Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@19:04:51 GMT

کواکبیان: وعده‌های روحانی را باید مطالبه کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۹۲۰۴

مصطفی کواکبیان عصر امروز در مراسم روز دانشجو که توسط انجمن اسلامی دانشجویان نسل نو دانشگاه آزاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: در وهله اول کسب دانش و علم‌آموزی جزو نخستین بایدهای دانشجویان است و دانشگاه و دانشجویان مرجع فکری جامعه محسوب شده و برای ارتقای این بینش باید در عرصه سیاست ورود کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دانشجویان باید بدانند در اجتماع چه جریانی وجود دارد، افزود: اگر دانشجویان مطلع نباشند ممکن است با موجی فریب بخورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کواکبیان با بیان اینکه دانشجو منزوی نیست و همواره آرمان‌گرا است، ادامه داد: دانشجو بدون اهداف آرمانی در دانشگاه نباید فعالیت کند و آرمان‌های آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی، توسعه کشور و مردم‌سالاری در حکومت از جمله مهم‌ترین موارد این آرمان‌هاست و از همه مهم‌تر آرمان مقابله با استکبار است.

وی افزود: دانشجویان نسبت به فیش‌های نجومی و اختلاس‌ها ساکت نباشند و براساس واقعیت‌ها باید ملزومات حرکت دانشجویی را دنبال کنند و مطالبه‌گری دانشجویان حائز اهمیت است و در قالب بیانیه و همایش این آرمان‌ها را تبیین کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید براینکه جامعه‌ای به‌صلاح می‌رسد که امر به معروف و نهی منکر در آن وجود داشته باشد، عنوان کرد: باید حرف‌های دانشجویان شنیده شود. البته خطوط قرمز انقلاب و اسلام باید توسط دانشجویان رعایت شود و انجمن‌های اسلامی نیز باید بر پایه اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر دانشگاهی متناسب با پذیرش دانشجو باید اشتغال‌زایی کند، عنوان کرد: ارتباط صنعت با دانشگاه باید یک جایی عمل شود و فارغ التحصیلان لیسانس به بالا بیشترین مراجعه را به نمایندگان مجلس برای کار و اشتغال دارند و طرح‌های قانونی اشتغال‌آور باید ایجاد شود.

کواکبیان با بیان اینکه روحانی هیچ‌گاه نگفت من اصلاح‌طلبم و حتی جهانگیری نیز گفت که من نماینده پوششی هستم، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای اصلاح‌طلب نداشتیم و اصلاح طلبان به روحانی کمک کردند و در گزینه‌ها "روحانی" خیرالموجودین بود و شعارها و وعده‌های روحانی را باید مطالبه کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: ترامپ هیچ وقت برجام را پاره نمی‌کند و کل اتحادیه اروپا محکم روی برجام ایستاده ولی برخی اوقات اروپا نیز تکه‌پراکنی می‌کند.

منبع: تسنیم       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دهه سرآمدی آموزش دانشگاه اصفهان با شعار «آموزش الهام بخش، نیاز محور و اشتغال آفرین» از ۸ تا ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.


محمد فرامرزی افزود: اگرچه نسل دانشگاه‌ها تغییر کرده و به مهارت آفرینی روی آورده‌اند، اما کارکرد و فلسفه دانشگاه بر مبنای آموزش است.


وی با اشاره به چهار مقوله کلیدی دهه سرآمدی آموزش، گفت: دانشجو، منابع آموزشی، استاد و یا اعضای هیئت علمی دانشگاه و زیرساخت و امکانات خوب از جمله این موارد است که این دهه از از ۸ تا ۱۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه برگزار می‌شود.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دانشگاه اصفهان ۷۰۰ عضو هیئت علمی دارد، گفت: در مجموع ۸۰ نفر از بازنشستگان، سرآمدان آموزشی و … منتخبان این دوره هستند و در این بین ۲ نفر برای مرحله ملی و کشوری از بین اساتید معرفی می‌شوند.


وی افزود: رعایت افزایش کیفیت، آموزش، پژوهی، رعایت اخلاق حرفه‌ای، شاگرد پروری و … از معیار‌های امتیازدهی برای منتخبان است در مجموع باید ۴۰۰ امتیاز را دریافت کنند.


فرامرزی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در رتبه بندی IST، جز ۵ دانشگاه برتر است که در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و زیرساخت‌ها، بین‌المللی سازی و … ارزیابی می‌شود و این دانشگاه در حوزه بین‌المللی هم در سال ۲۰۲۳ حضور داشت.


وی افزود: ۱۷ دانشکده در دانشگاه اصفهان وجود دارد و ۱۷ هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۹ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی هستند و ۴۰۰ رشته تحصیلات تکمیلی و ۹۰ گروه آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تنبیه رژیم صهیونیستی مطالبه عمومی بود
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • عملیات «وعده صادق» مطالبه آحاد ملت ایران بود
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی «دانشجو، رشد و بالندگی» در دانشگاه گلستان
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه‌ای سبزوار در حمایت از عملیات وعده صادق