Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:15:18 GMT

آبگوشت دايناسور!

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۸۶۸۲

آبگوشت دايناسور!

خبرگزاري آريا - شب شده بود و همه در سلول مشغول استراحت بوديم. بعد از صرف شام که مقداري آب گوشت بود- بچه ها بهش مي گفتند، گوشت دايناسور- آب جيره بندي شده در بين بچه ها توسط جناب استوار، مسؤول سلول تقسيم شد.
به گزارش جام نيوز، يکي از بخشهاي خاطره انگيز دفاع مقدس خاطرات آزادگاني است که مقطعي در چنگال عوامل صدام گرفتار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطره اي از اين مجموعه مي پردازيم:
شب شده بود و همه در سلول مشغول استراحت بوديم. بعد از صرف شام که مقداري آب گوشت بود- بچه ها بهش مي گفتند، گوشت دايناسور- آب جيره بندي شده در بين بچه ها توسط جناب استوار، مسؤول سلول تقسيم شد.
سپس بر جاي خود تکيه داديم و در انتظار ساعت و فرمان خواب، به در ديوار و پنجره هاي بسته نگريستيم. نگاه مان مسافت و تنها صداي پوتين هاي سربازان عراقي، سکوت شب را مي شکست. در همين موقع، سرباز بعثي پشت پنجره آمد و فرمان خواب صادر شد: هرچه زودتر در جاي خود بخوابيد.
سر خود را بر بالش گذاشتم، خوابم برد و ديگر چيزي نفهميدم. يکي –دو ساعت بعد با صداي داد و فرياد از جاي خود پريدم. از جايم نيم خيز شدم. اول فکر کردم شايد خواب ديده ام، اما صدا دوباره تکرار شد.
کنجکاوانه نگاهم را به داخل سلول و بر روي بچه ها چرخاندم، همه غرق خواب بودند و فقط يکي – دو نفر از فرط تشنگي در خواب زمزمه مي کردند: آب، آب؛ و بعد از لرزشي بدن شان را تکان مي دادند. صحنه دلخراشي بود. تحملش را نداشتم. دوباره خوابيدم و در حالي که هنوز از صداي داد و فريادها، کنجکاو بودم، چشم بر هم نهادم.
زماني که چشم هايم را باز کردم، هوا در حال روشن شدن بود. با حالت نشسته و بعد از تيمم شروع به خواندن نماز صبح کردم. بعد از نماز، همراه با بچه ها، خود را آماده آمار صبح کرديم.
حدود دو ساعت از وقت آمار مي گذشت، اما از افسر نگهبان خبري نبود. در همين هنگام يکي از نگهبان ها پشت پنجره آمد و گفت: «سرجاهاتان بنشينيد، امروز از آمار خبري نيست.» حيرت زده و متعجب تا نزديک ظهر در سلول و در جاهاي خود به انتظار نشستيم. به نظر مي آمد اتفاق مهمي افتاده است. ياد سروصداهاي شب قبل افتادم و احتمال دادم که با حرکات امروز بي ربط نباشد. نزديک ظهر با شنيدن صداي در سلول ها، در صف آمار نشستيم.
لحظه اي بعد در سلول باز شد و نگهبان عراقي به ما گفت: «سريع بيرون بياييد.» بچه ها بدون گرفتن آمار، دوان دوان از سلول خارج شدند. وقتي از سلول خارج شديم، سربازان بعثي ما را با ضربات کابل تا محوطه از سلول خارج مي شديم، سربازان بعثي ما را با ضربات کابل تا محوطه هدايت کردند.
چند لحظه بعد، تمام اسراي اردوگاه، در محوطه جمع شدند. در همين هنگام متوجه شديم، حدود 11 نفر از بچه ها در جلوي ما، با حالتي زار و نزار قرار گرفته اند. دقايقي بعد، فرمانده اردوگاه به آنجا آمد و به 11 نفر اشاره کرد که پيراهن هاي خود را بالا بزنند. بدن همه شان، براثر ضربات کابل، سياه شده بود.
در همان حال يکي از آنها بر اثر ضعف شديد بر روي زمين افتاد. به دستور فرمانده بعثي، او را به سلول بردند. فرمانده شروع به صحبت کرد. موضوع صحبتش اين بود:
اين تعداد، قصد داشتند دست به شورش بزنند و اين تنبيه به خاطر اين بود که براي ديگران درس عبرتي باشد تا هيچ وقت به فکر شورش نيفتند. بعد از اينکه حرف هاي او تمام شد، ما را روانه ي سلول ها کردند. آن روز به ما صبحانه ندادند.
روز بعد، پي به ماجراي روز قبل برديم. موضوع از اين قرار بود که يکي از بچه هاي سلول شماره 2 خواب مار مي بيند و در همان حال سراسيمه و ناخواسته فرياد مي زند: مار! مار! بقيه بچه هاي سلول هم از خواب مي پرند و به خيال اينکه ماري در داخل سلول است، با هم فرياد مي زنند: مار! مار!.
نگهبان هاي عراقي، وحشت زده، در سلول را مي گشايند و به قصد کشتن مار داخل سلول مي شوند. اما هر چه جستجو مي کنند، نه از مار اثري مي بينند و نه از مار گزيده. موضوع را با فرمانده اردوگاه در ميان مي گذارند. او هم دستور مي دهد آن چند نفري را که مسبب اين جار و جنجال بوده اند و يا به قول آنها دست به شورش زده اند، به سختي تنبيه مي کنند. نگهبانان آنها را به جلوي آشپزخانه مي برند و به اتفاق 30 نفر از همپالگي هايشان، تا روشن شدن هوا، در چندين نوبت، با کابل تنبيه شان مي کنند.
راوي: آزاده حميد عيوضيان
آزادگان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند

پروفسور محمداسماعیل اکبری در تعریف سرطان به قدس آنلاین می گوید: سرطان یک نوع بیماری هوشمند است و کاملاً هوشیارانه خودش حفظ می کند به همین دلیل هر ساله در تمامی دنیا شاهد افزایش تعداد و نوع سرطان هستیم و از آنجا که کشور ما رو به پیری است افزایش سرطان نیز در آن بیش از دیگر کشورها مشاهده می شود.

دکتر محمد اسماعیل اکبری،رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

وی می افزاید: سرطان صرفاً بیماری ژنتیک نیست به دلیل آنکه سرطان ها حداکثر ۱۰درصد واکنش ارثی دارند و ۹۰درصد فرضی هستند نه ژنتیکی. این در حالی است که هیچ سرطانی وجود ندارد که بدون تغییر ژن ایجاد شده باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان ادامه می دهد: درمان سلول به جای درمان ژن نکته مثبتی است؛ اما باید به این نکته اشاره کنیم که قطعا در آینده پاسخ همه مشکلات درمانی را نخواهد داد و ما ناگزیر خواهیم بود آن را کنار بگذاریم. چراکه قبل از این تصور می کردیم که سلول سرطانی عامل ایجاد سرطان است؛ اما اکنون می دانیم که هم سلول سرطانی در بروز این بیماری نقش دارد و هم محیط میکروسکوپی تومور که همان سلول های نسج هم بندی هستند و در اطراف سلول های سرطانی قرار دارند. بنابراین محیط اطراف سلول های سرطانی جایگاه مهمی در تثبیت و گسترش سرطان دارند.

این  فوق تخصص جراحی غدد و سرطان تصریح می کند: کشور ما از سردمداران از درمانی جدید در دنیا است و ما بر مبنای محیط اطراف سلول های سرطانی طراحی کرده ایم. بنابر این محیط اطراف سلول های سرطانی جایگاه مهمی در تثبیت و گسترش سرطان دارد.

بیش از ۲۰۰۰ مورد سل تراپی در ایران انجام شده است که این موضوع نشان می دهد از دنیا عقب نیستیم؛ اما چنین نیست که مشکل سرطان حل شده باشد چراکه انتظار نداریم سل تراپی معجزه کندوی می گوید: کشور ما جزو ۱۰کشور دنیاست که سلول درمانی انجام می دهد؛ اما این روش درمان قطعی سرطان نیست و کسانی که سلول درمانی را روشی قطعی برای درمان می دانند بیش از ۵۰ متغیر را نادیده گرفته اند.

اکبری اذعان می دارد: درمان تومورهای غده ای تنها با جراحی امکان پذیر است و روش های دیگر از جمله رادیوتراپی، شیمی درمانی، درمان با اشعه، هورمون درمانی، سلول درمانی و ایمنی درمانی هرکدام به سهم خود مثبت و تأثیر گذارند اما به هیچ وجه درمان قطعی سرطان نیستند. بنابراین سل تراپی نیز هرگز نمی تواند روش درمانی قطعی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به اینکه تقریباً هر روش درمانی نقطه ضعف هایی دارد ادامه می دهد: بیش از ۲۰۰۰ مورد سل تراپی در ایران انجام شده است که این موضوع نشان می دهد از دنیا عقب نیستیم؛ اما چنین نیست که مشکل سرطان حل شده باشد چراکه انتظار نداریم سل تراپی معجزه کند و تنها می تواند تأثیرگذار و کمک کننده برای درمان باشد.

وی درباره مرگ و میر بیماران سرطانی توضیح می دهد: در گذشته دو سوم افرادی که مبتلا به سرطان می شدند بیشتر از یک سال زنده نمی ماندند اما اکنون در کشور ما حداقل دو سوم مبتلایان حتماً زنده می مانند و این موضوع نشان می دهد روی خط علم دنیا حرکت می کنیم و جزو کشورهای موفق و حتی در مواردی مانند سرطان پستان یا تیروئید، پیشگام تر از کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده ایم.

اکبری در پاسخ به خبرنگار ما درباره تأثیر داروهای سنتی بر درمان سرطان تصریح می کند: متأسفانه در فضای مجازی درباره انواع بیماری ها و روش های درمانی آن تبلیغات بدون اساس و پایه علمی صورت می گیرد اما به جرئت باید گفت سرطان هرگز و هرگز با هیچ داروی سنتی درمان نمی شود بلکه در موارد بسیاری استفاده از داروی سنتی برای درمان سرطان، بیمار قابل درمان را به بیمار غیرقابل درمان تبدیل کرده است.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌های مغزی
  • دستیابی محققان به یک هدف درمانی جدید برای کنترل آسیب‌ های مغزی
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • کشف ردپای یک دایناسور ماموت در چین | یک شکارچی غول‌پیکر!
  • راه های افزایش گلبول های قرمز