Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه‌ريزي گفت: بخش متوسط جامعه براساس آمارها به تدريج فقيرتر شده و فاصله صدک صدم و اول 86 برابر است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، مسعود نيلي رئيس مؤسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه‌ريزي امروز در اختتاميه دومين کنفرانس اقتصاد ايران با اشاره به موضوع دهک‌ها در جامعه اظهار داشت: روند آمارها و گزارش‌ها نشان مي‌دهد، بخش متوسط جامعه به تدريج فقيرتر شده است و دهک‌هاي متوسط به طور ميانگين 50 درصد سطح‌شان به هم نزديک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به موضوع حذف يارانه‌ها افزود: دهک‌هاي مياني به قدري نزديک هستند که اگر مثلاً يارانه دهک ششم قطع شود، جاي آنها جابه‌جا شده و دو دهک پايين مي‌افتد. فقط دهک دهم نسبت به دهک اول فاصله زيادي دارد که براساس آمارهاي سال 95 بالغ بر 32 به 2 درصد است که نسبت خوبي نيست.
نيلي افزود: اگر به جاي دهک، جمعيت را به شکل صدک‌ها را بررسي کنيم، نشان مي‌دهد صدک صدم و اول با هم خيلي فاصله دارند و 86 برابر است. توزيع درآمد صدک‌هاي وسط خوب است و نسبتاً برابر است و فقط اول و آخر توازن ندارند. سهم مالياتي که دهک‌ها مي‌دهند، جهت‌گيري بازتوزيعي ندارد. با افزايش سطح رفاه آنها در چارچوب الگو سهم آنها افزايش مي‌يابد. بنابراين از صدک صدم ماليات بگيريم، به طوري که انگيزه براي ايجاد درآمد حفظ شود و آن را در هر قالبي به صدک پايين بدهيم.
مشاور اقتصادي رئيس جمهور گفت: اکنون از يک صدک مي‌گيريم و به يک دهک مي‌دهيم. در بازتوزيع ماليات بايد ماليات‌ستاني از بنگاه به تعداد خانوار منتقل شود.
وي در مورد بخش مسکن نيز گفت: متوسط رشد قيمت مسکن بالاتر از متوسط قيمت شاخص‌ها بوده و نشان مي‌دهد، جامعه اين بخش را به عنوان سرمايه و پس‌انداز در نظر گرفته است.
انتهاي پيام/ب

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۸۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مقامات آفریقای جنوبی اعلام کردند که در پی فروریختن یک ساختمان چند طبقه در حال ساخت در شهر «جورج» دست کم ۳ نفر کشته شدند.

این ساختمان در شهر ساحلی جورج در حدود ۲۵۰ مایلی شرق کیپ تاون فروریخته است.

شهرداری شهر جورج با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۱ نفر همچنان در زیر آوار گرفتار هستند.

رسانه‌های این کشور در این خصوص اعلام کردند که در حادثه مذکور تنها ۱۰ نفر نجات یافتند و نیز تعداد زخمی‌ها این حادثه هم «چندین تن» رسانه‌ای شده است.

کد خبر 6098904

دیگر خبرها

  • تولید نسل جدید کاتالیست‌های فرایند خالص سازی هیدروژن در کشور
  • دو طبقه‌شدن آزادراه کرج ـ قزوین ‌۶۰ هزار میلیارد ‌می‌خواهد
  • متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور
  • (ویدئو) لحظات نفس‌گیر نجات یک زن از لبه طبقه ۵۴ آسمان‌خراش
  • احتمال ایجاد سیلاب‌های محلی در مازندران
  • باران شدید و سیلاب در راه مازندران
  • اجاره خانه در شمال تهران چقدر آب می خورد ؟ اجاره نشینی خوش نشینی یعنی همین !
  • فروریختن یک ساختمان چند طبقه در آفریقای جنوبی/ ۳ نفر کشته شدند
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • هشدار دریایی به فعالان دریای خزر