Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - براساس پايش محيط کسب و کار در تابستان 1396، خراسان شمالي، سيستان و بلوچستان و لرستان به ترتيب داراي بدترين وضعيت محيط کسب و کار و استان‏هاي گيلان ، فارس و مرکزي به ترتيب داراي بهترين محيط کسب و کار هستند. به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، نتايج پايش ملي محيط کسب و کار ايران در تابستان 1396 ، رقم 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

77 (نمره بدترين ارزيابي 10 است) را به عنوان شاخص ملي به دست مي ‏دهد که حدودي بدتر از وضعيت اين شاخص نسبت به ارزيابي فصل گذشته (بهار 1396 با ميانگين 5.69 ) بوده است. همچنين اين ارزيابي بيانگر آن است که از نظر فعالان اقتصادي مشارکت کننده در اين پايش، محيط کسب وکار ايران در تابستان1396 تا حدودي نامساعدتر شده است.
در تابستان 1396، فعالان اقتصادي مشارکت کننده در اين پايش، سه مؤلفه: 1- دشواري تأمين مالي 2- بي‏ ثباتي و غيرقابل پيش‏ بيني بودن قيمت‏ ها (مواد اوليه و محصولات) و 3- رويه هاي غير منصفانه و ناعادلانه مميزي و دريافت ماليات را نامناسب‏ترين و سه مؤلفه : 1- محدوديت‌ دسترسي به برق، 2- محدوديت‌ دسترسي به سوخت (گاز، گازوئيل و…) و 3- محدوديت‌هاي دسترسي به ارتباطات (تلفن همراه و اينترنت) را مناسب‏ترين مؤلفه‏ هاي محيط کسب وکار کشور نسبت به ساير مؤلفه‏ ها ارزيابي کرده ‏اند.
همچنين براساس يافته هاي اين طرح در تابستان 1396، خراسان شمالي، سيستان و بلوچستان و لرستان به ترتيب داراي بدترين وضعيت محيط کسب وکار و استان‏ هاي گيلان ، فارس و مرکزي به ترتيب داراي بهترين وضعيت محيط کسب وکار نسبت به ساير استان‏ها ارزيابي شده‏ اند.
براساس نتايج اين پايش در تابستان 1396، وضعيت محيط کسب وکار در بخش کشاورزي در مقايسه با صنعت ومعدن و خدمات مناسب تر ارزيابي شده و در بين رشته فعاليت‏ هاي اقتصادي نيز رشته فعاليت هاي: 1- آموزش 2- ساختمان 3- اداري و خدمات پشتيباني به ترتيب بدترين وضعيت کسب و کار و رشته فعاليت هاي:1- خدمات مربوط به تامين جا و غذا 2- املاک و مستغلات 3- آب رساني ، مديريت پسماند فاضلاب و فعاليت تصفيه به ترتيب بهترين وضعيت کسب و کار در مقايسه با ساير رشته فعاليت اقتصادي در کشور داشته اند.
براساس نظريه عمومي کارآفريني شين، شاخص ملي محيط کسب وکار ايران نيز در تابستان 1396، عدد5.92 (10بدترين ارزيابي است) را نشان مي ‏دهد تا حدودي بدتر از وضعيت اين شاخص در ارزيابي فصل گذشته (بهار 96 با ميانگين 5.81) است. به طوري که ميانگين ارزيابي محيط اقتصادي رقم 5.84(ميانگين فصل قبل 5.77)و ميانگين ارزيابي محيط نهادي رقم 5.98( ميانگين فصل قبل 5.84) است .نگاه اجمالي نشان مي دهد که همانند فصل گذشته محيط جغرافيايي با عدد4.24 و محيط مالي با عدد 7.93 به ترتيب مساعدترين و نامساعدترين محيط‏ها براساس نظريه عمومي کارآفريني شين بوده‏ اند.
نتايج پايش محيط کسب و کار در تابستان 96 را اينجا بخوانيد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است

نماینده مردم اصفهان گفت: شبکه معابر شرق شهرستان اصفهان بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی طغیانی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: بخش امروزی منطقه شرق شهرستان اصفهان، حکم قلب منطقه شرق استان را دارد و در این بخش بین 70 تا 80 هزار نفر جمعیت داریم و نقطه صقل منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با این حال شبکه معابر این بخش بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه منطقه و به طور کلی شرق استان مسیر سرویس‌دهی مناسبی ندارد و حل این مشکلات نیاز به عزم جدی دارد.

وی مسئله آب را مهم‌ترین مشکل منطقه شرق شهرستان اصفهان دانسته و گفت: در این منطقه کشاورزی از قدیم جریان داشته و صدمات زیادی از این موضوع خورده است اما متاسفانه تلاش‌های ما تاکنون به جایی نرسیده است و امیدواریم بتوانیم در زمان باقی مانده از عمر دولت سیزدهم، خروجی قابل عرضه‌ای برای مردم این منطقه در حل مسئله آب داشته باشیم.

ACD فضای اقتصادی اصفهان را تغییر خواهد داد + فیلم

وی در ادامه افزود: یکسری از مشکلات خاص مناطق هستند به طور مثال در منطقه اصفهانک بنیاد مسکن در دوره‌ای واگذاری داشته اما سایر خدمات روی زمین مانده است و این دست مشکلات باید هر چه سریع‌تر حل شوند.

طغیانی در پایان گفت: امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حل مشکلات منطقه شرق اصفهان و سایر مناطق استان باشد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • تیم منتخب بهترین نقل و انتقالات تابستان 2023
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • این بدترین هدیه‌ای بود که می‌شد به یورگن کلوپ داد!
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟