Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون مخابرات ايران درباره تعرفه‌هاي جديد مخابرات براي اينترنت ثابت گفت: فروش جديد شرکت مخابرات براساس تعرفه‌هاي جديد بوده و فروش بسته قديمي ممنوع است. البته هرکس قرارداد قبلي را داشته باشد، تا زمان سررسيد قرارداد پابرجاست اما حداکثر قراردادها يک ساله است و اگر زمان قرارداد تمام شود، بايد بسته جديد خريداري کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سميع‌الـله صادقي - معاون تجاري شرکت مخابرات ايران - در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه تغيير ساختار تعرفه‌ها حرکتي رو به جلو است، اظهار کرد: همه جا تعرفه‌هاي موبايل حجمي و تعرفه‌هاي ثابت سرعتي هستند و اين موضوعي است که در دنيا تجربه شده است. بايد منتظر ماند تا مسائل مربوط به سرعت و کيفيت حل شود. ما هم سعي‌مان اين است با سامانه‌هاي مکانيزمي که ايجاد کرديم به تغيير ساختاري که يک قدم رو به جلو است کمک کنيم.
وي درباره تلاش براي توليد محتواي داخلي نيز اظهار کرد: بايد در توليد داخل کاري کنيم که حجم قابل توجهي از محتواي‌مان داخلي باشد و يا سايت‌هاي خارجي در کشور خودمان ميزباني شوند تا تمامي ترافيک را به خارج کشور نبريم. اين قدم خوبي است و اميدواريم در آينده جا بيفتد و تضمين سرعت، کيفيت و توليد ترافيک داخلي هم به آن اضافه شود و به سمت يک استاندارد که ساير کشورها هم دارند جلو برويم.
معاون تجاري شرکت مخابرات ايران درباره بسته‌هاي ترکيبي مخابرات نيز توضيح داد: بسته‌هاي ترکيبي بدين نحو است که مردم تعدادي فيلم را يک‌جا خريداري کنند و ترافيکش ارزان يا رايگان باشد. شايد در آينده فيلمي که مي‌فروشيم رايگان ارائه شود. در حالي که براي ترافيک خارج FUP (مصرف منصفانه) وجود دارد، مي‌توان براي ترافيک داخل مخابرات و ترافيکي که ميزباني‌اش در داخل مخابرات انجام مي‌شود، به جاي ترافيک پول بسته گرفت.
صادقي با اشاره به برداشته شدن انحصار ارائه خطوط ONU و PCM از شرکت مخابرات اظهار کرد: مخابرات پيش از اين هم براي واگذاري فيبر نوري در قسمت‌هايي که اپراتورها نمي‌توانستند اينترنت ارائه دهند اعلام آمادگي کرده، اما هيچ شرکتي کسي پيش‌قدم نشده بود. در حال حاضر قراردادهاي عمده‌فروشي بيت استريم در جريان است و سرويس به صورت اشتراکي ارائه مي‌شود. اپراتورها نيز مي‌توانند با امضاي قرارداد در هر منطقه اين کار را شروع کنند.
وي با بيان اينکه خود اپراتورها فيبر نوري ندارند و به همين دليل از امکانات مخابرات استفاده مي‌کنند، افزود: پيش از اين هم آمادگي مخابرات وجود داشت اما اکنون اين فرآيند قانون‌مند شده است و چند شرکت اعلام آمادگي کردند و به زودي اين کار انجام مي‌شود؛ شرکت‌ها اينترنت را روي فيبر مخابرات ارائه مي‌دهند و مخابرات نيز سهمي از اين اشتراک برمي‌دارد.
معاون تجاري شرکت مخابرات ايران درباره کاهش و افزايش درآمد اين شرکت با واگذاري خطوط PCM و ONU توضيح داد: اين موضوع يک کار تعاملي است و چون قرار است در درآمد اشتراک داشته باشيم، بايد ديد درآمد شرکت‌ها چطور پيش مي‌رود. سهم ما با افزايش درآمد آنها بالا مي‌رود و با کاهش درآمد آنها کم مي‌شود.
صادقي با بيان اينکه اينترنت را مي‌توان روي سيم و يا روي فيبر ارائه داد، گفت: انحصار براي ارائه فيبر تا خانه (FTTH) توسط شرکت مخابرات و ايرانيان‌نت همچنان وجود دارد اما شامل حجم عمده‌اي از مشترکان نمي‌شود. اما مخابرات مي‌تواند در مناطقي که مشتري دارد فيبر واگذار کند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) را مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

فیبر نوری به روستا‌ها می‌رسد

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که طرح فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

او افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

بهترین شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد؛ اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود، اما همه توان خود را در زمینه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز