Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@08:23:59 GMT

خالی که دردسرساز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۹۵۹۸

خالی که دردسرساز شد

برداشتن یک خال کوچک از صورت یک پیرزن ۷۹ ساله، آن را تبدیل به توموری بسیار بزرگ به اندازه دو برابر سرش کرد.

به گزارش جام جم آنلاین ترسیتا برایانس، ۷۹ ساله اهل فیلیپین، حدود ۵ سال پیش طی یک عمل جراحی زیبایی خال کوچکی را که بر گونه راستش بود برداشت.

اما به فاصله فقط چند ماه پس از آن، گرفتار عوارض شدید آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فک او شروع به رشد کرده و به مرور بزرگ‌تر شد و در انتهای سال ۲۰۱۲ به توموری بسیار بزرگ هم اندازه با دو برابر سرش تبدیل شد، اما او این بار حاضر به انجام عمل جراحی برای برداشتن تومور نیست، زیرا وحشت دارد که این بار جان خود را از دست بدهد.

در طول این مدت او به چندین پزشک مراجعه کرده است، ولی پس از انجام آزمایشات مختلف به او گفته اند که این تومور خوشخیم بوده و خود به خود تورم آن فروخواهد نشست. اما تاکنون چنین نشده و با وجود خوشخیمی تومور همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

ترسیتا هم به دلیل ترس از عمل و هم به خاطر استطاعت اندک مالی ترجیح می‌دهد که وجود تومور را در صورتش تحمل کند.

به گفته پزشکان در شرایط معمول، بدن افراد قادر است بین تقسیم سلولی و رشد سلول‌ها تعادل ایجاد کند و به محض اینکه سلولی آسیب دیده یا از بین می‌رود به صورت اتوماتیک سلول‌های جدید و سالم جایگزین آن می‌شوند.

اما در نمونه‌هایی مانند تریستا، سلول‌های مرده باقی می‌مانند و تومور‌های این چنینی را به وجود می‌آورند. تنها راه معالجه این تومور‌های خوش خیم انجام عمل جراحی برای برداشتن آنهاست.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!

به  گزارش "ورزش سه"، زبیر نیک‌نفس هافبک دفاعی استقلال پس از مصدومیت مهدی مهدی‌پور به ترکیب اصلی این تیم اضافه شد و در بازی‌های اخیر به خوبی در میانه میدان ایفای نقش می‌کند.

این بازیکن با سبک متفاوت نسبت به مهدی‌پور در خط هافبک استقلال بازی می‌کند و عملکرد خوبی داشته است، او در اکثر جنگ‌های میانه میدان حضور دارد و با انتقال سریع توپ به کناره‌ها یا یک سوم دفاعی حریف سرعت بالاتری به فوتبال استقلال داده است.

زبیر علاقه زیادی به نگه داشتن توپ در اختیار خود ندارد و پس از بریدن توپ یا گرفتن از هافبک‌های حریف با کمترین ضربه به توپ آن را به ماشاریپوف، جلالی یا حردانی انتقال می‌دهد تا آبی‌ها خیلی زود در فاز هجومی قرار بگیرند و این موضوع باعث نشاط بیشتر و خطرناک‌تر بودن استقلال در حملات شده است.

او در غیاب مهدی‌پور و بازگشت روزبه چشمی به خط دفاعی در کنار رضاوند دو هافبک دفاعی استقلال هستند، زبیر با حرکات عرضی و پوشش نقاط مختلف زمین فعالیت بیشتری دارد و رضاوند با تمرکز بیشتری در وسط زمین حضور دارد و نزدیک به محوطه جریمه استقلال فعالیت می‌کند.

شاید زوج رضاوند و نیک‌نفس خلاقیت بالایی نداشته باشد اما با توجه به خصوصیات دفاعی‌ای که دارند آزادی عمل بیشتری برای جلال‌الدین فراهم کرده‌اند و این هافبک ازبک به خوبی در ترکیب استقلال جا افتاده است.

دیگر خبرها

  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!
  • در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • اتفاقات سکوهای زنان دردسرساز شد؛ اولین اقدام کمیته انضباطی در خصوص پرسپولیس و سپاهان
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • اظهارات جنجالی ویسی دردسرساز شد
  • آتش‌بازی پرسپوليس دردسرساز شد
  • نورافکن: پرسپولیسی‌ها دق دلی خود را سر من خالی می‌کنند!