Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ابلاغ دستورالعمل آغاز طرح جدید تثبیت هویتی به مهاجرین افغانستانی در ایران از سوی اداره ثبت احوال و نفوس افغانستان به امور کنسولی وزارت خارجه و تیم‌های سیار آن در ایران، پاکستان و عربستان گمانه‌زنی‌ها به واقعیت تبدیل و خبر تسنیم تائید شد.

خبرنگار حوزه مهاجرین، خبرگزاری تسنیم: چند روز گذشته خبرگزاری تسنیم در مصاحبه‌ای با یکی از مقامات سفارت افغانستان خبر از توقف صدور شناسنامه‌های افغانستانی(تذکره) و آغاز طرحی جدید جهت تثبیت هویت مهاجرین افغانستانی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید
از توضیحات سفارت افغانستان و تایید خبر تسنیم تا گمانه‌زنی‌هایی که به واقعیت تبدیل می‌شود+ سند
طرح «صدور کُد هویت» جایگزین صدور شناسنامه‌های افغانستانی برای مهاجرین شد+ جزئیات

این در حالی بود که کنسولگری افغانستان در مشهد حدود دو هفته است روند صدور شناسنامه بطور کامل متوقف و «سیدنورالله راغی» سرکنسول افغانستان در مشهد از آغاز طرحی جدید خبر داده بود.

پس از انتشار خبر تسنیم برخی مقامات سفارت افغانستان در تهران با تکذیب این خبر از ادامه طرح صدور شناسنامه خبر داده بودند که تسنیم با توجه به منابع موثق خبری خود و تاکید بر اصل صحت و دقت در نشر خبر باز هم بر توقف این روند و صدور طرح جدید تثبیت هویت تاکید کرد.

سه شنبه هفته گذشته با پایان ماموریت تیم صدور شناسنامه‌های افغانستانی و گذرنامه‌های الکترونیک و بازگشت آنها به هرات جهت اخذ ویزا برای انجام ماموریت جدید، طرح نهایی تثبیت هویت و جایگزینی آن با صدور شناسنامه تصویب و از سوی اداره ثبت احوال و نفوس افغانستان به امور کنسولی وزارت خارجه و تیم‌های سیار در ایران، پاکستان و عربستان ابلاغ شد که در ادامه این نامه را که به شکل اختصاصی در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده شده است، مشاهده می‌کنید.

صبح امروز کنسولگری افغانستان در مشهد با انتشار اطلاعیه‌ای مهم از توقف کامل صدور شناسنامه‌های افغانستانی و آغاز طرح جدید تثبیت هویتی خبر داده است.

یک منبع آگاه در سفارت افغانستان نیز در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تائید این خبر گفت: عصر امروز جلسه‌ای در سفارت افغانستان جهت آغاز این طرح جدید برگزار می‌شود که در هر صورت شروع این طرح به معنای پایان طرح صدور شناسنامه‌ها است.

وی افزود: در تاریخ 16 آذر ماه یعنی هفته گذشته دستورالعمل نهایی از ناحیه اداره ثبت نفوس و احوال به امور کنسولی وزارت خارجه و تیم‌های سیار گذرنامه‌های الکترونیک در جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و عربستان ابلاغ شده و براساس این دستورالعمل سراسری در سفارت افغانستان نیز عصر امروز در مورد زمان و چگونگی آغاز این طرح به نتیجه خواهیم رسید.

این منبع آگاه تاکید کرد: این ابلاغیه سراسری خطاب به همه نمایندگی‌های سیاسی کشورهای ذکر شده بوده و غیرقابل انکار است.

این در حالیست که براساس سند فوق، قرار است تیم‌های اعزامی که پیش از این مسئولیت صدور شناسنامه افغانستان و گذرنامه الکترونیک را برعهده داشتند، از این بعد جهت تثبیت هویت مهاجرین اقدام کرده و پس از آن با صدور برگه‌هایی که در آن کُد هویتی درج شده، جهت اخذ گذرنامه الکترونیکی اقدام کنند.

انتهای پیام/.

ما را در تلگرام، فیسبوک و توئیتر دنبال کنید.

 

 

 

R36461/P36461/S8,87,91,94/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف فعالیت‌ کمیته سوئد در افغانستان

آندریاس استفانسون، رئیس کمیته سوئد برای افغانستان اعلام کرد به‌دلیل درخواست طالبان و با توجه به لغو مجوز فعالیت این نهاد، فعالیت کمیته مذکور در افغانستان متوقف شده است.

استفانسون خاطرنشان کرد پس از هتک حرمت به قرآن در استکهلم، طالبان مجوز فعالیت این کمیته را در افغانستان ممنوع کرد و تلاش‌های برای گفتگو دراین‌باره نیز نتیجه‌ای نداشت.

وی در گفتگو با «رادیو سوئد» گفت: فعالیتی که مجوز ندارد، می‌تواند خطرات زیادی به‌همراه داشته باشد. از زمان به آتش‌کشیده شدن قرآن در استکهلم تاکنون کمیته سوئد با کمک‌های ویژه محلی و منطقه‌ای در چندین مکان به کار خود ادامه داد، اما اکنون از سوی طالبان پیام‌های قوی دریافت شده است.

طالبان تیرماه سال جاری اعلام کرد تمام فعالیت‌های سوئد در افغانستان به‌دلیل اجازه دولت این کشور به هتک حرمت قرآن کریم متوقف شده است.

هیات حاکمه افغانستان همچنین تصریح کرد تا زمانی که دولت سوئد از صدور مجوز برای هتک حرمت قرآن کریم از مسلمانان تقاضای بخشش نکند، تمامی فعالیت‌های این کشور در افغانستان متوقف خواهد بود.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه‌ طالبان به آتش‌کشیدن نسخه‌ای از قرآن در سوئد را یک اقدام نفرت‌انگیز خواند و آن را «شدیدا» محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز طرح هویت‌گذاری لاشه‌های دام در مرکز لرستان
  • مراسم ترتیل خوانی قرآن اتباع افغانستانی در مشهد + فیلم
  • آغاز مرحله‌ دوم اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان
  • واکنش طالبان به حمله هوایی پاکستان به افغانستان
  • کابل: حمله پاکستان به افغانستان عواقب بدی در پی خواهد داشت
  • توقف فعالیت‌ کمیته سوئد در افغانستان
  • حمایت طالبان از خبرنگاران افغانستانی
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون افغانستانی از سایر کشورها به وطنشان
  • حمله به دانشجویان افغانستانی در هند
  • بازماندن تکواندو کاران افغانستانی از المپیک پاریس