Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز؛ درحالی که مستند «بانو قدس ایران» درباره همسر محترم حضرت امام ابتدا قرار بود به عنوان فیلم افتتاحیه یازدهمین جشنواره سینماحقیقت پخش شود و درباره آن هم تبلیغاتی بسیار زیادی شده بود، در آخرین لحظات از جشنواره کنار گذاشته شد، اما این مستند باز هم در آخرین لحظات، وارد جشنواره سینماحقیقت شد و بدون اطلاع قبلی، به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  محمدرضا جوانشیر، منتقد سینما درباره این مسئله گفت: این برای ما سؤال است که اگر این مستند مشکلی نداشت چرا تهیه‌کننده مستند، آن را از جشنواره خارج کرد و اگر مشکلی داشت، چرا آن را بعدا نمایش دادند؟

وی با تأکید بر اینکه مستند «بانو قدس ایران» دچار ایرادات اساسی است، اظهار داشت: کاملا آشکار است که تنها کسانی می‌توانند فیلم یا مستند و هر اثر هنری دیگری درباره امام خمینی(ره) و اطرافیان آن حضرت خلق کنند که اولا شناختی کافی از ایشان داشته باشند و ثانیا به راه و آرمان امام اعتقاد داشته باشند. بهتر بود موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) از افرادی به عنوان گروه سازنده این مستند استفاده می‌کرد که از این ویژگی‌ها برخوردار باشند.

جوانشیر ادامه داد: کارگردان مستند «بانو قدس ایران» در این فیلم سعی کرده بود خانواده حضرت امام را با خانواده همسرش مقایسه کند! و در این قیاس، خانواده همسر امام را بسیار به‌روز و پیشرفته نشان داده بود و خانواده خود امام را روستایی و واپسگرا نمایانده بود.

کاملا مشخص است که این چنین تصویرسازی، یک شیطنت است. به ویژه اینکه در طی فیلم، بارها تأکید می‌شود که همسر امام علاقه‌ای به ازدواج با یک آخوند و زندگی در قم نداشته است! این فیلم به طور آشکاری عظمت امام خمینی(ره) را سانسور کرده است. زندگی امام خمینی(ره) و پدر ایشان پر از زیبایی و شگفتی بوده، اما این مستند هیچ کدام از آن‌ها را نشان نداده است.

این منتقد در پایان تأکید کرد: موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) پیش از این نیز یک فیلم سینمایی با نام «فرزند صبح» را درباره زندگی امام راحل تولید کرده بود که آن فیلم هم به خاطر ضعف شدید و نگاه تحریف‌آلود به آن حضرت هیچ‌گاه امکان نمایش نیافت و این بار هم در مستند «بانو قدس ایران» همان اتفاق تکرار شده است. این نشان می‌دهد که بخش هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام نیز مانند برخی بخش‌های دیگر این مجموعه بسیار ضعیف است و نمی‌تواند آثاری در شأن شخصیت امام خمینی(ره) تولید کند.

گفتنی است در طی سالیان گذشته به دلیل تحریف سخنان امام(ره) و عدم واکنش موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) همواره انتقادات فراوانی از جانب دلسوزان انقلاب به این موسسه وارد شده است.
  منبع: کیهان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!

جریان غربگرای داخلی با پیش کشیدن موضوع تامین بازدارندگی با عملیات وعده صادق می‌کوشند تا در وهله اول تاکید کنند باید در این بازدارندگی تردید داشت!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه های امروز سه شنبه، چهارم اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که چشم‌انداز ۱۰میلیارد دلاری رابطه ایران و پاکستان در سفر رئیسی به اسلام آباد، واگذاری سرخابی‌ها پس از دو دهه و حواشی و انتقادهای آزاد شدن خرید جت شخصی، از مواردی است که در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

سیاست همسایگی به عنوان یکی از راهبردهای اصلی حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم در دستور کار قرار داده است. ارتقای روابط اقتصادی با ۱۵ کشور همسایه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین برای توسعه متوازن منطقه‌ای در یکی دو سال اخیر مورد توجه مسئولان دولت بوده و بر این اساس اقدامات زیرساختی مهمی نیز در حوزه‌هایی از جمله حمل و نقل و تجارت شکل گرفته است.

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان مورد توجه رسانه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است، روزنامه شرق این سفر را عامل تداوم امنیت در منطقه خوانده و نوشته است:

سال جدید شمسی با سفر ابراهیم رئیسی، به همسایه شرقی کشور، پاکستان، آغاز شد. بامداد دیروز دوشنبه رئیس‌جمهور، تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد. رئیسی پیش از عزیمت به پاکستان توسعه روابط در حوزه‌های مرزی، امنیتی، اقتصادی و تجاری را از اهداف سفر به پاکستان برشمرد. رئیس‌جمهور همچنین اظهار کرد که گفت‌وگوهای دو کشور در حوزه‌های مسائل مرزی، امنیتی، اقتصادی، تجاری و به‌خصوص حوزه انرژی و نفت و گاز خواهد بود. رئیسی در ادامه اضافه کرد که سطح روابط اقتصادی دو کشور به اندازه سطح روابط سیاسی دو کشور نیست و در این سفر برنامه این است که ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ۱۰ میلیارد دلاری را مدنظر قرار دهیم و این هدف حتما قابل دستیابی است. پس از این سخنان، رئیسی عازم پاکستان شد.

روزنامه آرمان ملی اما سفر رئیسی را از زاویه تحکیم سیاست‌های همسایگی مورد ارزیابی قرار داده و می‌نویسد:

رئیسی و دولتمردانش نشان داده‌اند که به این سیاست پایبند هستند و نگاه ویژه‌ای به کشورهای همسایه مخصوصا کشورهایی که ایران مرز مشترک و طولانی با آنها دارند دوخته‌اند. در همین راستا پاکستان یکی از همسایگانی است که ایران همواره نگاه حسن همجواری و همکاری به این کشور داشته است. ایران و پاکستان از زمان استقلال پاکستان تاکنون که بیش از ۷۵ سال از آن می‌گذرد و به رغم وجود هزار کیلومتر مرز مشترک میان دو کشور، هیچگاه مشکل مرزی و ارضی با یکدیگر نداشته‌اند، این در حالی است که بین پاکستان و افغانستان و همچنین بین پاکستان و هند اختلافات مرزی و ارضی وجود دارد. اقتصاد ایران و پاکستان در حوزه تجارت خارجی مکمل یکدیگرند بنابراین پاکستان می‌تواند نقش مهم و اساسی در پیاده‌سازی نقشه ارزی و تجاری کشور داشته باشد.

روزنامه هم‌میهن اما به واسطه این سفر از نقش عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی در ایجاد امنیت در منطقه سخن گفته و نوشته است:

امنیت میان ایران و پاکستان است؛ به‌خصوص که اخیراً جیش‌العدل پیوندهایی با داعش هم خورده است. دولت ایران یک اشتباه مهمی را مرتکب می‌شود؛ آنکه نخبگان میهن‌گرای بلوچ و روحانیت میانه‌رو در منطقه را تحت فشار قرار می‌دهد. مولوی عبدالحمید فردی است که می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند ما می‌بینیم که برخی می‌گویند باید مسجد مکی بسته شود یا اخیراً یک کارشناس سرشناس به‌تازگی گفته بود که مسجد مکی، مسجد ضرار است. تضعیف نیروهای تحصیل‌کرده میهن‌گرا و روحانیت میانه‌رو در نهایت به نفع گروهک‌ها تمام می‌شود. هنوز این مسئله برای مردم منطقه حل نشده است که چرا عوامل آن جمعه معروف در مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت و معرفی نمی‌شوند!

این ادعا درحایل مطرح شده است که پرونده هشت مهر زاهدان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. جمهوری اسلامی از قربانیان دلجویی کرده، کشته شده‌ها و زخمی‌ها را شهید و جانباز محسوب کرده، دیه و خسارت خیلی از خانواده‌ها پرداخت شده است، متهمین را به دادگاه کشانده و به زودی نیز احکام عادلانه صادر خواهد شد. مجموع این موضوعات برای گروه‌های تروریستی که به دنبال ادامه سواستفاده از هشت مهر بودند و هستند خبر بدی محسوب می‌شود و بهانه‌های واهی آنها را برای ادامه عملیات‌های تروریستی دچار خلل می‌کند.

از سویی گروهک جیش الظلم در ماه‌های گذشته به بهانه حوادث هشت مهر زاهدان عمدتا به مقرهای نیروهای انتظامی حمله می‌کرد ولی پس از توییت اخیر مولوی عبدالحمید که علاوه بر نیروی انتظامی مطالبه برخورد با نیروهای سپاه را هم کرد و مدعی شد که آنها نیز در حوادث هشت مهر زاهدان نقش دارند؛ شاهد حمله به برخی مقرهای سپاه نیز بودیم، موضوعی که نشان می‌دهد اظهارات و مواضع مولوی عبدالحمید، در انتخاب مقاصد عملیاتی نیروهای تکفیری، به شدت تعیین کننده است!

تحریف بازدارنگی به روایت اصلاح‌طلبان!

روند کنش و عملیات رسانه ای برخی از چهره های رادیکال داخلی نشان می‌دهد که آنان به شیوه های مختلف می‌کوشند تا اقتدار آفریده شده طی عملیات وعده صادق را در حاشیه قرار داده و در بهترین حالت از قِبل آن بتوانند اهداف سیاسی خود را طی یک بازنمایی دنبال کنند.

روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشته است:

روز گذشته در مسیر یک بزرگراه تهران، توجهم به بیلبوردهای مربوط به پاسخ ضروری ایران به رژیم اسراییل جلب شد. پرتکرارترین بیلبورد در کنار برخی تبلیغات مثبت، حاوی این متن بود: «فارین افیرز: واقعیت این است که ایران بیش از هر زمان دیگری بر خاورمیانه مسلط‌تر شده است.» قبل از توضیح درباره این عبارت لازم است اشاره کنم منطقه خاورمیانه رئالیستی‌ترین نظم را در جهان دارد. اگرچه از منظر رئالیست‌ها شرط «امنیت» برخورداری از «قدرت» ِ سخت است، اما میان آنها درخصوص «میزان برخورداری» از قدرت اختلاف‌ وجود دارد. «واقع‌گرایان تدافعی» معتقدند کسب قدرت باید تا حد «تامین امنیت» باشد و بعد از آن دیگر ضرورتی ندارد. در مقابل «واقع‌گرایان تهاجمی» تاکید می‌کنند که باید به میزانی قدرت را کسب کرد که به «تسلط» منجر شود!

بررسی‌ها در این زمینه نشان می دهد جریان غربگرای داخلی با پیش کشیدن موضوع تامین بازدارندگی با عملیات وعده صادق می کوشند تا در وهله اول تاکید کنند باید در این بازدارندگی تردید داشت چرا که این مساله موجب حساسیت همسایگان و کشورهای منطقه شده و آنان به سوی افزایش بازدارندگی خود در برابر ایران بروند! غربگرایان داخلی با این ادعاهای مضحک و با چشم بستن به منطق دفاعی ایران مبتنی بر بازدارندگی و نه تهدید ایران به هر نحو ممکن تلاش می کنند نقش دستگاه عملیات روانی رژیم منحوس را داخل ایفاء کنند.

این جریان اما در گام دیگر با تاکید بر اینکه باید بازدارندگی پایدار باشد تصریح می کنند تا زمانی که شرایط اقتصادی و معیشتی مردم تامین نشود بازدارندگی نیز کامل نمی شود، در این میان اما نکته مورد اشاره این غربگرایان این است که تصریح می کنند برای بهتر شدن شرایط اقتصادی نیز باید به سمت تغییر سیاست خارجی به ویژه سیاست های منطقه ای، مذاکره مستقیم با آمریکا و کاهش تنش منطقه ای پیش رفت!.

این تلاش های اما در شرایطی دنبال می شود که این سوال را بیش از پیش ضروری می سازد که هدف غربگرایان داخلی برای تقلیل و تخفیف دادن عملیات وعده صادق چیست؟ این جریان چرا تجربه های گذشته را مدنظر داشته و باور نمی کند که دشمنی امریکا با مذاکره برطرف نمی‌شود. امریکا دنبال منافع خودش در ایران است. از دیگر سو در شرایطی که عملیات وعده صادق علاوه بر نشان دادن قدرت سخت جمهوری اسلامی و اراده ملت ایران و قدرت نرمی را نیز میان جبهه مقاومت و تمامی مخالفان جبهه استکباری خلق کرده سخن گفتن از ترس برخی کشورهای منطقه از ایران امتداد دادن عملیات روانی صهیونیست بوده و تکرار آن شائبه دار می باشد.

از جانب دیگر تکمیل بازدارندگی یک کشور با افزایش قدرت اقتصادی که امر عقلایی می باشد در شرایطی منوط به تغییر سیاست ها و مذاکره با آمریکا می شود که همچنان شاهد عدم توجه به ساخت اقتصاد کشور و تلاش برای بازگشت گفتمان بستن با کدخدا می باشیم که دهه ۹۰ موجب پسرفت را برای اقتصاد ایران رقم زد.

دیگر خبرها

  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما
  • ماهنامه دوست خردسالان ویژه اردیبهشت 1403 منتشر شد