Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ سومین دوره کارسوق قطبی علوم اعصاب شناختی (قطب ۴ کشور) ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان در محل سالن خوارزمی شهرستان شاهرود برگزار شد.
رجبی رئیس اداره استعداد‌های درخشان استان اظهار کرد: «کارسوق قطبی علوم و اعصاب شناختی»، قطب ۴ کشور با همکاری ستاد علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، مرکز ملّی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان و اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با حضور ۱۲۰ نفر از دانش آموزان منتخب مدارس استعداد‌های درخشان از استان‌های خراسان شمالی٬ خراسان جنوبی٬ خراسان رضوی٬ مازندران٬ گلستان و سمنان به مدت ۲ روز در شهرستان شاهرود برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این کارسوق‌های ارائه شده ٬ آموزش‌های تخصصی شامل:کارگاه‌های آموزشی تخصصی حافظه، الکتروفیزیولوژی، سایکوفیزیک٬الکترونیک و پردازش سیگنال ارائه شد. وی خاطرنشان می‌گردد اجرای کارسوق‌ها در رشته‌های مختلف که به همت مرکز ملی در مراکز استعداد‌های درخشان انجام می‌گیرد از جمله برنامه‌های علمی و شاخص این حوزه می‌باشد.
در مراسم افتتاحیه این کارسوق، باباخانی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود؛ ضمن اشاره به توفیقات بدست آمده توسط دانش آموزان شاهرودی در جشنواره‌ها و المپیاد‌ها علمی، کسب رتبه دوم کنکور بعد از استان یزد را توسط دانش آموزان شاهرودی را نشانگر توانمندی و شایستگی‌های دانش آموزان این شهرستان برشمردند.
فولادیان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان؛ شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر را از وظایف مهم وزارت آموزش و پرورش دانستند و این کارسوق‌ها را فرصت مناسبی برای این هدف دانستند و به نخبگان و استعداد‌های برتر متذکر شدند: شما دانش آموزان در آینده به هر جایگاهی ارتقا یابید به ایران وایرانی مدیون هستید.  

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد