Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@18:23:08 GMT

قلیه کدو حلوایی و عدس یک پیشنهاد یلدایی

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۰۸۷۴

قلیه کدو حلوایی و عدس یک پیشنهاد یلدایی

کدوحلوایی را پوست می‌کنیم؛ سطح آن را که تخمه‌ها به آن چسبیده با چاقو جدا می‌کنیم که وارد غذا نشود، سپس تکه‌تکه کرده و داخل عدس می‌ریزیم تا به آرامی و روی شعله کم گاز کاملا بپزد.

سرویس سبک زندگی فردا:  کمتر کسی با این غذای ایرانی که بسیار سریع و آسان هم درست می‌شود آشناست.به نقل از پارسه گرد قلیه کدو غذایی سرشار از پروتئین و کاملا مناسب فصول سرد سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه این غذا بسیار کم‌هزینه است، ولی با رنگ و بوی خود میز مهمانی شما را جلا می‌بخشد.

 


اضافه‌کردن دارچین به قلیه کدو اختیاری است، ولی به دلیل سرد بودن طبع کدو و گرم بودن طعم دارچین این‌دو با هم ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند.

مواد لازم


کدو حلوایی

۲ کیلو

عدس

۲۵۰ گرم

پیاز سرخ‌شده

۴ قاشق غذاخوری

دارچین

به میزان دلخواه

نمک و فلفل

به میزان دلخواه

طرز تهیه


عدس را که از قبل به مدت چند ساعت خیس کرده‌ایم همراه با پیاز داغ، نمک و فلفل و کمی آب روی شعله متوسط می‌گذاریم تا خوب بپزد. در این مرحله عدس هنوز کمی آب دارد.


کدوحلوایی را پوست می‌کنیم؛ سطح آن را که تخمه‌ها به آن چسبیده با چاقو جدا می‌کنیم که وارد غذا نشود، سپس تکه‌تکه کرده و داخل عدس می‌ریزیم تا به آرامی و روی شعله کم گاز کاملا بپزد.
در پایان پخت نباید آب زیادی باقی مانده باشد و هنگامی که با قاشق یا چنگال قلیه را هم‌می‌زنیم بافت پوره مانندی به ما می‌دهد.


قلیه را کامل هم‌زده نمک و فلفل و در صورت علاقه دارچین را اضافه می‌کنیم
قلیه را در ظرف مناسب سرو کرده و با پیازداغ تزئین کنید

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب وکار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین راستا برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

عرب افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی گفت: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تاکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیس و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می کند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا مدل Y کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • تعداد سکوهای پرسپولیسی در وطنی مشخص شد
  • دیگر عادی شده: یک گزینه دیگر به بایرن نه گفت!‏
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!