Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@16:29:10 GMT

چهار طرح عمرانی ویژه عشایر مراوه تپه اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۱۳۵۹

چهار طرح عمرانی ویژه عشایر مراوه تپه اجرا می شود

رضا علیپوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل شن ریزی دو راه عشایری به نام های سلملی دره و مردم دره مجموعا بطول 3500 متر، احداث یک مخزن ذخیره آب آشامیدنی به حجم 15 متر مکعب در مناطق عشایری یکه توت و چرلا و احداث 10 چشمه سرویس بهداشتی می باشد.
وی اضافه کرد: این طرح های عمرانی براساس تفاهم نامه چهار جانبه بین فرمانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و امور عشایری مراوه تپه به استناد بند ب جزء یک ماده 6 برنامه ششم توسعه کشور و از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیپوری بابیان اینکه این طرح ها توسط راهدای و بنیاد مسکن انجام می شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح ها افزون بر 200 خانوار عشایری در شهرستان مرزی مراوه تپه از مزایای آن بهره مند می شوند.
به گزارش ایرنا، استان گلستان 3530 خانوار عشایر با جمعیت تقریبی 21 هزار نفر دارد که این تعداد 1978 خانوار آن از عشایر کرد خراسان های شمالی و رضوی و بقیه عشایر بومی و ترکمن استان هستند.
عشایر بومی و کوچنده گلستان در مجموع 767 هزار راس دام دارند و درسطح 350 هزار هکتار مراتع گلستان درسه شهرستان مراوه تپه، گنبدکاووس و کلاله پراکنده اند.
شهرستان مرزی مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلیستان واقع است و افزون بر 60 هزار نفر جمعیت دارد.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری با بیان اینکه این طرح در حال حاضر بیش از ۴۱ درصد پیشرفت کاری دارد افزود: عزم دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور از جمله پتروشیمی دهدشت جدی است.
عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری کلاچو در پنج کیلومتری دهدشت، در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.
پتروشیمی دهدشت در مسیر خط لوله اتیلن غرب (باختر) کشور معروف به پتروشیمی‌های خط دنا قرار دارد.
خط دنا از یک واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی اتیلن (HDPE) به نام‎‌های پتروشیمی دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن تشکیل شده است.
نصب ۲ مخزن ۶۴ تنی، انجام ۶۰ هزار تن خاکبرداری و سه هزار و ۸۰۰ متر آرماتور بندی از بخش‌های مهم اجرا شده این طرح است.
۴۰ درصد محصول پتروشیمی دهدشت (پلی‌اتیلن سنگین که آخرین تکنولوژی روز دنیا را دارد) برای بازار داخل و ۶۰ درصد آن برای بازار‌های خارجی و ارزآوری برای کشور پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان