Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین کیخا  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: کاهش حاصلخیزی، افزایش شوری و اسیدیته آب و خاک، کاهش مواد آلی، رعایت نکردن تناوب زراعی، کمی بادشکن، شیوع علف‌های هرز دایمی، عدم تحقق یارانه کود‌های آلی و زیستی، آبیاری مداوم با آب شور، فرسایش آبی و بادی، آلودگی با عناصر سنگین و دود ماشین آلات سبک و سنگین، کارخانجات و فاضلاب شهری از جمله مشکلات خاک‌های سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیخا ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی برای بهره وری هرچه بیشتر از منابع آب و خاک سیستان و بلوچستان علاوه بر تولید کمپوست اقدامات مختلفی نظیر توزیع ۱۰ دستگاه سرشاخه خورد کن برگ خرما، موز و سایر گیاهان، انجام کشاورزی حفاظتی سالیانه در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار، ترویج افزایش مصرف کود‌های زیستی سالیانه هزار کیلوگرم و ... را در دستور کار قرار داده است.

وی توسعه مالچ پلاستیکی، آبیاری نواری تیپ، کشت‌های گلخانه‌ای و زیر تونل‌های پلاستیکی برای کاهش مصرف آب و کاهش فرسایش آبی و بادی خاک، بهینه سازی مصرف کود‌های شیمیایی، ترویج افزایش استفاده از کود‌های حیوانی پوسیده، کمپوست و کود‌های بیولوژیک، پیگیری و ترویج مصرف بهینه علف کش و سایر سموم برای حفظ سلامت خاک و توسعه کود سبز برای افزایش مواد آلی خاک را از دیگر برنامه‌های این نهاد در حوزه بهره وری بهتر از منابع آب و خاک برشمرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین برگزاری نشست‌های مشترک و تشکیل کمیته بهداشت کشاورزی با مرکز بهداشت این استان، محیط زیست و ... برای حفظ سلامت آب و خاک و گیاه از دیگر اقدامات این حوزه است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان

 رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری چابهار گفت: سهمیه سوخت کامیون‌ها براساس پایش و عملکرد و تناژ آنها در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

رئیسی با اشاره به کاهش سهمیه به صورت ماهیانه، افزود: اگر کامیونی عملکرد پایینی داشته باشند سوخت کمتری دریافت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن