Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@18:09:33 GMT

رانش زمین در شیلی ۵ نفر را کشت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۵۷۵۹

رانش زمین در شیلی ۵ نفر را کشت

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
رانش زمین ناشی از بارش شدید باران در جنوب شیلی منجر به مرگ دست‌کم پنج نفر و تخریب ده‌ها خانه شد. رانش زمین در شیلی رانش زمین در شیلی رانش زمین در شیلی رانش زمین در شیلی رانش زمین در شیلی رانش زمین در شیلی

 

 

 

براساس گزارش BBC، رانش زمين در روستاي دورافتاده سانتا لوچيا در جنوب شيلي باعث ناپديد شدن 15 نفر شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين منطقه كه به منطقه درياچه شهرت دارد در ميان توريست‌ها از محبوبيت زيادي برخوردار است.

ميشل باشله رئيس‌جمهور شيلي در اين منطقه وضعيت اضطراري اعلام كرده است. قطع وسيع برق در اين منطقه هزاران نفر از ساكنان آن را از مابقي جمعيت شيلي جدا ساخته‌است. باشله به نيروهاي امدادي دستور داده تا از تمامي منابع مورد نياز براي محافظت از ساكنان سانتا لوچيا استفاده كنند.

بخشي از دره‌اي كه اين روستا در آن واقع شده، در 1100 كيلومتري جنوب سانتياگو پايتخت شيلي، زير لايه‌هاي وسيعي از گل مدفون شده‌است.

زسانه‌هاي محلي گزارش داده‌اند اين منطقه طي 24 ساعت گذشته با بارش غيرعادي باران مواجه بوده‌است. ده‌‌ها نفر از ساكنان روستا با كمك هليكوپتر منطقه را ترك كرده و به شهر‌هاي اطراف برده شده‌اند و امدادگران هنوز به دنبال قربانيان ديگر هستند.

اين روستا در نزديكي پارك ملي كوركووادو واقع شده‌است، نقطه توريستي كه به خاطر آتشفشان‌ها، جنگل‌ها و فلات‌هايش ميان توريست‌ها محبوبيت ويژه‌اي دارد. 

در همین زمینه: آتشفشان اندونزی در وضعیت هشدار عکس روز: دودها و خاکسترهای یک آتشفشان در اندونزی هشدار وضعیت قرمز به شرکت‌های هواپیمایی فعال در آسمان بالی سیل ناشی از آب شدن یخچال‌ها پیش‌بینی می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵ هزار معلم بازنشسته و شاغل در جنوب استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ صفایی تعداد معلمین بازنشسته و شاغل شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه را حدود پنج هزار نفر عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش معلم در تعلیم و تربیت و همچنین پرورش نسل‌های آینده، تجلیل از آنان را وظیفه همه آحاد جامعه دانست.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵ هزار معلم بازنشسته و شاغل در جنوب استان بوشهر
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان