Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@03:42:28 GMT

بدهي انگليس به ايران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۷۰۳۹

بدهي انگليس به ايران چقدر است؟

خبرگزاري آريا - عضو مجلس شوراي اسلامي گفت: ميزان بدهي دولت انگليس به ايران بر اساس محاسبات انجام شده مشخص شده است.
ـ سياسي
به گزارش افکار نيوز، احمد اميرآبادي فراهاني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به محاسبات انجام گرفته بدهي دولت انگلستان به ايران 360 ميليون پوند است و دولت انگليس بايد اين بدهي را بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدهي انگليس به ايران مربوط به مطالبات تهران از شرکت نظامي انگليس در زمان قبل از انقلاب است. قراردادهايي که ايران با شرکت انگليسي براي خريد تانک‌هاي چيفتن و تعدادي خودروهاي نظامي در سال 1974 و 1976 داشته است که بالغ ‌بر بيش از 40 سال پيش امضاشده اند.
بعد از انقلاب اسلامي عمده اين قرارداد اجرا نشد و تعداد زيادي از تانک‌هاي چيفتن به ايران تحويل نگرديد و اجراي آن قراردادها از سوي انگليس نقض شد. به دنبال اين مساله، ايران ادعاي حقوقي عليه شرکت انگليسي اقامه کرد و بر اساس آن ديوان داوري لاهه که به‌عنوان نهادي که بتواند اختلافات دو طرف را حل‌وفصل کند، تعيين شده بود، وارد رسيدگي اختلاف گرديد.
با پيگيري شکايت ايران در ديوان داوري، براي اولين بار در سال 2001 حکم ديوان داوري صادر شد و در هر دو مورد قرارداد، طرف انگليسي محکوم شناخته شد و دادگاه مصوب کرد که طرف انگليسي موظف است بدهي‌هاي ايران را تأديه کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.   به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.   وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».   همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.   نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.   شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است». کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • (تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟
  • خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟ /عکس
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس