Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@00:53:30 GMT

عکس/ مراسم برای شهیدی که زنده بود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۱۴۶۴

در اواخر سومین ماه از آغاز رسمی جنگ، سرنوشتِ «حاج علی اکبر» به نقطه‌ی عطفِ خود رسید

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت الاسلام «سید علی اکبر ابوترابی فرد» به سال ۱۳۱۸ در قزوین «قزوین» متولد شد. وی نماینده‌ی مردم تهران در مجلس چهارم و پنجم بود که به سبب تحمل سال ها اسارت در جریان جنگ تحمیلی به ایشان لقب «سیدالاسرا» داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ابوترابی» از اواخر دهه‌ی 1340 شمسی، مبارزات خود را علیه رژیم پهلوی آغاز کرد و چندین بار نیز بازداشت شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با آغاز تجاوز رژیم بعثی صدام به میهن اسلامی حجت الاسلام «ابوترابی» به جبهه های نبرد عازم شد و تحت فرماندهی شهید «مصطفی چمران» به جهاد مشغول شد. در اواخر سومین ماه از آغاز رسمی جنگ، سرنوشتِ «حاج علی اکبر» به نقطه‌ی عطفِ خود رسید. خودِ ایشان در این باره چنین می گوید: «در تاریخ 26/9/59 در تپه های الله اکبر به اسارت در آمدم، در تپههای الله اکبر مدت یکسالی بود که دشمن در مرتفعترین قلهها سنگر گرفته بود و زمین مسطح وسیعی جلش خالی بود ... ما هم با یک گروهی که مسئولیت کلی آن را مرحوم شهید دکتر چمران این بنده صالح خدا عهدهدار بودند، وارد عمل شدیم. .... ما افتخار پیدا کردیم که با حدود صد نفر از بین دشمن عبور کنیم و از پشت با دشمن درگیر بشویم تا نیروها بتوانند این فاصله 7 کیلومتر را پیشروی کنند ... روز دوم بود که لازم بود یک شناسایی دقیقی برای عبور شب دوم داشته باشیم لذا ما برای شناسایی رفتیم ... به طوری که فاصله ما با آنها کمتر از 200 متر بود ... شناسایی شدیم»

به علت عدم انتشار خبرِ اسارتِ حجت الاسلام «ابوترابی» از سوی دشمن و بی اطلاعی کامل از سرنوشت او، پس از چند روز، خبرِ شهادت وی تایید می شود. به این ترتیب، مردمِ زادگاهش طی مراسمی از وی تجلیل کرده و مجالس ختم و ترحیم برای وی برگزار می گردد.

حجت الاسلام «حاج سید علی‌اکبر ابوترابی» در سال 1369 شمسی، آزاد شد و به کشور بازگشت و در سال های باقی مانده‌ی حیاتش، از صادق ترین و خوش‌نام ترین مسئولین کشور بود و سرانجام در دوازدهم خرداد ۱۳۷۹ در مسیر زیارت «مشهد مقدس» به همراه پدرش «آیت اللَّه سیدعباس ابوترابی‌فرد» بر اثر سانحه رانندگی درگذشت و پیکر هر دو عزیز در صحنِ آزادی «حرم مطهر رضوی(صلوات الله علیه) به خاک سپرده شد.

آن چه پیش رو دارید، تصویری است از مراسم گرامی‌داشت شهادتِ حجت الاسلام «ابوترابی» در زادگاهش به سال 1359:

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام ابوترابی در قزوین-دی ماه 1359 آگهی مراسم ترحیم حجت الاسلام ابوترابی در سال 1359 ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۱۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»

دیگر خبرها

  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • پخش‌زنده| برگزاری مراسم وفات حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری