Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی مردم مناطق زلزله استان از جمله مردم شهرستان های ثلاث باباجانی، پاوه، جوانرود و روانسر مشمول استمهال 2 ساله وام هستند.

شهاب نادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بحث استمهال وامها با پیگیری های بنده و استاندار کرمانشاه طی نامه ای از وزیر اقتصاد دستور این کار را گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در این نامه بطور مشخص وزیر اعلام کردند که استمهال وام حتما باید صورت گرفته و به مردم اعلام و اجرایی شود.
نماینده مردم پاوه و اورامانات افزود: استمهال شامل تمام مردم شهرستانهای زلزله زده از جمله پاوه، ثلاث باباجانی، روانسر و جوانرود بوده زیرا تمامی مردم این مناطق از زلزله آسیب دیده اند وهیچ استثنایی وجود ندارد و این استمهال شامل تمام افراد و تمام تسهیلات خواهد بود.
وی گفت: در این شرایط بانکها نباید از مردم منطقه زلزله زده اقساط دریافت می کردند که تعدادی این کار را کردند.
نادری افزود: استاندار کرمانشاه به مسئول نمایندگی بانک مرکزی در استان اعلام کرده اند که هر بانکی که از حساب مشتریان وام گیرنده اقساط برداشت نماید به عنوان متخلف معرفی و با او برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: هر کارمند یا مسئول بانکی از این تاریخ نسبت به برداشت اقساط مردم اقدام کند، مردم می توانند با شکایت به فرمانداری شهرستان موضوع را پیگیری و فرمانداری مسئول یا کارمند مورد نظر را به عنوان متخلف به استان معرفی نماید.
نماینده مردم پاوه و اورامانات با انتقاد از نحوه درجه بندی خسارت زلزله زدگان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنده تحت هیچ شرایطی این درجه بندی را قبول ندارم و دلیل هم دارم.
نادری افزود: کارشناسان بنیاد مسکن ارزیابی را بلافاصله بعد از زلزله 21 آبان شروع کردند و این در حالی است که ما بعد از این زلزله بیش از یک هزار و 300 پس لرزه داشته ایم که بعضی از آنها بالای پنج ریشتر بوده است.
وی تصریح کرد: واحدهای مسکونی و غیرمسکونی مردم این مناطق در اثر این پس لرزه ها که تعداد زیادی از آنها یک زلزله قدرتمند بودند، استحکام خود را از دست داده اند و ارزیابی اولیه قابل قبول و منصفانه نیست.
نماینده مردم پاوه و اورامانات با بیان اینکه کانون قدرتمندترین زلزله 50 سال اخیر کشور ثلاث باباجانی و مناطق اورامانات بوده است، افزود: بنده این موضوع را به آقای تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم گفته ام و باید ارزیابی مجدد و منصفانه صورت گیرد.
نادری افزود: سهمیه کنکور برای دانش آموزان و متقاضیان شرکت در کنکور سراسری سال آینده شامل شهرستانهای اورامانات نیز شده و باید از این امتیاز بهره مند شوند.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و در زلزله 21 آبان سال جاری و بیش از یک هزار و 300 پس لرزه آن دچار خسارت شده است.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم

استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد فضای صلح و آرامش در جامعه نیازمند قرار گرفتن مجموعه‌ای از عوامل در کنار هم است، یکی از این عوامل فراهم کردن زمینه زندگی خوب برای شهروندان است که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید برنامه‌هایی داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ چهارشنبه بیست و نهم فروردین _ در همایش ستاد ملی صبر استان کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد فضای صلح و آرامش در جامعه نیازمند قرار گرفتن مجموعه‌ای از عوامل در کنار هم است، اظهار کرد: یکی از این عوامل فراهم کردن زمینه زندگی خوب برای شهروندان است که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید برنامه‌هایی داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند تا مردم زندگی بهتری را تجربه کنند.

وی ترویج فرهنگ صبر، خویشتنداری و مدارا را از دیگر عوامل ایجاد فضای صلح و سازش در جامعه دانست و افزود: در این زمینه فعالان مردمی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فعالان مردمی که برای ترویج فرهنگ صبر و صلح در جامعه تلاش می‌کنند، باید در دو حوزه از جمله پیشگیری از اختلاف در بین مردم و حل اختلافات به وجود آمده تلاش داشته باشند.

صحرایی با بیان اینکه قرآن کریم و روایات دینی نیز بارها مردم را به صبور بودن دعوت کرده است، ادامه داد: زمانی که میزان آستانه تحمل و صبر مردم بالا برود، اگر فردی دچار حادثه ناگوار و ناخوشایندی شود، راحت‌تر با آن موضوع کنار می‌آید.

وی تاکید کرد: امروزه در بسیاری از مسائل مانند فرهنگ ترافیک، فرهنگ همسایگی، آپارتمان نشینی، مسائل مربوط به ارث، مالکیت زمین‌های کشاورزی در روستاها رفتارهایی را می‌بینیم که منجر به بروز اختلافات و گاهی تشکیل پرونده‌های قضائی می‌شود که در این زمینه اگر فرهنگ خویشتنداری و مدارا را ترویج دهیم، بسیاری از اختلافات و پرونده‌ها شکل نمی‌گیرد.

استاندار کرمانشاه گفت: در استانی همچون کرمانشاه با وجود تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی زیادی که وجود دارد، مقدمات فکری، فرهنگی و اخلاقی خوبی برای زندگی برادرانه فراهم شده است و مفتخر هستیم در سرزمینی زندگی می‌کنیم که مردم آن به پهلوانی و صفات پسندیده دیگر معروف هستند.

صحرایی ادامه داد: باید این خصلت‌ها را حفظ کنیم، آن‌ها را پرورش دهیم و به نحوی رفتار کنیم که زندگی فرزندان ما با این ویژگی‌ها مأنوس شود.

کد خبر 745621

دیگر خبرها

  • ببینید | ترس مردم سیواس از زلزله ۵.۶ ریشتری در توکات
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • (ویدئو) بارش شدید برف در اورامانات کردستان و بسته شدن گردنه تته
  • ادامه اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در زنجان
  • تمام اروپا دنبال یک ستاره ۲۰ ساله آلمانی
  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری
  • تمام اروپا دنبال یک ستاره 20 ساله آلمانی