Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:32:52 GMT

هشدار رئیس قضات پاکستان به سیاستمداران این کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۸۸۸۶

هشدار رئیس قضات پاکستان به سیاستمداران این کشور

رئیس قضات پاکستان ضمن اخطار به سیاستمداران این کشور اعلام کرد رای خلاف انتظار نباید سبب توهین به دادگاه عالی کشور شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی پاکستان، «ثاقب نثار» رئیس قضات پاکستان سیاستمداران این کشور را مخاطب قرار داده و به آنها هشدار داد نباید منتظر این باشند که دادگاه عالی کشور رای خود را مطابق میل آنان صادر کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثاقب نثار تصریح کرد: دادگاه‌های پاکستان کاملا مستقل هستند و هیچ تکیه و ارتباطی به دولت یا سایر نهادها ندارند و این برای صدور رای عادلانه کاملا ضروری است.

وی اضافه کرد: ما در تلاشیم تا تمام پرونده‌های بزرگ و کوچک را طی حداکثر یک ماه به نتیجه برسانیم و با همین رویکرد توانستیم پرونده شکایت حزب نواز از «عمران خان» را بررسی و وی را تبرئه کنیم.

رئیس قضات پاکستان تاکید کرد: هیچ قدرتی توانایی اعمال فشار بر دادگاه عالی پاکستان را ندارد و آرایی که توسط قضات صادر می‌شود کاملا آزاد و مستقل است.

وی به افرادی که دادگاه عالی پاکستان را متهم می‌کنند که تحت فشار نهادهای مختلف رای صادر می‌کند، هشدار داد و ضمن تهدید آنان گفت: سیاستمداران باید مراقب سخنانی که بیان می‌کنند باشند، زیرا ممکن است توهین به سیستم قضایی پاکستان برای آنها عواقب سختی به همراه داشته باشد.

ثاقب نثار اضافه کرد: ما باید مراقب باشیم تا روح جمهوریت و دموکراسی در کشور ضربه نبیند، زیرا اگر این اتفاق بیفتد دیگر کسی نمی‌تواند از اصل قانون اساسی دفاع کند .

دادگاه عالی پاکستان طی ماه‌های اخیر پرونده‌های بزرگی را بررسی کرده و آنها را به نتیجه رسانده است.

در جریان یکی از این پرونده‌ها «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان رد صلاحیت شده و تمام مسئولیت‌های خود را از دست داد.

حزب نواز توقع داشت به دنبال شکایت آنان، عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف نیز به جرم فساد اقتصادی رد صلاحیت شده و از عالم سیاست خارج شود که این اتفاق رخ نداد.

نواز شریف و دخترش مریم نواز امروز به پاکستان بازگشته‌اند تا پاسخگوی شکایت صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی این کشور باشند.

انتهای پیام/.

 

R36461/P36461/S8,87,92/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

به گزارش مهر، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • موسوی: سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا راهبردی بود
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • منتظری: قضات به متخلفان در بحث حجاب احکام تنبیهی صادر کنند