Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@21:18:47 GMT

خواب شوم یا نیت خیر؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۶۵۰۴

خواب شوم یا نیت خیر؟

کار یمن قطعا به همین جا ختم نخواهد شد. حالا پس از کودتای نافرجام سعودی ها و کشته شدن علی عبدالله صالح و اصابت موشک های انصار الله به نقاط حساس اماراتی و سعودی ها می توان گفت، کار یمن قطعا به همین جا ختم نمی شود. اما خبرهای پشت پرده منابع منطقه ای حاکی از ان است که هیئاتی از سازمان ملل برای راه اندازی مذاکرات صلح عازم صنعا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئاتی که معلوم نیست خوابی شوم برای یمن دیده اند یا نیت خیر صلح دارند.

قدس آنلاین- کار یمن قطعا به همین جا ختم نخواهد شد. حالا پس از کودتای نافرجام سعودی ها و کشته شدن علی عبدالله صالح و اصابت موشک های انصار الله به نقاط حساس اماراتی و سعودی ها می توان گفت، کار یمن قطعا به همین جا ختم نمی شود. اما خبرهای پشت پرده منابع منطقه ای حاکی از ان است که هیئاتی از سازمان ملل برای راه اندازی مذاکرات صلح عازم صنعا شده اند. هیئاتی که معلوم نیست خوابی شوم برای یمن دیده اند یا نیت خیر صلح دارند.

برنامه صلح سازمان ملل به حوثی ها ارائه شده است

اسماعیل ولد الشیخ پس از دیدار دو روزه از صنعاء پایتخت یمن در فرودگاه این شهرتاکید کرد که برنامه صلح دربرگیرنده  مراحل واضح و جدول زمانی به همراه اقدام های امنیتی و سیاسی است که باید برای پایان دادن به جنگ و حل و فصل جامع درگیری های یمن اجرا شود. وی بدون اشاره به جزئیات طرح پیشنهادی برای حل بحران یمن، با بیان اینکه ادامه جنگ به نفع هیچکس نیست، تنها راه حل پایان بحران را فعالیت های سیاسی دانست.وی با اشاره به اینکه تمام طرف های درگیر باید برای دستیابی  سریع به راه حل سیاسی و ایجاد صلح دائمی همکاری کنند گفت که حوثی ها موافقت کردند که در روزهای آینده به طرح پیشنهادی او پاسخ دهند .
همچنین منابع سیاسی در یمن به رادیو بین‌المللی مونت کارلو خبر دادند سازمان ملل طی چند روز آینده «معین شریم»، جانشین فرستاده ویژه خود در یمن را به این کشور خواهد فرستاد تا با سران جنبش انصارالله در صنعا درباره طرح صلح گفت‌وگو کند.

به گفته منابع مذکور این طرح شامل مشارکت انصارالله در دولت وحدت ملی آتی یمن در ازای تحویل سلاح بالستیک خود به طرفی بی‌طرف است اما روشن نیست که انصارالله حاضر باشد در چنین مذاکراتی شرکت کند.ائتلاف تحت رهبری عربستان در حال بررسی پیشنهاد اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن درباره اعزام معاون خود به صنعاست تا حوثی‌های همپیمان ایران را به پیوستن به مذاکرات صلحی با دولت منصور هادی که جامعه بین المللی آن را به رسمیت می‌شناسد سوق بدهند.

میانجی گری آنهم زمانی که سعودی ها برای حمله دوباره آماده می شوند

پایگاه خبری رادیو مونت کارلو به نقل از یک منبع نزدیک به مذاکره کنندگان سیاسی نوشت: میانجیگران غربی اعم از آمریکا، فرانسه، انگلیس و روسیه تشویق به اعزام یک هیاتی از سازمان ملل به صنعا کردند آن هم زمانی که عربستان و متحدانش برای حمله نظامی بزرگی به صنعا و بنادر الحدیده در ساحل دریای سرخ آماده می‌شوند.این منبع در حالی از آمادگی ائتلاف عربستان برای حمله به الحدیده سخن می‌گوید، که همزمان با اتفاقات اخیر صنعاء، حمله به استان الحدیده آغاز شده اما شبه‌نظامیان وابسته به عربستان در گام‌های نخست این عملیات شکست خورده و در شهر «الخوخه» محاصره شده‌اند.

یک مقام انصار الله در گفت‌وگو با  رادیو مونت کارلو از تایید سفر نماینده سازمان ملل به صنعا خودداری کرده و در عین حال گفت: انصار الله از هر گونه تلاشی برای توقف تجاوز عربستان به یمن و دستیابی به راه حل و فصل عادلانه و جامع بحران یمن استقبال می‌کند.

توقف کامل حملات سعودی پیش شرط مذاکرات یمن

آمریکا، انگلیس و فرانسه به دنبال کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس جمهور اسبق یمن هفته گذشته طرف‌های درگیر در جنگ یمن را  به کنار گذاشتن سلاح و پیوستن بدون پیش شرط به مذاکرات صلح دعوت کردند.دعوت به صلح از طرف کشورهای غربی پس از آن افزایش یافته که طرح عربستان و امارات برای اشغال صنعاء از طریق هم‌پیمانی با علی عبدالله صالح که در اتفاقات اخیر صنعاء کشته شد، ناکام مانده است.انصار الله توقف کامل حملات ائتلاف سعودی را شرط حضور در هر مذاکره صلح جدیدی می‌داند در حالی که دولت مستعفی منصور هادی نیز خواهان خروج انصار الله از شهرها و تحویل سلاح سنگین آنها به این دولت مستعفی قبل از ورود در رایزنی‌ها برای تقسیم موقت قدرت است.سازمان ملل امیدوار است طرف‌های درگیر در جنگ یمن طرح صلح اصلاح شده‌ای را که با اقداماتی برای اعتماد سازی و تسهیل رسیدن کمک‌های بشردوستانه و پیشبرد امور کشور به برگزاری انتخابات است، بپذیرند.

این طرح بر اساس پیشنهاد سابق سازمان ملل است که در مذاکراتی که در کشور کویت به همین منظور برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت اما به توافق منجر نشد؛ در این طرح عقب نشینی از شهرها، بازگشت نهادهای دولتی به زیر سلطه دولت مستعفی منصور هادی، تشکیل دولت وحدت ملی و آغاز فرایند اصلاح قانون اساسی با حضور همه احزاب یمنی آمده است.

منبع: روزنامه قدس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط دانشگاه علوم پزشکی ایران، ناهید آریائیان افزود: چاقی زمینه ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد، در نتیجه با «کاهش دریافت میزان کالری» و «افزایش فعالیت‌های فیزیکی» می‌توان از بروز چاقی و بیماری‌های وابسته به آن پیشگیری کرد.

وی اظهارداشت: در سال‌های اخیر میزان شیوع چاقی افزایش یافته و آمار افراد چاق از سال ۱۹۸۰ در جهان بیش از دو برابر شده است. در ایران تقریبا نیمی از افراد دارای اضافه وزن یا چاق هستند.

آریائیان با اشاره به افزایش کودکان مبتلا به چاقی، اظهار کرد: چاقی، زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌های شایع همچون بیماری‌های قلبی عروقی، پرفشاری و چربی خون، دیابت، انواع سرطان‌ها، برخی بیماری‌های زنان و ناباروری، کبدی (مانند کبد چرب)، کلیوی، مفاصل و اتوایمیون، تنفسی، اختلالات خواب، روحی و روانی و ... است. به علاوه چاقی باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی را افزایش می‌دهد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد به ازای هر ۱۰ درصد کاهش وزن، ۲۰ الی ۲۵ درصد خطر مرگ و میر وابسته به چاقی کاهش می‌یابد؛ در واقع چاقی زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌های مزمن به شمار می‌رود و با کاهش حتی ۱۰ درصد از وزن می‌توان به اندازه قابل توجهی از ابتلا به بیماری‌های متابولیک و غیرواگیر پیشگیری کرد.

وی افزود: چاقی، افزایش درصد چربی بدن است و چاقی در کودکی، زمینه بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن در دوران بزرگسالی را افزایش می‌دهد.

آریائیان با اشاره به شاخص توده بدنی، خاطرنشان کرد: هر چه BMI (وزن به کیلوگرم تقسیم به مجذور قد به متر) بالاتر رود، میزان مرگ و میر هم بیشتر می‌شود. BMI بالاتر از ۲۵ تا ۲۹.۹ اضافه وزن و بالاتر از ۳۰ به عنوان چاقی تعریف می‌شود.

وی افزود: علت چاقی افزایش دریافت انرژی بیشتر نسبت به مصرف آن است؛ بنابراین برای پیشگیری از اضافه وزن باید میزان دریافت کالری را کنترل کنیم.

به گفته وی، یکی از علل کاهش مصرف انرژی، کاهش فعالیت فیزیکی است و چاقی، خود زمینه ساز کم تحرکی است.

این متخصص تغذیه با تاکید بر افزایش فعالیت فیزیکی، اظهار کرد: برخی افراد از رژیم غذایی نامناسب پیروی کرده و مواد غذایی خاصی را استفاده و یا برخی از گروه‌های غذایی را حذف می‌کنند؛ ولی باید توجه داشت که لازم است همه گروه‌های غذایی به میزان مورد نیاز استفاده شوند و گروه‌های سبزی‌ها (دارای فیبر بالا باشند و مصرف آن‌ها به صورت خام و آب پز به حس سیری کمک می‌کند)، میوه‌ها، غلات سبوس‌دار، لبنیات کم چرب، گروه گوشت‌ها مانند انواع گوشت بدون چربی یا کم چرب، حبوبات و تخم‌مرغ در برنامه روزانه گنجانده شوند.

وی تاکید کرد: همچنین مصرف غذا‌های پرکالری و کم ارزش مانند فست فودها، غذا‌های سرخ کردنی، شیرینی‌ها و چربی‌های اشباع شده کاهش یابد و از روغن‌های مفید مانند روغن زیتون و کلزا در مقدار مورد نیاز استفاده و آب کافی مصرف شود.

به گفته آریائیان، از نشستن‌های طولانی، خوردن غذا هنگام تماشای تلویزیون، خوردن سریع غذا و مصرف غذا‌های شیرین و پرچرب خودداری کنید و به جای آن، تغییر سبک زندگی، پیاده‌روی مستمر، انجام ورزش‌های هوازی (به منظور کاهش چربی) به همراه غیر هوازی (برای افزایش متابولیسم بدن) و استفاده از مواد غذایی در حد نیاز را مورد توجه قرار دهید.

وی افزود: همچنین برای کنترل اشتها در فاصله وعده‌های اصلی می‌توانید از میان وعده‌های مغذی مناسب نظیر میوه‌ها (در حد مورد نیاز)، سبزی‌ها و آجیل بدون نمک (در میزان کم) استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هیچ وعده غذایی به خصوص صبحانه نباید حذف شود.

آریائیان تصریح کرد: منافع فیزیولوژیک وزن مناسب بسیار بالا است و وقتی وزن ایده‌آلی داریم علاوه بر حفظ سلامت بدن، حال و روحیه بهتری هم داریم و سیستم ایمنی بدن هم قوی‌تر است، در نتیجه کمتر به بیماری‌های جسمانی و روانی مبتلا می‌شویم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • علت خشکی گلو بعد از بیدار شدن از خواب چیست؟ (فیلم)
  • انگار ایران یک روز از خواب بیدار شد و بی‌دلیل تصمیم گرفت به اسرائیل حمله کند!
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم)
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی