Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@08:01:28 GMT

میکل آنژ افغانستان در ایران + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۷۹۰۳

میکل آنژ افغانستان در ایران + فیلم

‍‍‍‍‍‍

محمد صفا درباره تازه‌ترین مستندش که به جشنواره «حقیقت» راه یافته است،گفت: لحن "میکل انژ افغانستان" صمیمی است.

به گزارش ایسنا، این کارگردان پیرامون محتوای تازه‌ترین فیلم‌اش توضیح داد: این مستند که کار تحقیق و پژوهش و تصویربرداری آن 5 ماه به طول انجامید، در خصوص یک هنرمند مجسمه‌ساز افغان به نام علیخان عبداللهی است که از سال 68 به ایران مهاجرت کرده و در تهران مشغول به‌ کار شده‌ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این هنرمند مثل اغلب هنرمندانِ خودآموخته داستان جالبی دارد. جالب از این جهت که چگونه و چطور به ‌کار هنری پرداخته ‌است و در این مسیر شاید هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کرده که روزی آثار او در مراکز معتبر داخلی و خارجی به نمایش گذاشته ‌شود.

صفا با بیان اینکه سوژه اصلی این مستند را با دیدن یک مصاحبه در یک روزنامه داخلی با تیتر "میکل آنژ افغانستانی" پیدا کرده است در مورد اهمیت سوژه این مستند، توضیح داد:‌ این مجسمه‌ساز در دوران طالبان شاهد فروریختن و تخریب مجسمه بودا در بامیان افغانستان بوده‌ است و حالا خود، مجسمه‌سازی موفق محسوب می‌شود.

این مستندساز با اشاره به شیوه ساخت مستند «میکل‌آنژ افغانستان» گفت:‌ صداقت و سادگی شخصیت علیخان لحن صمیمانه‌ای به فیلم داده است و امیدوارم مخاطبان نیز با فیلم ارتباط خوبی برقرار کنند و فیلم را دوست داشته باشند. محور اصلی این مستند زندگی و آثار این مجسمه‌ساز است که سعی کردیم مخاطب را با زندگی  و آثار او همراه کنیم.

در پایان این مستند ساز به این نکته اشاره کرد که مهاجران زیادی در ایران زندگی می کنند که اگر بستر مناسبی برای رشد این مهاجران ایجاد شود و فقط صرف کارگر ساده به آنها نگاه نشود، می توانند برای جامعه ایران همانند علیخان عبداللهی موفق باشند.

مستند "میکل آنژ افغانستان" که در جشنواره سینما حقیقت رونمایی می‌شود، محصولی از گروه مستند روایت فتح است که موسسه نجوای زلال هنر مجری طرح آن بوده است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4


انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ «محمد هاشم حنظله» کمیسار منطقه مرزی «پل ابریشم» امروز اعلام کرد: «پل ابریشم» به عنوان گمرک مرزی ایران و افغانستان اکنون بازگشایی شده است و رفت و آمد از این گذرگاه مرزی به صورت عادی جریان دارد.
این مقام مرزی افغان ساعاتی قبل از بسته شدن گمرک مرزی ایران و افغانستان در منطقه مرزی پل ابریشم خبر داده بود.

دیگر خبرها

  • برزیلی ها به دنبال تنبیه دنی آلوز؛ مجسمه اش را جمع کنید!
  • برزیل علیه دنی آلوز: مجسمه‌اش را جمع کنید!‏
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • رشد قابل تامل پول افغانستان خبرساز شد 
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • میکل آرتتا و تصاحب رکورد جاودانه ژوزه مورینیو در صورت قهرمانی در لیگ برتر
  • ورود ۳۰ هزار زائر خارجی در مشهد + فیلم
  • مستند «زمین» از شبکه چهار