Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصه فداکاري هانيه، دختر 13‌ساله که شامگاه 21 آبان ماه خواهر سه‌ساله‌اش را از زلزله مرگبار کرمانشاه نجات داده و خودش دچار قطعي نخاع شده است حالا دهان به دهان مي‌چرخد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، قصه فداکاري هانيه، دختر 13‌ساله که شامگاه 21 آبان ماه خواهر سه‌ساله‌اش را از زلزله مرگبار کرمانشاه نجات داده و خودش دچار قطعي نخاع شده است حالا دهان به دهان مي‌چرخد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هانيه، اهل روستاي تايشه‌اي در شهرستان سرپل ذهاب است. شبي که زمين‌لرزه اتفاق افتاد خانه‌شان ويران شد. او از حادثه جان سالم به در برده بود، اما زماني که متوجه شد خواهر سه‌ساله‌اش ميان آوار گرفتار شده به خانه مخروبه بازگشت و خواهرش را به آغوش کشيد تا از ميان آوار خارج کند. در ترس و وحشت شبانه، هانيه ناگهان با سقوط تيرآهن زمين گير شد. امدادگران روز بعد او و خانواده‌اش را از ميان آوار خارج کردند. بعد از اقدامات اوليه هانيه به بيمارستان طالقاني کرمانشاه منتقل شد و تحت مراقبت‌قرار گرفت. مادرش به علت شدت جراحت به بيمارستاني در تهران و برادرش به بيمارستاني در همدان منتقل شد. پدرش که کارگر ساختماني است خوشبختانه در سلامت است و بين بيمارستان‌هاي اين شهر‌ها در آمد و شد است. آنگونه که خبر مي‌رسد بنا بوده که هانيه براي مراقبت به خانه سالمندان منتقل شود، اما پدرش مانع شده و تلاش مي‌کند دخترش را در حالي که نه سقفي بالاي سر و نه پولي در جيب دارد به زندگي بازگرداند و دوباره شاهد راه رفتن او باشد. کوتاهي مسئولان کشور براي درمان هانيه تا اين جاي کار سبب شده تا بعد از انتشار گزارش فداکاري هانيه، اين بار هم مردم و خيرين براي درمان او اعلام آمادگي کنند.

وعده‌ها اما يکي پس از ديگري از راه مي‌رسد. شريعتي، استاندار خوزستان و مهرعليزاده استاندار اصفهان وعده‌داده‌اند که حاضرند هزينه کامل درمان هانيه را در بيمارستان‌هاي شهرهايشان تقبل کنند و ‌به دنبال انتشار خبر در فضاي مجازي هم «هشتک هانيه» هم براي حمايت و همدردي با او به راه افتاده است.‌
توان به پاهاي هانيه بازگشت
دکتر حميدرضا سعيدي، پزشک معالج هانيه از بازگشت توان به پاهاي وي خبر داد و گفت: تاکنون يک عمل ستون فقرات روي اين دختر انجام شده و فعلاً نياز به عمل ديگري نيست. دکتر سعيدي که متخصص جراحي مغز، اعصاب و ستون فقرات است، گفت: هانيه دچار دررفتگي و شکستگي مهره شده بود که يک روز بعد از حادثه به بيمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحي قرار گرفت. وي با بيان اينکه براثر در رفتگي و شکستگي مهره‌ها و صدمه ديدن ستون فقرات، هانيه از ناحيه دو پا فلج شده بود و نمي‌توانست راه برود، گفت: بعد از انجام عمل جراحي مهره‌هاي در رفته به سرجايش برگشت و فشار از روي نخاع او برداشته شده و نخاع هم آزاد شد.
بعد از انجام عمل اکنون مراحل فيزيوتراپي را آغاز کرده‌ايم و خوشبختانه اکنون هانيه مي‌تواند پاهاي خود را تکان دهد. وي تنها نياز فعلي هانيه را فيزيوتراپي دانست و گفت: اين اقدام اکنون در بيمارستان آيت الله طالقاني کرمانشاه براي هانيه انجام مي‌شود. دکتر سعيدي با اشاره به اينکه خانواده اين دختر نوجوان مشکل اسکان در شهر کرمانشاه براي پيگيري روند درمان او داشتند، گفت: به همت خيران يک واحد مسکوني در کرمانشاه در اختيار اين خانواده قرار گرفت.
رکنا
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فداکاری جوان سنندجی برای جان بخشیدن به چهارنفر

به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کردستان، ایثار و از خودگذشتگی این جوان فداکار باعث شد یاد و نامش همیشه جاودانه بماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • عزیزم 03/03.03 به دنیا بیا لطفاً!
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • عزیزم ۰۳/۰۳/۰۳ به دنیا بیا لطفاً!
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • فداکاری جوان سنندجی برای جان بخشیدن به چهارنفر
  • جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان
  • رصد مشکلات منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه با حضور مسئولان