنامه‌های جشنواره که از اول ماه مبارک رمضان تا ۱۶ رمضان برگزار خواهد شد..

اولین برنامه جشنواره با حضور مردم و مسؤولان. قاریان. مداحان و شاعران آئینی با سخنرانی امام جمعه شهرستان جم در روستای سرچشمه برگزار شد.

کد خبر 6063252

دیگر خبرها

  • انتقاد یک فعال رسانه‌ای اصولگرا به زاکانی/ ۶ مسجد و حسینیه در اطراف پارک قیطریه/ شهرداری با بسیج دانشجویی+ نقشه منطقه
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • نابودی ۸ میلیون شغل در انگلیس توسط هوش مصنوعی
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • اولین جشنواره کریمانه در شهرستان جم برگزار شد
  • اولین قتل ۱۴۰۳ در تهران