Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت اولویت بندی اقدامات شهری گفت: بافت فرسوده و بافت ناپایدار مشکل نیمی از مردم تهران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،‌ احمد مسجد جامعی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه نطق پیش از دستور محمد سالاری گفت: بافت فرسوده و بافت ناپایدار مشکل نیمی از مردم تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به ضرورت توجه به بافت فرسوده و بافت ناپایدار به عنوان اولویت اول مدیریت شهری افزود: هویت شهری و توجه به بافت تاریخی اولویت دیگری است که باید به آن بپردازیم. 

مسجد جامعی با اشاره به استقرار بافت فرسوده در مناطق 11،12،1 و 2 گفت: در بخش میراث طبیعی و فرهنگی نیز ظرفیت های خوبی داریم که سیاست گذاری در مورد آنها مهم است. 

وی تصریح کرد: در بازسازی بناهای تاریخی باید به تناسب بافت تاریخی با گذشته و پاسخ آن به نیاز امروز جامعه توجه داشته باشیم. 
مسجد جامعی به اولویت قرار دادن 
محله محوری در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: ایجاد امکانات محله محور به انسجام محلی کمک می کند. 

وی تاکید کرد: افزایش 30  درصدی ترافیک تهران در مهر ماه ناشی از مشکلات شهری است چرا که در برخی محلات تهران مدرسه ای برای تحصیل دانش آموزان وجود ندارد. 
مسجد جامعی با اشاره به طرح های جامع و تفصیلی شهر تهران گفت: امیدواریم کمیسیون معماری و شهرسازی شورا و معاونت شهرسازی شهرداری در خصوص مفاهیم به زبان مشترک برسیم.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی پیرامون مسجد جامع اصفهان احیا شود

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اینکه به‌رغم سختی کار بتوانیم خدمتی کنیم و گره‌ای باز کنیم، بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای نخست فعالیت در شورای ششم، رؤسای اسبق کمیسیون شهرسازی در ادوار مختلف شورا را فارغ از خط سیاسی و فکری دعوت کردیم و دغدغه‌های آن‌ها احصا شد، افزود: از آن‌ها خواستیم اگر کاری را فکر می‌کنند زمین مانده است، به ما یادآور شوند، تا ما به عنوان سرباز در مسیر پیشبرد کار مردم و خدمت به شهر آن را اجرایی کنیم و نگذاشتیم تجربیات آن‌ها بدون استفاده بماند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در شورای ششم اصفهان، بافت تاریخی به‌ویژه پیرامون مسجد جامع را مورد توجه قرار دادیم، زیرا احساس کردیم در این ۴۰ سال به تاریخی‌ترین محور اصفهان کم‌لطفی شده است.

میرباقری با بیان اینکه پروژه‌های خوبی در این راستا همچون طرح «بابا قاسم» تعریف شده است، افزود: تعلل در تصمیم‌گیری یک آفت محسوب می‌شود، اگر آسیب‌های موضوعی را مدام بررسی کنید و وارد اقدام و عمل نشویم، بزرگ‌ترین آسیب است که مصداق این موضوع طرح زیرگذر بزرگراه شهید چمران است که سال‌ها است روی میز مانده است.

کد خبر 6062260

دیگر خبرها

  • افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • مشکل تردد در بزرگراه امام علی (ع) رفع شد
  • بافت تاریخی پیرامون مسجد جامع اصفهان احیا شود
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ در این ۲ بوستان اتراق نکنید
  • شهروندان تهرانی از مراجعه به مراکز تفرجگاهی خودداری کنند