Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای شهر اصفهان گفت: ۱۸ تا ۲۰ درصد از سفرهای شهری توسط اتوبوس، ۱۴ درصد از سفرها با تاکسی، ۱۰ درصد با موتورسیکلت و ۴ درصد با دوچرخه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان با اشاره به پدیده وارونگی هوا در کلانشهرهای کشور گفت: این موضوع در تهران نمود شدیدی داشته و منجر به تعطیلی مدارس شده است البته اصفهان نیز در مرز آلودگی شدید قرار دارد که امیدواریم با انجام اقدامات مناسب شاهد بهبود هوای شهر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاثیر شهر الکترونیک در کاهش سفرهای درون شهری افزود: آمار حمل و نقل شهرداری اصفهان نشان دهنده این است که دو سفر به ازای هر نفر در روز انجام می شود و این برآورد براساس آمار گیری های موردی است که نشان می دهد ۴ میلیون سفر از ساعات ابتدایی تا آخرین ساعات شب انجام می شود.

رییس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: ۵۰ درصد از این سفرها با وسایل نقلیه شخصی انجام می شود که این آمار بدی است و آثارش را در روزهای آلوده مشاهده می کنیم، ۱۸ درصد از سفرهای شهری توسط اتوبوس و ۱۴ درصد از سفرها با تاکسی و ۱۰ درصد با موتورسیکلت و ۴ درصد با دوچرخه و بقیه با سایر وسایل نقلیه موجود در شهر انجام می شود.

معین با اشاره به بافت تاریخی شهر اصفهان ادامه داد: مرکز شهر اصفهان به دلیل وجود میراث فرهنگی دارای محدودیت‌های حمل و نقل است که امکان توسعه معابر برای تردد خودروها در آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در این راستا باید از حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنیم، در بیشتر کشورهای خارجی  ۷۰ درصد سفرهای شهری با وسایل حمل و نقل عمومی انجام می شود، البته به همت شهرداری و شورای شهر اصفهان اقدامات لازم برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد شده که این اقدامات هزینه‌های زیادی را در برداشته و برای ادامه آن نیازمند کمک‌ها و یارانه‌های دولتی هستیم بنابراین از نمایندگان مجلس انتظار داریم در این راه گام های موثری بردارند.

رییس شورا افزود: ۵۰ درصد یارانه حمل و نقل شهری از سوی شهرداری ها پرداخت می شود در صورتی که پیش از این شهرداری یک سوم، دولت یک سوم و مردم هم یک سوم این هزینه ها را می پرداختند، از زمانی که پرداختی های دولت کاهش یافت شهرداری ها مجبور به برداشتن بخش زیادی از این بار شدند.

معین تاکید کرد: به دلیل حذف بودجه دولتی برای حمل و نقل عمومی، اکنون ۶۰ درصد هزینه اتوبوس را شهرداری پرداخت می‌کند تا نرخ بلیط اتوبوس در حد معمولی نگه داشته شود.

وی به توسعه مترو اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته خط اول مترو مراحل نهایی خود را طی می کند و در حال حاضر قطارهای شهری از شهرک قدس تا میدان آزادی تردد می کنند، البته تمامی ایستگاه ها مورد استفاده نیستند که در این باره جلسات متعددی با سازمان قطار شهری و شهرداری برگزار شده و امید است موانع رسیدن مترو به آخرین نقطه یعنی ایستگاه صفه رفع شود.

رییس شورا ادامه داد: همچنین قراردادهای لازم برای ساخت خط سوم مترو با بنیاد مستضعفان بسته شده و تا جایی که من اطلاع دارم برای مذاکره بر سر جزئیات آن افرادی به تهران سفر کرده اند بنابراین انتظار داریم که این موضوع به نحو احسن با کمک نمایندگان مجلس پیگیری شود.

معین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز عاری از خشونت به پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان گفت: رئیس جمهور در سال ۹۲ پیشنهادی مبنی بر نامگذاری روز ۲۷ آذرماه به عنوان روز جهانی عاری از خشونت در سازمان ملل متحد ارایه داد که امید است به صورت واقعی شاهد این مهم در دنیا باشیم اما متاسفانه شاهد خشونت های کشورهای استعمارگر در منطقه هستیم، آنچه در یمن و فلسطین مشاهده می شود نقض این رویه است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بابایی کارنامی در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری در صورت تصویب در مجلس شامل بانک‌ها نیز می‌شود؟ اظهار کرد: دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

بیشتر بخوانید: تصمیمات جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات در خصوص تعیین روز پنجشنبه به عنوان دومین روز تعطیل پایان هفته و ایجاد فاصله میان اقتصاد کشور با دنیا اظهار کرد: این حرف به نوعی درست است و به همین دلیل نیز پیشتر در کمیسیون اجتماعی روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیل پیشنهاد شده بود. طبیعی است که با تعطیلی پنجشنبه با عدم سرویس‌دهی دستگاه‌های دولتی روی بخش‌ خصوصی اثرات منفی خواهد گذاشت اما ان شاءالله این تاثیرات با رضایتمندی که ایجاد می‌شود، جبران می‌شود.

دستگاه‌های مندرج در قانون خدمات کشوری عبارتند از: کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و کلیه دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227192 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • اختصاص یک درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • اختصاص ۱ درصد اعتبار شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، موقعیت خوبی برای جهش هنر است
  • تعطیلی «پنجشنبه» شامل بانک‌ها خواهد شد؟
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • رفع تصرف بیش از ۵۶ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان
  • ببینید | خوشحالی نمایندگان مجلس در صحن از حمله دیشب سپاه به اسرائیل
  • مجلس نمایندگان آمریکا طرح حمایت از اسرائیل را تصویب می‌کند
  • جذب بیش از ۸۰ درصد سهمیه کودی شهرستان سردشت در سال ۱۴۰۲
  • باهنر: مجلس یازدهم از رهبر انقلاب پنج اخطار علنی گرفت
  • ۹۰ درصد نمایندگان جدید با آرزوهایشان وارد مجلس می‌شوند