Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-23@14:20:00 GMT

ازدواج خدایی

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۷۶۰۱

علیرضا شهبازی عاشق شهدا بود و همیشه به مادر می گفت: آن قدر در سرزمین فکه به دنبال پیکرهای شهدا خواهم گشت تا خودم هم سعادت شهادت پیدا کنم.»


به گزارش شریان نیوز،شهید «علیرضا شهبازی»، در سال 1355 به دنیا آمد. رضا که بیشتر در مناسبت ها پا به مسجد گذاشته بود حالا پایگاه فعالیتهای خود را آنجا قرار داده بود و هیئت های اهل بیت (ع) ماوای تثبیت قدمهایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با به پایان رسیدن دوره راهنمایی برای اخذ مدرک دیپلم وارد آموزشگاه درجه داری قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران شد. رضا با توجه به جثه درشت و قوی اش با عضویت در مجموعه ورزشی هویزه در رشته آمادگی جسمانی به تمرین پرداخت و با ورود به رشته"جودو" در سال 1377 با شرکت در پنجمین جشنواره فرهنگی، نمایشی، رزمی،لوح تقدیر دریافت کرد. او در سال 1378 دانشجوی دانشکده علوم و فنون پیاده شد ولی همچنان تمرینات ورزشی را ادامه می داد و در سال 1379 و 1380 به ترتیب موفق به دریافت کمربندهای 6و8 شد. او در تمام این سال ها فرزند انقلاب و جنگ بود و یاد شهدا و امام (ره) پیوسته حرف اول کتاب آرزوهایش بود. همیشه از مادر می خواست تا بعد از نماز برای شهادتش دعا کند.  او در سال 1380 برای پیدا کردن پیکرهای مطهر شهدا وارد گروه تفحص شد، سرانجام در 26 آذر 1380 در قتلگاه فکه به شهدا پیوست و در قطعه 27 گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

علیرضا شهبازی عاشق شهدا بود و همیشه به مادر می گفت: آن قدر در سرزمین فکه به دنبال پیکرهای شهدا خواهم گشت تا خودم هم سعادت شهادت پیدا کنم.»

برای شهادتم دعاکن

مادر شهید شهبازی اظهار داشتند: « هر وقت می خواستم نماز بخوانم می گفت مادر تو را به خدا برای شهادتم دعا کن. می گفتم آخر تو یکدانه پسرمی من بعد از شهادتت چه کنم؟» پاسخش کوتاه بود: «مثل بقیه مادران شهدا، آرام باش. می گفت: وقتی من به شهادت رسیدم شما اصلا گریه، داد و فریاد نکن.» من هم به وصیت علیرضا عمل کردم چون شهادت آرزویش بود و حالا به آرزویش رسیده.

خبرشهادت

ساعت ۱۲ شب بود، با پدر شهید در خانه نشسته بودیم، وقتی خواستم از اتاق بیرون بروم ناگهان نور زیبایی جلوی پایم افتاد و خاموش شد. هراسان به داخل دویدم و به پدرش گفتم: حاج آقا یا علیرضا شهید شده یا شهید می شود. چون من نوری را دیدم. بعد از این که به خواب رفتم خواب علیرضا را دیدم که داخل خانه دراز کشیده بود و تعداد زیادی هم کبوتر از هواکش منزلمان به داخل آمده بودند. در خواب به رضا گفتم بگذار کبوترها را بیرون کنم که رضا گفت: نه مادر اینها کبوترهای امام رضا(ع) هستند، نباید بیرونشان کنیم. فردای آن روز رفتم امامزاده سیدنصرالدین و برای علیرضا سفره انداختم چون رضا ارادت خاصی به این امامزاده داشت و هر وقت دلش می گرفت برای زیارت به آنجا می رفت. اما دلم طاقت نیاورد و سریع برگشتم خانه ساعت ۵ بعدازظهر که شد زنگ تلفن قلبم را از جا کند صدایی از پشت گوشی خبر شهادت رضا را داد و تلفن قطع شد.

ازدواج خدایی

یادم هست سال آخر بود، از آنجا که با باطن پاک رضا آشنا بودم خانمی را از نزدیکانمان برایش نشان کرده بودیم و اصلاً فکرش را نمی کردم خودش قصد ازدواج داشته باشد اما از انجا که خدا به قول معروف در و تخته را با هم جوش می دهد. یک شب با برادر و خانواده اش جلوی در خانه ما آمدند و ما هم شدیم واسطه این ازدواج خدایی و با هم رفتیم خواستگاری.
شاید باورتان نشود ولی همان شب همه ی هماهنگی ها انجام شد. اما کمتر از دو ماه از این ماجرا نگذشته بود که رضا به رفقایش پیوست.
بعدها همسرش می گفت: در همان ایام کوتاه یک بار به من گفت من مطمئناً شهید می شوم و ازدواجم هم وسیله ایست برای رسیدنم به این هدف.

 

دسته بندیایثار و شهادت برچسب هاشهید شهبازیفکهعلیرضا شهبازینیروی زمینی سپاه مطالب مرتبط همه پیام‌های «زانو زدن یک سردار در مقابل یک مادر شهید»
پیکر 4 تن دیگر از شهدای منا شناسایی شد
فیلمی تاثیرگذار از تشکر فرزندان شهدای مدافع حرم از سردار سلیمانی
نباید اجازه داد یاد شهیدان در اثر جلوه‌های کاذب فراموش شود/انگیزه‌های قوی برای فراموشی یاد شهدا وجود دارد/ باید عظمت و شجاعت مردم آذبایجان به‌ مردم نشان داده‌ شود
نباید اجازه داد دراثر جلوه‌های کاذب و عظمت‌های دروغین،یاد شهیدان فراموش و کهنه شود
فیلم دیده‌نشده از تبرک جستن رهبر معظم انقلاب به تربت حضرت سیدالشهدا (ع)
اشنوگل؛ ادای دین سینمای ایران به شهدای غواص
شهید خوشتیپ و دهه هفتادی مدافع حرم+فیلم
زندگی نامه شهید آجودانی
ماجرای عکسی که از غربت شهید تیپ فاطمیون منتشر شد
ماجرای ازدواج دو امیرکبیری با توسل به شهید خلیلی + عکس
معراج‌الشهدای اهواز، از خادمین افتخاری شهدا ثبت نام می‌کند
توصیه یک شهید به تیم تفحص شهدا

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در این بسته خبری چند خبر کوتاه از شهرستانهای آذربایجان غربی مرور می شود.

 

ارومیه – نجات کوهنوردان

کوهنوردان مصدوم شده در دره جرمی ارومیه نجات یافتند. شامگاه روز جمعه ۳۱ فروردین بر اثر سقوط از ارتفاع دو ‎کوهنورد در ارتفاعات دره جرمی و مصدومیت یک نفر ،نیروهای امدادی هلال احمر به محل حادثه اعزام و فرد مصدوم را به مراکز درمانی انتقال دادند.

 نوشین شهر- پیگیری مصوبات سفر استاندار

در جلسه پیگیری و بررسی مصوبات سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی به بخش نازلو ، ساخت  بیمارستان ، اجرای طرح های فاضلاب و  کنار گذر خروجی نوشین شهر بعنوان مهمترین مصوبات  این سفر اعلام شد که تاکنون اجرایی نشده اند.

خوی- مقاوم سازی مسکن روستایی

به گفته فرماندار خوی از مجموع 29 هزار واحد مسکونی کم دوام در مناطق روستایی بیش از 15 هزار واحد با پرداخت تسهیلات مقاوم سازی شده است

علی نژاد افزود: امسال هم مقاوم سازی بیش از1 هزار و 200 واحد در دستور کار قرار گرفته است .

سلماس- غباروبی مزار شهدا

در حمایت از پاسخ موشکی اخیر سپاه  ، مزار شهدای شهرستان سلماس با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان عطرافشانی و غباروبی شد.

خوی- یادواره شهدا

سرهنگ واحدی فرمانده تیپ 264 شهید عبدی  ارتش در مراسم گرامیداشت 48 هزار شهید ارتش  که در خوی برگزار شد گفت: نیروهای مسلح با وحدت و یکدلی آماده دفاع از حریم و منافع ایران اسلامی و پاسخگویی به  دشمنان هستند .

چهاربرج-یادواره شهدا

و یاد و خاطره ۶۶ شهید شهرستان چهاربرج گرامی داشته شد.

 

 

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • تشییع مادر شهید محمدحسین عبدالله نژاد در قائنات 
  • باید به همه لحظات عمر خود رنگ خدایی ببخشیم
  • سحر دولت‌شاهی: از ازدواج‌های جنجالی تا مادر شناگرش!
  • سحر دولت‌شاهی: از ازدواج‌های جنجالی تا مادر شناگرش! پ
  • قدردانی امیرعبداللهیان از خانواده شهید طهرانی مقدم
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • تشییع مادر شهید در فارسان