Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- اتاق مشترک بازرگاني ايران-روسيه و اتاق بازرگاني و صنعت استان «آلتاي»* روسيه باهدف تقويت همکاري تفاهمنامه‌اي امضا کردند.

به گزارش شنبه تارنماي اتاق بازرگاني، صنايع معادن و کشاورزي ايران، «بوريس چسناکوف» رييس اتاق بازرگاني استان آلتاي روسيه، که در صدر يک هيات بلندپايه تجاري به تهران سفر کرده بود، هفته گذشته با «اسدالله عسگراولادي» رييس اتاق مشترک بازرگاني ايران- روسيه، ديدار و تفاهمنامه همکاري امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر پايه اين تفاهم‌نامه‌، 2طرف متعهد شدند زمينه تقويت ارتباطات تجاري، تحقيقاتي و فناورانه را ميان فعالان بخش خصوصي و شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم کنند.
همچنين 2 تشکل باهدف تقويت روابط تجاري، اطلاعات موردنياز در مورد اقتصاد و قوانين تجارت خارجي را در اختيار يکديگر قرار مي دهند.
** چالش هاي تجاري بين ايران و روسيه
رييس اتاق مشترک بازرگاني ايران- روسيه در اين ديدار موانع همکاري دوجانبه را چنين برشمرد: مشکل بانکي (نمي‌توانيم نقل‌ وانتقال بانکي با روسيه داشته باشيم)؛ مشکل مالي (ريال و روبل متزلزل است و بايد بين بانک مرکزي اين 2 کشور قرارداد مالي- پولي بسته شود)؛ سيستم حمل‌ونقل و رواديد (که مهمترين مشکل بازرگانان ايراني است).
عسگراولادي عنوان داشت: معتقديم بايد به کارآفرينان و بازرگانان ايراني رواديد يک‌ساله مولتي بدهند، ولي هنوز روس‌ها هيچ کاري انجام نداده‌اند. البته آنها راحت رواديد گردشگري را مي‌دهند.
عضو هيات نمايندگان اتاق ايران اضافه کرد: در بسياري از گمرک هاي روسيه هنوز به بازرگانان ايراني و آنچه اظهار مي‌کنند اعتماد نمي‌شود و در ارزشگذاري روي محصولات، بالاترين نرخ را براي کالاهاي ايراني در نظر مي‌گيرند.
وي مهم‌ترين چالش هاي سياست‌هاي گمرکي روسيه را «ارزش‌گذاري بالاي کالاهاي ايراني در گمرک روسيه»،‌ «ضعف در بازاريابي و شناسايي ظرفيت‌هاي بازاري روسيه»، «فقدان استانداردهاي بهداشتي مشترک»،‌ «مشکلات مربوط به اخذ رواديد»، «کشش تقاضاي مصرف‌کنندگان روسي به کالاهاي اروپايي» و «بي اعتمادي دوسويه» اعلام کرد.
به گفته عسگراولادي، ايرانيان براي سفر به روسيه در چهار نوع سيستم حمل‌ونقل يعني سيستم هوايي، دريايي، ريلي و کاميوني مشکل‌ دارند.
عضو هيات نمايندگان اتاق ايران عنوان کرد: خطوط ريلي در ايران در خدمت تجارت نيست و سيستم هوايي ما مشکلاتي دارد. از طرفي ايران هواپيماي باري به روسيه ندارد و هواپيماي مسافربري نيز فقط به مسکو پرواز مي‌کند؛ درحالي‌که تجارت با روسيه فقط در شهر مسکو انجام نمي‌شود. ما بايد بتوانيم به شهر آستراخان و جنوب روسيه پرواز مستقيم داشته باشيم.
به گزارش ايرنا، استان آلتايي يکي از جمهوري هاي خودمختار روسيه است.
پايتخت آن گورنو-آلتاييسک است و حدود 300 هزار نفر جمعيت دارد.
20 نفر از پنج شرکت بين‌المللي روسيه در هيات بلندپايه تجاري استان آلتاي حضور داشتند.
در اين سفر مديران پنج شرکت «اينتک گروپ» (طراحي و ساخت تجهيزات توليد بتن هوادار غيراتوکلاو)، «بياد-خيم» (صنايع استخراج نفت و گاز و مجتمع نيروگاهي)، «ادووانچيک» (پتروشيمي)، «الي» (بازار غلات، دانه‌هاي روغني، حبوبات، کارخانه‌هاي دامي و مرغداري) و «باناوول» (اتصالات نيروگاهي) نيز با فعالان اقتصادي ايران ديدار و گفت‌وگو کردند.
................
* Altai Republic
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام : @IRNAeco
اقتصام*3061*1961*
تنظيم: ميترا بلندقامتي*انتشار: مريم مسعود
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجاری ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اتاق ایران، با همکاری اتاق مشترک ایران و تاجیکستان، همایش تجاری ایران و تاجیکستان را با حضور هیأتی به ریاست وزیر صنعت و فناوری‌های نو جمهوری تاجیکستان و متشکل از تجار و فعالان اقتصادی این کشور در حوزه‌های ساخت‌وساز، محصولات لبنی، محصولات گوشتی، کشاورزی، کنسرو و میوه‌های خشک، صنایع‌دستی، بسته‌بندی، داروسازی، تجهیزات صنعتی، محصولات نفتی، مواد غذایی، آب‌معدنی، لوازم یدکی، در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ در سالن اجتماعات طبقه دهم اتاق ایران برگزار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • همایش تجاری ایران و تاجیکستان
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل