Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: پیگیری برای شناسایی افراد حاشیه‌ساز در نمایشگاه گردشگری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمام میراث فرهنگی، مصیب امیری در توضیح اتفاقاتی که در حاشیه نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز رخ داده است، اظهار داشت: ‌این نمایشگاه از 19 تا 22 آذر با هدف معرفی و نمایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس در تمام حوزه‌ها و به‌ویژه بخش گردشگری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ‌نمایشگاه پارس در ابعاد وسیع و با حضور بسیاری از علاقه‌مندان و فعالان حوزه گردشگری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برگزار شد و تا روز پایانی تمام اتفاقات و برنامه‌ها طبق برنامه و بدون هیچ‌گونه اشکالی در حال برگزاری بود، اما متأسفانه به‌دلیل وسعت نمایشگاه، شاهد وقوع این حرکت در فضای باز محل برگزاری بودیم.‌

امیری با اشاره به اینکه این نمایشگاه پس از چندین سال وقفه، انگیزه و اشتیاق بسیار زیادی در میان فعالان گردشگری ایجاد کرد، تصریح کرد: ‌همه دست‌اندرکاران نمایشگاه تلاش کردند تا این نمایشگاه به بهترین نحو برگزار شود، اما متأسفانه این حرکت که ممکن است برای تخریب موفقیت‌های نمایشگاه ترتیب داده شده باشد، موجبات تأثر و تألم عوامل و برگزارکنندگان را به‌دنبال داشت.‌

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس افزود: «توسعه استان و ایجاد اشتغال و درآمد با محوریت و تمرکز بر مبنای اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین دلایل برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس بود و وقوع این اتفاق در حاشیه این نمایشگاه و خارج از فضای اصلی که تحت کنترل عوامل اجرایی بوده، مایه تأسف است.

وی گفت: ‌اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس پیگیری‌های لازم برای شناسایی افرادی را که در بروز این اتفاق نقش داشته‌اند آغاز کرده ‌و بی‌تردید با این افراد برخورد خواهد شد.

امیری با بیان اینکه حرم حضرت شاهچراغ (ع) در استان فارس و شهر شیراز یک فرصت بی‌نظیر برای مردم این استان است، یادآور شد: ‌دغدغه علما و بزرگان برای ما قابل احترام و ارزش است و در این مسیر با آن‌ها همگام و هم‌مسیر هستیم.‌

انتهای پیام/

R1377/P1377/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

قاسم آل کثیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: منطقه زیتون کارمندی اهواز، ۲ سنگر داشت؛ یکی در ورودی پارک زیتون و دیگری در انتهای زیتون کارمندی در محلی با نامِ سنگر که همچنان وجود دارد.

وی توضیح داد: سنگری که اخیراً تخریب شده است، محل پناهِ مردم در دوران جنگ تحمیلی بود و حتی تا بعد از جنگ نیز محل زندگی بسیاری از جنگ‌زدگانِ شهرستان‌های سوسنگرد و… بوده است.

فعال میراث فرهنگی خوزستان یادآور شد: این سنگر نمادِ روایات، خاطرات و حافظه جمعی بسیاری از مردم اهواز بود که همه آنها با خاک یکسان شد.

آل کثیر افزود: با اینکه تعدادی از فعالان میراث فرهنگی در تلاش برای ثبت ملیِ این سنگرها بودند اما شهرداری اهواز و به خصوص شهرداری‌های مناطقِ مربوطه و دیگر سازمان و اداراتِ مرتبط از جمله میراث فرهنگی و… در اوج بی‌ذوقی و خلاقیت این سنگرها را رها کردند و نسبت به حافظه جمعی مردم در دوران مقاومت بی‌تفاوت هستند.

این دوستدار میراث فرهنگی اظهار کرد: جنگ کابوس یک کشور است. جنگی که با وجود همه تلفا، انسانی زیرساخت‌های یک کشور را از بین می‌برد و مناطق مختلفی را برای همیشه خالی از سکنه می‌کند. اما در سایه جنگ و به‌خصوص پس از آن، بقایای جنگ و مناطق جنگی یکی از جاذبه‌های بالقوه گردشگری است که کشورهای مختلف از آن برای توسعه گردشگری استفاده می‌کنند.

آل کثیر تاکید کرد: سنگرها می‌توانستند فرصت و ظرفیت خوبی برای حفظِ تاریخ اجتماعیِ دیار ما در دوران جنگ باشند و همچنین می‌شد در زمینه گردشگری مقاومت مثل بسیاری از کشورهای جهان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی به تجربیات جهانی اشاره کرد و افزود: موارد جذابی در این زمینه در جهان صورت گرفته است. نمونه‌هایی از استفاده متفاوت از این سنگرها در سراسر کشور آلبانی دیده می‌شود. برای مثال در مواردی این استحکامات بتونی به سالن تتو، ساندویچ فروشی و حتی هتلی با ۲۰ اتاق تبدیل شده شده‌اند. در شهر تیرانا، پایتخت آلبانی، در ۲ سنگر بتونی بزرگ موزه‌هایی راه اندازی شده است.

آل کثیر گفت: همچنین کشور السالوادور که سال‌ها درگیر جنگ‌های داخلی بود اکنون تمرکز ویژه‌ای بر سنگرهای مقاومت داشته است. در موزه‌های السالوادور هم سمبل‌ها و نمادهای زیادی از جنگ داخلی به معرض نمایش گذاشته شده است. مقامات دولتی هم با توجه به واکنش مثبت توریست‌ها به این گونه موارد در حال طراحی استفاده از این امکان هستند. بر اساس آمار در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ حدود ۳.۷ میلیون نفر توریست از السالوادور بازدید کرده‌اند و مبلغ ۷ میلیارد دلار در این کشور هزینه کرده‌اند.

کد خبر 6087787

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • سعدآباد پر حاشیه
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد