Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان از آغاز ثبت نام کلاس های آموزشی رایگان این کانون خبر داد.

جواد طبرسا، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ثبت نام کلاس های آموزشی، فرهنگی هنری و کارگاه های کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: برگزاری آموزش قرآن کریم، مداحی، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، نگهداری و پرورش گل و گیاه، آشنایی با گیاهان دارویی و طب سنتی، هوش و سرگرمی، icdl و نجوم، رباتیک کودکان، فتوشاپ مقدماتی، آموزش عکاسی با دوربین و تلفن همراه، حسابداری، آشنایی با کامپیوتر، چرتکه و تایپ 10 انگشتی از جمله کلاس های آموزشی این دوره است.

 

طبرسا تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی منبت و مشک چوب، کیف دوزی (نمد و چرم)، نقاشی روی شیشه (ویترای)، نقاشی روی سفال، شمع سازی و سفره آرایی، دسر و سالاد، سراحی، آموزش خوشنویسی، نقاشی، کاردستی کودکان، سفالگری، سوخت نگاری روی چوب، نقاشی روی پارچه، ساخت زیورآلات، تابلو نقش برجسته، خیاطی، سوزن دوزی، چرم دوزی و چهل تیکه، گل سازی، قلم زنی، بافتنی و آبرنگ، آموزش تذهیب، عروسک سازی، ساخت جعبه هدیه و ساک دستی، انواع چاپ های دستی و معرق کاشی از عناوین آموزش های بخش فرهنگی هنری است.

 

وی، برگزاری آموزش فن بیان، اصول سخنوری، خبرنگاری، آشنایی با بافت های تاریخی و مکان های طبیعی استان، امداد و کمک های اولیه، دوره حرفه ای روان شناسی، کتابخوانی و طرح سوال، مشاوره جوانان و نوجوانان، مهارت های زندگی، شیوه های کارآفرینی، سواد رسانه ای و فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی، قصه گویی و روانخوانی، ارتباط همسران با یکدیگر، کلاس های کمک درسی ریاضی، زبان و عربی را از کارگاه های این دوره برشمرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان با بیان اینکه این دوره های آموزشی به صورت رایگان برگزار می شوند، اظهارداشت: ثبت نام این دوره های آموزشی تا 10 دی همه روزه از ساعت 9 تا 13 در کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن انجام می شود.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فعال میراث‌فرهنگی: بافت تاریخی محله «ابواسحاقیه» اصفهان شرایط دشواری دارد

محله ابواسحاقیه در شمال مسجد جامع عتیق اصفهان قرار دارد و حریم بلافصل این میراث جهانی محسوب می‌شود.

لیلا پهلوان زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بافت تاریخی شمالی مسجد جامع نسبت به سایر لکه‌های بافت تاریخی اصفهان شرایط دشوارتری دارد و علیرغم وجود یکی از ارزشمندترین میراث تاریخی شهر در این منطقه، از چشم سرمایه گذاران عرصه گردشگری دور مانده است.

وی افزود: در اطراف بنایی با قدمت مسجد جامع، بافت تاریخی ارزشمندی با خانه‌های نفیس وجود دارد که توسط اقشار مرفه در زمان صفوی و یا قاجاری بنا شده‌اند اما شوربختانه هم اکنون این بافت تاریخی در حال فراموشی و خانه‌های تاریخی آن رو به ویرانی اند.

پهلوان زاده افزود: این منطقه تاریخی شامل حدود ۳۰ خانه تاریخی است که شماری از آن‌ها در سال‌های اخیر تخریب شدند و حدود ۸ تا ۱۲ خانه دیگر در حال ویرانی هستند.

این فعال میراث فرهنگی گفت: راهکار نجات این خانه‌های تاریخی در گام اول، ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی است که می کوشیم این اتفاق هرچه سریع‌ تر رخ بدهد.

وی افزود: گرچه حرمت ثبت ملی آثار تاریخی هم ریخته شده و سوداگران به راحتی می‌توانند حریم فهرست آثار ملی را هم زیر پا بگذارند اما این تنها کاری است که در وهله اول دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند در قبال جلوگیری از تخریب بافت تاریخی انجام بدهند.

پهلوان زاده ادامه داد: در گام دوم سازمان‌های مردم نهاد میراث فرهنگی باید برای نجات قطعی این آثار معماری شهری اصفهان، سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری در این بافت تاریخی کنند تا به این واسطه پویایی به بافت تاریخی این محدوده که فرصتی برای گردشگری اصفهان است، برگردد.

این کارشناس مرمت بناهای تاریخی گفت: پیشنهاد می شود از سوی شهرداری یا نهادهای وابسته به آن مانند سازمان نوسازی و بهسازی بودجه‌ای برای مرمت و حفاظت واقعی از این بافت تاریخی در نظر گرفته شود.

وی افزود: متاسفانه بودجه‌هایی که از سوی برخی مسوولان و مدیران شهری برای مرمت بافت‌های تاریخی اختصاص می‌یابد، بعضا خرج سنگ فرش کردن کوچه ها یا کاهگل کشیدن دیوارها می شود و فراتر از این، کاری برای بافت تاریخی انجام نمی‌شود.

پهلوان زاده ادامه داد: این درحالیست که در محدوده اطراف مسجد جامع خانه های تاریخی بسیار نفیسی وجود دارد که می توان از پتانسیل آن‌ها برای ایجاد یکی از بهترین مناطق گردشگری استفاده کرد.

بافت تاریخی محله ابواسحاقیه در جانب شمال مسجد جامع اصفهان قرار دارد.

مسجد جامع عتیق بنایی با قدمت ۱۳۰۰ سال است و در فهرست آثار جهانی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • یک فعال میراث‌فرهنگی: بافت تاریخی محله «ابواسحاقیه» اصفهان شرایط دشواری دارد
  • کهگیلویه و بویراحمد استان برتر در زمینه آموزش فریضه امر به معروف
  • فراخوان نخستین المپیاد ملی آموزش هنر منتشر شد
  • فراخوان نخستین نخستین المپیاد ملی آموزش هنر منتشر شد
  • کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در مجومرد
  • جایگاه کانون های فرهنگی را در مساجد تقویت کنیم
  • تقویت پایگاه‌های قرآنی مساجد در استان اردبیل
  • مسجد جامع ارومیه آماده میزبانی از مسافران نوروزی
  • برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانید
  • تجهیز ۱۱ واحد آموزشی برای اسکان گردشگران فرهنگی در آستارا