Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@18:23:00 GMT

همکاری رنو با دایملر برای موتورسازی

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۸۹۸۸۶

همکاری رنو با دایملر برای موتورسازی

شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد موتور بنزین‌سوزی که با همکاری شرکت دایملر به‌طور مشترک طراحی کرده‌اند، سال آینده در برخی از مدل‌های رنو به کار گرفته خواهد شد.

 به گزارش اتوموتیو نیوز، در این موتور توربوشارژ ۳/ ۱ لیتری از سامانه اینجکشن موتور به‌صورت مستقیم استفاده شده است. طبق بیانیه‌ رنو، این موتور سال آینده به‌طور گسترده در محصولات رنو به کار گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دنیای اقتصاد، طراحی این موتور به گونه‌ای است که مصرف سوخت درآن بهینه‌سازی شده و میزان انتشار گاز دی‌اکسیدکربن نیز در آن کاهش یافته است. فیلیپ برونت مدیر ارشد رنو درباره خصوصیات این موتور چنین گفت: «دانش فنی مهندسان رنو، آلیانس ‌و دایملر در طراحی و ساخت این موتور جدید بنزین‌سوز به کار گرفته شده است. بیش از ۴۰ هزار ساعت کار مهندسی و آزمایش‌های پیچیده روی این موتور صورت گرفته است.» او افزود: «انتظار داریم در اروپا شاهد تقاضای بیشتری برای خودروهای بنزین‌سوز باشیم.» برنامه استراتژیک رنو نیز نشان‌دهنده کاهش ۵۰ درصدی عرضه خودروهای دیزلی در اروپاست.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است

به گزارش خبرگزاری مهر شرکت مشاوره وود مک کنزی اعلام کرد تقاضای جهانی برای بنزین احتمالاً ۳۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین میزان رشد از سال ۲۰۲۰ و کمتر از رشد ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه برای بنزین در سال ۲۰۲۳ است.

سوشانت گوپتا، تحلیلگر «وود مک کنزی» گفت: نفوذ خودروهای برقی در آمریکا و چین افزایش یافته است. امسال، تقاضای چین به دلیل استفاده بیشتر از خودروهای برقی، تنها ۱۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، تقاضای جهانی برای بنزین در سال میلادی جاری را حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رشد حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ است.

کد خبر 6098109 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • (ویدئو) فیلمی از یک زوج جوان روی ترک موتور جنجالی شد
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است