Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@19:37:05 GMT

وظایف دولت و شهرداری در خصوص رفع آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۰۹۴۴

وظایف دولت و شهرداری در خصوص رفع آلودگی هوا

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به حساسیت اعضای سابق شورای شهر تهران به موضوع آلودگی هوا، اظهار کرد: در دوره گذشته دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب و اعضای مستقل شورای شهر حساسیت ویژه‌ای در این زمینه داشتند.

وی تصریح کرد: یکی از راهکاری‌های اصلی در بحث کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت توسعه مترو است که می‌طلبد مسئولان شهری توجه لازم را به خطوط 6 و 7 داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قناعتی با اشاره به تعطیلی خط 7 توسط مدیران اطلاح طلب، گفت: این کار راحترین کار ممکن بود و مسئولان بهتر بود اقدامات لازم را برای تکمیل خطوط با نصب وسایل مورد نیاز انجام می‌دادند.

عضو سابق شورای شهر تهران بیان کرد: با توجه به اینکه شاهد افزایش آلودگی هوای شهر تهران و گلایه شهروندان در این زمینه هستیم، مسئولان بهتر است توجه ای را به این موضوع داشته باشند و حداقل کاری برای شهروندان کنند.

وی تصریح کرد: در دوره قبل شورای شهر تلاش کرد تا از هر بخشی کمک لازم را برای توسعه حمل و نقل عمومی انجام دهد و در این زمینه موفق عمل کرد ولی در این دوره اتفاقات بالعکس شده است به طوری که شرایط تهران اصلا خوب نیست.

قناعتی بیان کرد: شرایط تهران در اضطرار قرار دارد و با توجه به افزایش آلودگی هوای شهر تهران برخی از مناطق رو به تعطیلی می‌روند.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: پرداخت بدهی‌ها دولت باید در برنامه کاری مسئولان شهری قرار گیرد چرا که تهران نیاز به 2 هزار واگن دارد و در صورت عدم تامین این واگن‌ها در آینده با مشکلات بسیاری روبرو خواهیم بود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با وجود نیاز استان در مناطق روستایی و عشایری به کتابخانه سیار، ما فعلأ فقط یک کتابخانه سیار در استان داریم.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: ما در استان کتابخانه سیار نداشتیم و یکی از ضروری‌ترین کارهای راه‌اندازی کتابخانه سیار بود، با مسئولان سپاه امیرالمومنین (ع) استان هماهنگی شد و یک خودرو متناسب در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این کتابخانه سیار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۷ روستا در شهرستان ایلام را در ۵ روز هفته، پوشش می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: با توجه به تعدد روستاهای استان و دسترسی نداشتن کتاب دوستان به‌خصوص دانش‌آموزان، افزایش تعداد کتابخانه ‌های سیار استان ضروری است.
حیدری گفت: تعداد زیادی روستا در شهرستان سیروان وجود دارد که نیازمند کتابخانه سیار هستند اما امکانات نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌ها با مسئولان کشوری و استانی برای افزایش کتابخانه‌های سیار استان ادامه دارد.
انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام