Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: طی عملیات‌های متعدد 8فرد متخلف با8 سلاح شکاری در نقاط مختلف استان توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش شمسی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص،اظهار کرد: عملیاتهای ضربتی در نقاط مختلف استان توسط مامورین یگان حفاظت استان انجام شد که طی این عملیات ۸ فرد متخلف به جرم شکار غیر مجاز دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمسی پور گفت: مامورین یگان حفاظت اداره کل در اراضی یالیان یک فرد متخلف با یک قبضه سلاح ساچمه زنی قاچاق به همراه دو تیر فشنگ و در ارتفاعات روستای اردبیلک یک فرد متخلف دیگر با سلاح ساچمه زنی غیر به همراه ۲۵فشنگ به جرم شروع به شکار دستگیر کردند.

وی در ادامه افزود: یک فرد متخلف به همراه سلاح شاچمه زنی تک لول در مناطق الموت غربی به جرم شروع به شکار توسط مامورین پاسگاه سرمحیط بانی الموت غربی دستگیر شد.

شمسی پور همچنین گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان نیز دو فرد متخلف قبل از انجام شکار دستگیر و از آنها یک قبضه سلاح شکاری گلوله زن و یک قبضه سلاح ساچمه زن کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: دو فرد متخلف به جرم شکارپرنده فاخته توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک دستگیر و از آنها لاشه ۷قطعه فاخته و دو قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی کشف و ضبط گردید.

شمسی پور در ادامه گفت: در حوزه شهرستان البرز یک متخلف با یک قبضه سلاح شکاری تک لول نیز دستگیر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: پرونده متخلفین جهت رسیدگی به مراجع قضائی ارجاع شد و از مردم و دوستداران طبیعت می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با سامانه ۱۵۴۰تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و غیر بومی در حوزه استحفاظی این شهرستان، خبر داد.

مجتبی استوار زاده گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور، با تلاش شبانه روزی مامورین گشت یگان حفاظت از محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، ۲ نفر شکارچی غیر مجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان توسط دوستداران محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و در این عملیات تعداد سه قبضه سلاح و همچنین لاشه چهار رأس جبیر نیز کشف و ضبط گردید، اظهار کرد: در حین بازپرسی از متهمین، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار نموده اند و در این خصوص قرار تامین کیفری متناسب صادر شد.

وی افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست مجازات حبس از نود و یکروز تا سه سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • وقوع تیراندازی با سلاح شکاری در گرمسار/ضارب دستگیر شد