Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس گفت: چاله بودجه آموزش و پرورش در لايحه دولت آنقدر بزرگ است که پر کردن آن در مجلس امکان‌پذير نيست و هرچقدر هم تلاش کنيم، نمي‌توانيم فاصله نياز واقعي آموزش و پرورش را با بودجه پيشنهادي پُر کنيم.
حميدرضا حاجي بابايي رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس در خصوص بودجه پيشنهادي دولت براي آموزش و پرورش در سال 97 اظهار داشت: بودجه امسال دولت تنها 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد کل بودجه است در حالي که اين ميزان در سال 95 حدود 10 درصد بود.
وي افزود: بودجه آموزش و پرورش در سال 91، 15.5 درصد بودجه بود اما روند آن در اين دولت نزولي شده است که نشان‌دهنده سقوط اهميت آموزش و پرورش با وجود تأکيد کارشناسان بر اولويت قرار دادن آن است.
رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس ادامه داد: چاله بودجه آموزش و پرورش در لايحه دولت آنقدر بزرگ است که پر کردن آن در مجلس امکان‌پذير نيست، هرچند ما در مجلس با تمام قدرت براي بهبود بودجه آموزش و پرورش تلاش خواهيم کرد اما هرچقدر هم تلاش کنيم، نمي‌توانيم فاصله نياز واقعي آموزش و پرورش را با بودجه پيشنهادي پُر کنيم.
حاجي بابايي در خصوص استاني شدن بودجه با تأکيد بر اينکه «آزموده را آزمودن خطاست» اضافه کرد: بودجه آموزش و پرورش پيش از اين هم يکبار استاني شد که با پي بردن به خطا بودن اين عمل دوباره ملي شد.
رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس تصريح کرد: استانداران در صورت استاني شدن بودجه به جاي حل کردن مشکلات آموزش و پرورش به ساير دستگاه‌ها خواهند پرداخت و از سوي ديگر ناهمزماني در پرداخت حقوق و اضافه‌کار به يک اعتراض عمومي منجر خواهد شد زيرا متولي هماهنگ‌کننده وجود ندارد.
وي بيان داشت: از همه مهم‌تر آنکه مديرکل آموزش و پرورش يک استان نمي‌تواند با قدرت از اعتبارات مصوب دفاع کند؛ نقاط قدرت و ضعف بودجه بايد ملي ديده شود.
حاجي بابايي با اشاره به عملياتي شدن 34 درصد بودجه، خاطر نشان کرد:‌ نگاه دولت به اينکه مدارس غيردولتي هزينه کمتري برايش دارند در کنار عملياتي کردن بودجه به معناي «هل دادن آموزش و پرورش به سمت خصوصي سازي» و گسترش آن در آموزش و پرورش است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌

رضامراد صحرایی٬ وزیر آموزش و پرورش با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: تنوع مدارس دولتی باید کمتر شود.

وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی صف اول گفت: امروز موضوع کیفیت آموزش روی میز شخص رئیس جمهور است.

او ادامه داد: در اثر اجرای مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور تعداد قابل توجهی از دانش آموزان مناطق محروم جزء ۴۰ نفر برتر کنکور در گروه های آزمایشی مختلف شدند. اجرای برنامه درسی  ملی یکی دیگر از  مهمترین اهداف اجرای این مصوبه است.

صحرایی بیان کرد: سال گذشته‌ ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده‌ شد.

وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی گفت:‌ دانش آموزان ارزشمندترین سرمايه خانواده ها و بزرگترین گنج آینده کشورند؛ بنابراین مهمترین دغدغه ما تربیت معلم است. مصوبه کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان در این جهت است که آزمون اختصاصی تربیت معلم بخشی از آن است. سال گذشته‌ ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزوده‌ شد و طبق برنامه هفتم سالانه ۲۵ درصد بر ظرفیت دانشگاه افزوده خواهد شد.

او همچنین گفت: قانون باید اجرا شود و قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم از طریق دانشگاه های تربیت معلم است‌.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است